Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wiebelbureaustoel

Door de Coronacrisis werk ik al geruime tijd thuis en het ziet er naar uit dat dat zelfs het geval zal bijven als Corona weer helemaal weg is. De universiteit waar ik werk groeit al jaren uit z'n jasje dus kregen we al voor de Coronacrisis de vraag of we niet liever vaker thuis zouden willen werken.
Dus thuis een werkplek gemaakt. Omdat mijn dochter het huis uit is, heb ik haar kamer als werkkamer ingepikt, alleen bleek het bureau dat er stond te hoog voor mij, ik kreeg vreselijk last van mijn arm en schouder. Dus een lager bureau aangeschaft, maar nu past de bureaustoel er niet onder. Dus daar moet ook een andere voor komen. En omdat ik ook een nogal stijve en pijnlijke onderrug heb, ondanks alle oefeningen die ik braaf doe, zit ik aan een actieve wiebel-stoel te denken.
Heeft iemand ervaring met zo'n wiebelstoel en waar moet ik op letten als ik er één koop? Ik ben nogal een onderdeurtje, dus de zitting moet niet veel hoger zijn dan 50 cm.

Muriel

Muriel

03-07-2020 om 17:06

Balanskussen

Je kunt beginnen met een balanskussen. Misschien vind je het wel helemaal niets.

Marinade

Marinade

03-07-2020 om 17:42

Swopper

Op mijn werk heb ik een Swopper. Die zit heerlijk. Ik ben ook klein (1.60) en dat gaat prima, simpel in te stellen. Ze zijn nogal prijzig. Thuis heb ik een (pseudo)-wiebelkruk van Ikea, die is oké. Ik wissel af met een zitbal van Vluv.
Zo’n balanskussen is ook een idee, alleen niet voor mij, want ik zit gewoon niet lekker in een echte bureaustoel, voel me daarin opgesloten.

Auwereel

Auwereel

03-07-2020 om 18:00 Topicstarter

Ik moet sowieso een nieuwe stoel

Want de bureaustoel die ik nu heb, past niet onder mijn bureau, dus een balanskussen erop leggen, helpt niet dat-ie eronder past. De armleuningen komen tegen het bureau aan en daar erger ik me dood aan.
Ik ben niet armoedig, maar om hop, een Swopper te kopen dan zegt mijn portemonnee wel AU!