Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

27-01-2016 om 19:56

Wie weet nog een leuke kattennaam?

We krijgen volgende week (weer) een kat. Een kater van 1 jaar, die nu de naam Poezepoes draagt. Eigenaar vindt het prima als wij hem een andere naam geven. Wij vinden Poezepoes nou niet echt een naam voor een kater. Geen idee of hij al naar zijn naam luistert, maar we gaan het toch proberen.
Nu zijn de kinderen hier al dagen bezig met namen bedenken maar we komen er niet uit. Zoon wil een voetbalnaam, dochter juist niet. Heeft iemand een hele leuke naam voor onze nieuwe aanwinst? Hij is overigens zwart van kleur met een beetje wit (bef en poten).


Spooky

Komt direct bij me op. Geen idee waarom

Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-01-2016 om 20:09

Gewone naam

Onze Olaf komt uit een nestje waarvan de andere katertjes o.a. Ab (roepnaam Appie) en Gijs heten.
Als je een voetbalnaam doet zou ik Cruyff doen, of Wesley.

Pinky?

https://en.wikipedia.org/wiki/3_Women
Ik heb begrepen dat poezen en honden vooral goed reageren op namen met i-klanken.
In de zeventiger jaren was ik groot fan van Sissy Spacek die een rol had waarin ze 'Pinky' heette. Zo heb ik toen een kat genoemd.
Pinky is ook de naam van een oude film over zwart-wit relaties. "it's the story of a black woman who was light enough to pass for white".
http://www.goddessblogs.com/2010/02/new-york-times-reviews-pinky-1949-movie.html
Heeft het een wit puntje aan de staart kun je het ook nog 'tippie' noemen.

Jamie

Jamie

27-01-2016 om 20:34

ga eens voor die voetbalnaam

doe je zoon een lol en noem hem messi (voldoet meteen aan de eisen van Annej)

Magalí

Magalí

27-01-2016 om 20:52

Voetbalnaam

Haha, dan moet ik meteen aan die voetballer-met-die-maffe-achternaam denken: 'Vennegoor of Hesselink'. Maar dat is niet zo praktisch!

Ik zou een kater Arie noemen. Die naam heb ik al jaren in gedachten voor een kater, ik heb alleen het dier zelf niet...

Grote Rooie

Als ie een jeweetwelkater is...

Goudvis

Goudvis

27-01-2016 om 21:34

Cruijff ja

Ik dacht ook gelijk aan Cruijff of Messi. Kruif kan ook.
Of Louis

Thursday Next

Thursday Next

27-01-2016 om 21:35

Bowie

Jaina

Jaina

27-01-2016 om 21:38

Katten

Onze huidge katten heten Misty (maar dat is meer voor een meisjes kat), Riva, en Elessar. De laatste twee zijn mannetjes.
Hoe ze aan de namen gekomen zijn? Geen idee. Onze vorige kat Valour (of Valor, we zijn het nooit eens geworden over de Engelse/Amerikaanse spelling) is helaas vorig jaar overleden.

Goudvis

Goudvis

27-01-2016 om 21:54

Xess naar de baby van Wes en Yo.

pelg

pelg

27-01-2016 om 22:05

buurkater

piep

Harrie

Was het eerste wat bij mij opkwam. Zie hem al helemaal voor me. Jammer dat mijn kat geen tweede kat in huis aankan. Ik zou best een Harrie erbij willen hebben

Tango

Tango

28-01-2016 om 10:33

Leuk!

Ik vind Messi voor een kat ook erg leuk, maar ik ben bang dat mijn dochter daar niet blij van wordt. Die vindt dus absoluut dat de kat geen voetbalnaam mag krijgen. Ze houdt namelijk helemaal niet van voetbal en vindt dat er al veel te veel over voetbal gepraat wordt hier in huis
Olaf vind ik ook wel leuk. Meer input is nog van harte welkom.
Het is dus een zwarte met wat wit, geen puntje aan de staart trouwens. Dus Grote Rooie is niet helemaal passend Hij is ook nog geen jeweetwelkater, maar dat gaat hij w.s. wel worden.

Mijntje

Mijntje

28-01-2016 om 10:43

aapje

Ik vind Harry ook erg grappig.
En om in de i-stijl te blijven: Hippy of Pippy (pippy misschien meer voor een vrouwtje)

Vroeger had ik een buurkat, die heette Nilsson, naar het aapje van Pippy.

mijk

mijk

28-01-2016 om 10:45

mmm

Gandalf, Perkamentus, Pepper, Salmiak of als is redelijk maar zijn naam luistert: Roezemoes of Robbedoes!

Zo leuk namen verzinnen...

Mijk

MamavanSenH

MamavanSenH

28-01-2016 om 11:05

Twee lettergrepen

Kat luistert niet naar een naam maar naar klanken en herkent het best iets met twee lettergrepen eindigend op een i of a. Die van ons heet Oeshi (en nee, niet naar dat karakter van Wendy van Dijk ). En luistert daar wel echt naar. Dus ik zou zoiets kiezen. Zeker niet te lang in ieder geval.

Elisabeth

Elisabeth

28-01-2016 om 11:13

of gewoon

als het een beetje een stoere is:

Arie

Marlie

Marlie

28-01-2016 om 11:32

wat ik leuk vind

is Ollie. Maar zo mocht onze kat niet heten
Ollie klinkt lief en een beetje sukkelig

neteret mut

neteret mut

28-01-2016 om 11:35

onze zwarte

heet Rikkert, al wordt Rikki ook gebruikt.

Elisabeth

Elisabeth

28-01-2016 om 11:37

Herman

Herman

Elisabeth, ik moet altijd meteen aan die cake denken bij Herman Zo zie je maar hoe associaties doorwerken.

Zwart met wit. Hmmm... ik moet meteen aan iets ober- of butlerachtigs denken. Misschien Joost (om in de Ollie-sferen te blijven) of Henry?

Harrie of Arie vind ik zelf ook heel leuk. Of die zwart-witte kater uit Cats? Hoe heette die toch ook alweer?

Leuk hoor, namen verzinnen!

Jamie

Jamie

28-01-2016 om 15:14

Messy

Ik heb een compromis: noem hem in het Engels 'rommelig', dus Messy!

Magalí

Magalí

28-01-2016 om 15:52

Of...

Bobby, Tommy, Marley, Donkey, Pingu, Bami.

zebra

zebra

28-01-2016 om 15:53

of misschien

is Jimmy of Sjimmie iets?

Noet

Noet

28-01-2016 om 16:08

planeten

die van mij heten Casper en Pollux en niemand heeft door dat het eigenlijk Castor en Pollux zou moeten zijn.

Dus in dat rijtje: Mars, Neptunus, Pluto, Jupiter,

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-01-2016 om 16:19

Zoover of Optie.

Lopen hier allebei in de buurt rond en ik vind dit wel grappige kattenamen

mijn dochter roept al jaren

dat ze twee katten gaat nemen en ze Oedipoes en Schrodinger gaat noemen. Alleen jammer dat haar vriend enorm allergisch voor katten is...
sini

Elisabeth

Elisabeth

29-01-2016 om 10:07

of...

Boudewijn

Sini

Geweldige namen. Als ik ooit een kat zou nemen (wat ik nooit zal doen want ik haat katten, sorry not sorry) noem ik hem Scheurbek.

skik

Vesper Lynd

Vesper Lynd

29-01-2016 om 14:29

Arie

Vind ik enorm geschikt als kattennaam, net als Theo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.