Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pandia

pandia

24-07-2010 om 13:36

Wit shirt, rode spetten en chloor

dé combi voor ellende natuurlijk.
Dochter roerde enthousiast in de tomatensoep, spetterde op haar shirt. Meteen in het water gedaan met wat chloor, daarna gewassen, maar het was nog niet weg.
Gisteravond nog eens wat chloor er op en ik zei nog: help me herinneren, ik heb chloor op je shirt gedaan. Enfin, ik vergat het, dochter vergat het en na 20 minuten in de chloormarinade waren de rode spetters inderdaad weg.
Maar het resultaat na wassen was hopeloos, het is nu vergeven van de vanillekleurige vlekken door de chloor.
Behalve bleken in de zon of donker verven, is er nog iets wat ik aan dat gelige kan doen? Bleken in de zon moet ik denk ik voor naar de sahara, dat gaat m niet worden, donker verven heb ik al eens gedaan en dan blijft de chloorplek alsnog bleek. Helemaal in de chloor heb ik ook al eens gedaan, maar dat was ook geen potje.Hopelijk bestaat er nog iets anders dan weggooien of het vlekkenschaartje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgende keer

Wat die chloorvlekken betreft, weet ik niet wat je kan doen. Maar tomatensoep/sausvlekken en ook een flink aantal fruitvlekken verdwijnen als je de kleren gewoon wast en daarna in de zon laat drogen. Meestal zijn ze dan weg.

Oei!

Ben bang dat dit shirtje richting poetsmand moet.

Achteraf was weken in biotex groen een betere optie geweest, bleek is niks bij vlekken.

Jammer jammer!

Lessen zijn duur, zegt mijn moeder in zo'n geval.

Vic

Vic

24-07-2010 om 20:40

Chloor?

Dat is wel een heel aparte actie. Als ik heftige vlekken heb (chocomel, rode saus) smeer ik ze in met wasmiddel. Daarna gaat het kledingstuk gewoon in de was en zijn alle vlekken weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.