Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

hil

hil

11-11-2008 om 19:49

Wie koopt er wel eens wat van marktplaats

ben viavia op de site van marktplaats terecht gekomen en nu vraag ik mij af is dit wel vertrouwd??
krijg je waar je recht op hebt?
ik ga sowieso geen dure dingen kopen maar stel je hebt het geld over gemaakt en krjgt niet wat je "gekocht" hebt?
en hoe weet je dan dat iets goed is?? in goed vertrouwen op de foto en informatie afgaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

11-11-2008 om 20:08

Wie niet?

Even de vraag omkeren: Wie koopt er hier níet op Marktplaats???

Om te beginnen heb je er het betaalsysteem PayPal, dat zou enige zekerheid moeten geven.
Daarnaast geef ik er zelf de voorkeur aan om alleen dingen te kopen die ik zelf kan gaan bezichtigen en afhalen. Makkelijk te regelen door alleen in een straal van 10 km rond mijn eigen postcode te zoeken.

Ik laat wel eens iets opsturen, dan heb ik het dus nog niet gezien maar wel al betaald. Risico van Marktplaats als het wat tegenvalt, daarom doe ik dit alleen bij lagere bedragen. Tot nu toe heb ik altijd alles ontvangen, zij het soms met wat gezeur en vertraging.
Voor de veiligheid koop ik op Marktplaats, als ik ongezien koop, bij voorkeur merkartikelen. Als er een slechte foto bij staat doe ik het al helemaal niet.
Bij kleding kan het lonend zijn een mail te sturen om de exacte lengte- en breedtematen op te vragen.

Nou, succes, wat ga je kopen?

Marktplaats/ebay

Marktplaats doen we wel eens voor de wat kleinere/goedkopere zaken, nog nooit echt problemen gehad. Is het iets duurders of met meer risico (electronica bijv.) dan is ebay denk ik een wat veiligere plek.

Geen probleem

Ik koop (en verkoop) regelmatig spullen op Marktplaats, voornamelijk kinderkleding. Ik heb nog nooit problemen of tegenvallende aankopen gehad, behalve die ene keer dat ik een velours merkjurkje kocht dat wel erg verwassen en beschadigd was en regelrecht de vuilnisbak in kon. Ik laat kleding altijd toesturen en verstuur zelf ook het liefst alles. Grotere spullen (partij Playmobil bijvoorbeeld) haal ik wel op.
Met ebay heb ik geen ervaring, dat lijkt me zo'n gedoe.

Heel veel

Ik koop heel veel van Marktplaats, soms haal ik er echt koopjes vandaan (zoals laatst zo'n hangstoel van Ikea voor 15 euro (nieuw 60), of een goede Bosch afwasmachine voor 75). We hebben echt van alles hier van Marktplaats, vooral meubels (peuterbed, kastjes), speelgoed koop ik er regelmatig. Kleding minder vaak, omdat ik de maten niet goed kan inschatten.

Mag afgehaald

Bij mij wekt het vertrouwen als ik het ook thuis mag afhalen. Ik zoek zowiezo het liefst op 3 a 5 km, kan ik het meestal afhalen, ik fiets er even heen ( gratis sport) en hoef geen verzendkosten te betalen.
Ik heb weleens iets geweigerd( bleek te klein hoewel het wel gewoon de maat was hoor, dus diegene kon er niet veel aan doen)Oja, en een keer een hele dure jas. Had 300 euro gekost en nu voor 70 maar het ding was zo afgedragen dat ik er nog geen euro voor had willen betalen.

Damajo

hil

hil

13-11-2008 om 14:15

Niet ophalen

ik heb en leuke zilveren senseo next generation app gezien hij is een jaar oud (garantie is afgelopen) bonnetje is aanwezig. incl volle blikjes met pads, padhouder voor 1 en 2 kopjes , pad houder voor thee.
kost prijs was 120euro incl ass 150,ooeuro
kan het overnemen voor 65,00 incl verzenden
wat zouden jullie doen?

Afhalen

aangezien het hier om iets gaat wat veel geld kost ,zou ik het afhalen.
kan je meteen testen of het werkt en is veiliger met vervoer.

nyed

nyed

15-11-2008 om 22:13

Jazeker

Ik heb net nog boekjes gekocht met songtekten erin.
Ik koop wel vaker.
Dat doe ik al ruim 2 jaar.
Maar geen grote dingen.
1x een spel besteld en koper schijnt een bedrieger te zijn. Maar voor de rest ben ik best tevreden en houden mensen zich vaak goed aan de regels.
Ik koop ook vaak bij mensen die meerdere spullen te koop aanbieden, zoals kinderkleertjes, speelgoed, boekjes.
Ik betaal dan eerst en zodra ze het geld ontvangen hebben op hun rekening geven ze mijn een mail dat ze het gaan verzenden en als ik het heb ontvangen geef ik hun weer een mail terug.
Ik vraag ook of ze willen zeggen wanneer ze het gaan versturen. Krijg altijd wel een goede reaktie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.