Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wit composiet aanrechtblad bevalt dat?

Voor degene die er ervaring mee heeft: wit met een klein spikkeltje is dat een bezighouder wat schoonmaken betreft?

We twijfelen tussen wit composiet of zwart graniet ...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

16-06-2012 om 09:43

Wij hebben dat. Wit composiet. Helemaal prima. Heel onderhouds vriendelijk. Niet meer poetsen dan andere bladen. Niet kwetsbaar. Wij hebben ook donkergrijs composiet gehad. Niet minder poetsen vind ik. Zwart graniet is kwetsbaar met zuren. Bijv jus d orange ofzo bijt uit. Das dus echt oppassen. Dat heb je met composiet niet. Ook nietmet wit composiet. Ik durf gewoon een rode paprika op het blad te snijden. Geeft geen vlekken. Ps wat is de kleur van je kastjes want contrast is wel erg mooi. Dus bij wit zou ik kiezen voor donker graniet blad. Wij hebben een hele donker bruine kleur voor de kastjes
Succes

Lynna

Lynna

16-06-2012 om 10:23

Lijkt mij juist fijn als je er alles op ziet!

Ik zou het niet erg vinden als je precies zou zien wanneer je aanrechtblad vuil is. Als je hem dan schoonmaakt weet je ook zeker dat ie schoon is.
Ik heb een grijs aanrechtblad met een werkje erin. Lijkt altijd schoon. En als je dan op ooghoogte naar het blad kijkt, zie je hoeveel vuil erop ligt. Brrrrrr.

Graniet

Zwart graniet is niet zo kwetsbaar hoor. Ik heb 10 jaar een donkergrijs granieten blad gehad en dat zag er tienen ik verhuisde nog als nieuw uit. Een hele nacht citroensap of azijn erop laten liggen moet je niet doen, maar het geeft echt niet meteen vlekken. Dat heb je wel met bijvoorbeeld Belgisch hardsteen.
Met wit composiet heb ik geen ervaring!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rieke

Rieke

16-06-2012 om 11:36

Wit composiet

Wij hebben wit composiet in combinatie met een antraciet kleurige keuken. Mooi nog steeds. Na 5 jaar heb ik helaas wel dat er bij de rand van de spoelbakken hele kleine stukjes afzijn. Ws door afgieten van de pannen, pan op de rand zetten. Je ziet het niet goed maar als je met je vinger erlangs gaat voel je het wel.
Ik maar het af en toe schoon met een speciaal goedje wat we erbij gekregen hebben, een soort jif lijkt het. Het aanrecht vlekt niet echt maar er blijven wel een soort watervlekken achter.
Ik ben wel een poetser, als je dat niet bent is het wel snel zichtbaar viezig.

dere

dere

16-06-2012 om 19:47 Topicstarter

Precies, die watervlekken rieke...

Tis natuurlijk fijn als je ziet dat de aanrecht vuil is, maar die watervlekken lijken me een bezighoudertje op nix af. Ik hoopte dat dat niet het geval zou zijn op wit, maar wel dus. Is natuurlijk ook bij een zwart blad.

En een gemeleerd blad lijkt me toch weer ietsje minder mooi..... Lastig, lastig.

Het wordt overigens waarschijnlijk gecombineerd met houten fronten.

In ieder geval bedankt voor de info en suggesties blijven welkom

Hele goede ervaringen

Hoi Dere,

Wij hebben een wit keukenblad, op maat gemaakt met verschillende werkvlakken en bovendien dezelfde en achterwanden van arte silestone, kleur blanco zeus extreme. Valt volgens mij ook onder composiet.

Dit bevalt perfect! Niets geen watervlekken, blijft heel mooi glanzend oppervlakte met strakke rand. Vind het materiaal echt ideaal en het blijft prachtig.

Afnemen met normaal sopje. Wel een tip: voor het afzetten van de pannen hebben we gekozen voor een pannenrooster van zelfklevende strips, die je vast plakt op het werkblad. Staat heel verzorgd.

Pannen die ik opzij zet voor afwasssen met de hand willen nog wel eens schuren langs de achterwand van hetzelfde materiaal en dan is het even goed poetsen.

Ik kan het je zeker aanbevelen en zou er direct weer voor kiezen.

Karly

Corian blad

Wij hebben een zwarte hoogglanskeuken met Corian blad. Is kunststof, die naadloos aan elkaar is gesmolten. Is niet poreus en kan met schuursponsje en Jif schoongemaakt worden.

Wij

Wij hebben composiet. En het bevalt super... We hebben zo'n standaard kleur. Zwart met van die glimmende zilveren spikkels. We hebben voor composiet gekozen omdat dezelfde soort in graniet met goudkleurige spikkels zou zijn. Dat vonden wij niet mooi.

Ik heb speciale droogdoeken van jemako. Ik maak eerst het blad schoon met een vatendoek en ga er dan over met die droogdoek en ik krijg een streepvrij aanrechtblad dat mooi glimt. Ik ben nog steeds het meeste blij met mijn keuken/aanrechtblad (en we hebben het hele huis verbouwd haha) Met een theedoek kan je dit ook wel bereiken hoor.

Wij hebben wit

Wij hebben een wit composieten aanrechtblad, wel gepolijst. Bevalt super, is goed schoon te houden en er is nu in 2,5 jaar tijd niets ingetrokken of iets aan krassen te zien. We hebben wel voor gepolijst gekozen omdat dit meer beschreming tegen het intrekken zou geven. Mijn zus heeft echter een wit niet gepolijst composiet aanrechtblad en dat blijft ook gewoon mooi (is 1,5 jaar oud nu).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.