Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

15-09-2011 om 16:21

Witte gympen en zwarte laarzen

Mijn dochter moet voor haar musicalvoorstelling witte gympen en zwarte laarzen hebben. Zwarte laarzen kan ik wel voor weinig op de kop tikken bij de Schoenenreus, maar waar vind ik nu nog witte gympen?
Het meest ideaal zou zijn dat ik laarzen koop waar ze de rest van het seizoen op loopt, maar dat is zo lastig. Ze heeft maat 37/38, een damesmaat, maar alle laarzen zijn zo lang en zij is maar 1.53 m. Daarbij vindt ze me dan weer een beetje gierig omdat ik geen laarzen wil kopen voor 130 euro terwijl ik die voor mezelf wel koop (eens in de 5 jaar, terwijl zij ze in drie maanden afragt, vandaar).
Dat allemaal een beetje o.t., ik zoek dus gewone witte gympjes met veters. Iemand een idee waar ik die nu kan kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mari39

mari39

15-09-2011 om 16:49

Witte gympen

zou ik bij de bristol (of zoiets) voor kijken, bij de sportafdeling. Zijn ze ook niet zo duur.

Succes

Vic

Vic

15-09-2011 om 16:53

Ook nog vraag over uitvoering en kleding

Het is dochters eerste jaar op musicalclub dus ik heb er geen ervaring mee, maar is het normaal dat je allerlei kleding moet aanschaffen voor zo'n voorstelling? Ik moet nu dus twee paar schoenen kopen, die in totaal 4 uur nodig zijn (voor twee voorstellingen). Volgens dochter heeft ze al op haar kop gekregen omdat haar outfit niet compleet was (ik hoorde het rijkelijk laat). Ik ben dan zo 'simpel' dat ik denk dat ze er ook prima uit ziet met een paar witte en zwarte sokken, i.p.v. laarzen en gympen. En ik riep al geïrriteerd dat die juf mij dan maar moet bellen, dan zal ik die alternatieven voorstellen.
Of moet ik gewoon niet zo zeuren en hoort het er nu eenmaal bij?

Marie

Marie

15-09-2011 om 17:12

38 kindermaat

Hallo
Kinderschoenen gaan toch tot maat 39 ofzo?
En witte gympen kun je inderdaad bij Bristol of Scapino halen. Kan ze die gelijk gebruiken voor gym of sport.
En schoenen in 3 maanden afraggen? Wat doet ze daar dan mee? Kan ik me bij een meisje dus niks bij voorstellen. (hier twee dochters die altijd netjes op hun schoenen zijn, maar dat waren wel dure, i.v.m. steunzolen en breedtemaat. Een eerlijk is eerlijk die gaan echt langer mee).

Yura

Yura

15-09-2011 om 18:59

Uitvoering

Dochter zit nu 2 jaar op musicalles en heeft nooit voor de uitvoering iets hoeven aanschaffen. Ze maken gewoon een lijst van wat iedereen aan moet en iedereen die iets heeft liggen neemt dat mee (dus ook als het voor een ander is), zo hoef je niks te kopen.

Tango

Tango

15-09-2011 om 21:54

Schoenenreus

Heeft altijd van die schoolgympen met klittenband. Geen idee tot welke maat ze lopen. Verder hebben ze meestal ook wel andere witte sportschoenen.
Laarzen zou ik ook daar halen, zeker als ze ze zo snel slijt zou ik daar geen 130 euro aan uitgeven.

Tihama

Tihama

15-09-2011 om 23:10

Nee

Mijn dochter zit nu voor het 3e jaar op theaterles. Het eerste jaar was de opdracht: zwart en wit. Dat valt best aardig te regelen. Afgelopen jaar werden de verkleedrekken naar voren gereden en zocht de lerares met elk kind de kleding uit. Voor de dingen die nog misten, kwam een oproepje per email of iemand nog iets had liggen.

Ik vind het onzinnig om hier zoveel geld aan uit te geven. Ik vind dus niet dat het erbij hoort. Het zou me niet verbazen als dochter een eigen versie van de opdracht heeft bedacht.

Tihama

Snuggle's

Snuggle's

15-09-2011 om 23:51

Vreemd

Ik vind het ook vreemd. Vriendinnetje zit op toneelles maar hoeft nooit iets te kopen. Wel vaak optoepjes of iemand nog iets (te leen) heeft. Lijkt me ook heel wat logischer toch anders wordt het wel een hele dure hobby.

Snuggle's

Hier officïele voorstelling

Jongste heeft meegedaan aan een officïele voorstelling van een écht musicalgezelschap, waar ze 'lenige kinderen' bij nodig hadden als 'figurant'. Ze moest meerdere malen op, in verschillende outfits.En ook meerdere avonden optreden . Een betaalde voorstelling dus, toegangs prijzen zoals in Scheveningen ongeveer....
Dochter moest 6 verschillende (!!!!) outfits hebben. Die dan wel weer keurig klaarlagen in een speciale kleedruimte precies op tijd. Wel was er de toezegging dat als we écht,écht de outfits niet bij elkaar konden krijgen we een declaratie konden indienen. Dat was ook omdat er met deze voorstelling ook op andere plekken in het land werd opgetreden en ze overal andere 'lenige figuranten' hadden, die natuurlijk weer andere maten hadden. De outfits waren wel vrij 'huis, tuin en keuken'. Dus geen ingewikkelde kostuums, er waren wel wat ingewikkelde aanvullingen (o.a. enorme grote vleugels aan de armen) maar daar zorgden zij weer voor.
Ze moest o.a. helemaal in 'strak wit' en b.v. een hippie-achtige outfit hebben en een legergroene outfit.
Toen wij de ouders de info erover kregen schoten we allemaal in de stress....waar haal je het vandaan in hemelsnaam??? Maar bij een info-avond bleek het allemaal wel mee te vallen, de strak witte kleding bleek b.v. niet meer te zijn dan een witte legging met een wit shirt (nou dat klinkt al heel anders...toch?) en voor de hippie-outfit was een spijkerboek met een felgekleurd shirt ook al voldoende. En de legergroene outfit mocht ook wel enigzins gemeleerd of lijkend op zijn.
Zij zouden wel enigzins aanvullingen doen, e.a. vermaken etc.etc. Dus kreeg dochter bij d'r eenvoudige hippiekleding fel gekleurde bandjes en kralen enzo en bij de dondergroene wijde broek met lichtgroen shirt wat dondergroene gescheurde netachtige lappen over de schouders en moest ze daar haar regenlaarzen over doen. Wat zwarte sminck hier en daar (uitwasbaar) een dikke koppelriem erom en lopen als een soldaat en zowaar ze leek wel een kindsoldaat.
Wij hebben alle outfits bij elkaar kunnen 'lenen' van jan en alleman. En natuurlijk wat eigen spul.
Ik zou 's navragen hoe precies dat luistert die aankopen.
Zijn b.v. zwart gespoten regenlaarzen niet genoeg??? Zijn witte turnschoentjes (5 euro ofzo) niet genoeg?
Voordat je diep in de buidel tast.
groeten albana

Janna

Janna

16-09-2011 om 12:52

Perry sport

Heeft witte gympen met klittenbandsluiting voor 10 euro van hun eigen merk. Volgens mij t/m maat 39.

Bristol

Heeft ze, 8,99 per paar.
En anders inderdaad even in de groep gooien of iemand anders ze te leen heeft in de klas (dat kan ook van een ouder zijn, of een zusje bv).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.