Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-08-2010 om 19:59
Vandaag waren wij een huis aan het bezichtigen in een dorpje bij ons in de buurt. Het (enorme) huis stond naast de plaatselijke kerk met bijbehorend kerkhof. Zoals ik het zo zag wordt deze ook nog gebruikt voor begrafenissen.
Het huis was niet zo hoog geprijsd en toen we vroegen hoe dat kwam in verhouding tot een ander huis wat we ook bekeken hadden gaf de makelaar aan dat veel mensen niet naast een kerkhof willen wonen.
Ik zou daar zelf geen problemen mee hebben, hoeveel begrafenissen heb je nou eenmaal in een dorpje.
Naast het kerkhof staat dus een haag en dat is meteen de afscheiding met de betreffende tuin.
Op stukken waar de haag kaler is kon je wel de graven zien en lezen. Als ik daar zelf zou komen te wonen zou ik wel zorgen dat aan die kant de haag dicht zou zijn maar het lijkt me ook wel lekker rustig...behalve dan op zondag als om 9 uur de klokken luiden..
17-08-2010 om 19:37
Jarenlang
grensde onze achtertuin aan een begraafplaats. Ik heb er nooit een probleem mee gehad, niemand bij ons thuis. Geen lugubere associaties. Daar zou ik het dus ook niet voor laten. Maar ja, als het niet het huis is wat je zoekt, dan moet je het zeker niet doen...
Groet,
Dirkje