Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Winterknutselen voor de vogels

Hallo!
Graag wil ik iets doen voor de vogels deze winter wat ik met de kinderen kan "knutselen". Wie heeft ervaring/ideeën?
Ik dacht zelf aan pindas rijgen, maar doe ik dan die met een dop en snappen ze dat dan? Haha, sorry, het klinkt zo onbenullig.. Ook heb ik veel eekhoorns in de buurt, komen die daar dan ook op af? En de enige mogelijkheid is zeg maar aan de palen van mijn veranda, want ik heb geen achtertuin.
Wie oh wie?
Alvast bedankt!
groetjes, Olief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat snappen ze

Pinda's rijgen dus. Verder strooivoer kopen en een blok vast frituurvet. Vet langzaam laten smelten in een pannetje, strooivoer er door roeren en storten in plastic bekerstjes. Als ze hard zijn geworden scheur je het plastic er zo vanaf. Denk er wel om dat je alvast een toeuwtje in het bekertje hangt voordat je de vet-zadensmurrie erin gooit.
Wat ook leuk eruit ziet zijn bosjes maken van gierst (hmm heet dat zo?). Iig van die stengels met kleine korreltjes die je bij de dierenhandel kunt kopen voor siervogels.
Of figuurzaag een appel of andere vorm uit een stukje triplex ofzo. Maak er een rond gat middenin van ongeveer een 15 cm diameter. Even twee gaatjes boren zodat je een metalen stokje er dwars doorheen kunt steken. Prik daar een appel aan. Draai er bovenin een haakje in en hang het aan een boom (ofzo).

Slimme vogels

Nou, Olief, die vogels zijn slimme vogels! Pinda's in schil aan een ketting vinden ze heel leuk en lekker (en de tuinmuizen ook). Als het lekkers maar hoog hangt waar de katten niet bij kunnen, en een beetje beschut (weinig drukte met lopende mensen e.d.) En als je dan nog een uitzichtje hebt op de pindaslinger, heb je een heerlijke winter!

Dorry

olief

olief

06-12-2009 om 08:49 Topicstarter

Bedankt!

We gaan ze rijgen!
Olief

Carmen

Carmen

06-12-2009 om 12:05

Lidwientje

Jij zegt het, ik dacht het
Overigens werkt het zo wel bij kinderen! (En sommige volwassenen, vrees ik).

Carmen.

olief

olief

06-12-2009 om 16:45 Topicstarter

Vet en spechten

Ik vond het idee van vet in bekertjes met vogelzaad een leuk idee, maar ik woon in Texas en het kan volgende week gewoon weer 20+ graden zijn, ik weet niet of dat zo slim is?
En we hebben hier ook spechten, hele mooie!
Ik wilde absoluut niet blond overkomen met mijn pinda-in-dop vraag! Ik woon in een hele natuurlijke omgeving en de vogels zijn dus juist niet gewend aan pindas
groetjes, Olief

Puck2

Puck2

06-12-2009 om 21:50

Pinda's, niet gezouten

Even misschien ten overvloede: geen gebrande gezouten pinda's voor de vogels gaan rijgen hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.