Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jasmijn

Jasmijn

20-03-2016 om 08:54

Witte kamer wit verven....

Ik heb een tijdje geleden mijn slaapkamer wit geverfd, maar zie nu dat ik het heel slordig heb gedaan. Hier en daar stukjes vergeten en daar weer wat dikker enz. Het is gewoon als je bezig bent niet zo goed te zien.
Nu dacht ik dat er een soort goedje bestond wat je in je verf kon mengen, zodat je verf tijdelijk een tintje kreeg, zodat het makkelijker te zien ,was waar je gebleven was. ( dit trekt later weer wit bij) Ik kan het alleen online niet vinden. Bestaat het überhaupt wel ?

Lamp

Zet een lamp op het stuk dat je verft, een bureaulamp of leeslamp, dan kan je zien wat nat is (dat glimt dan) en wat niet. Zo kan je goed zien of je geen stukjes hebt overgeslagen.

skik

Jasmijn

Jasmijn

20-03-2016 om 11:03

zo had ik het gedaan skik

Ja zo had ik mijn kamer dus geverfd. Dacht dat het prima gegaan was.
Het is mijn slaapkamer en ik lig dus 's ochtends wanneer ik net wakker ben regelmatig nog wat rond te kijken en ik zie steeds meer plekken die ik gewoonweg vergeten ben.
Maar mijn vraag was, bestaat dit spul uberhaupt of heb ik het gewoon verzonnen?
1) kent iemand het?
2) zo ja, waar zou ik het kunnen kopen?

Nooit van gehoord

Dat spul ken ik niet, nooit van gehoord. Misschien nog maar een keer oververven en nog beter kijken. Vooral niet zuinig zijn met verf zodat je de roller zonder aan te drukken soepel over de muur kan rollen. Door hard drukken kan je ook strepen en onregelmatigheden krijgen.

skik

Sukran

Sukran

20-03-2016 om 12:37

Ja, bestaat

Ja, het bestaat, maar ik ken het alleen voor plafondverf. Hier een (buitenlandse) link: http://www.valsparpaint.com/en/find-the-right-product/interior/paint/color-change-ceiling.html
Dacht dat Dulux ook zoiets heeft maar ik woon niet in Nederland en weet de merken niet zo goed. Ik zou de Gamma of Praxis bellen, die kunnen vast meer info geven. Maar ja dus, het bestaat

Annelies B.

Annelies B.

20-03-2016 om 22:58

Ja, heeft wel bestaan ....

Ik weet wat je bedoelt. Had vlgs mij tijdelijke een roze kleur die naderhand weer verdween. Of het nog bestaat betwijfel ik. Kan er zo snel niks over vinden. Helaas...

Reckitt Blauw

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat daarvoor Reckitt Blauw werd gebruikt, een optisch witmiddel voor de was. Dat geeft een blauwe kleur aan de verf die bij het opdrogen verdwijnt. Maar ik weet niet of dat spul nog in de handel is, en ik weet sowieso niet helemaal zeker of ik het wel goed onthouden heb, dus ik zou even een rondje googlen etc.

Groeten,

Temet

Jasmijn

Jasmijn

21-03-2016 om 15:56

okee

Ja wat Annelies en Temet schrijven zat dus beiden in mijn herinnering. Ik zal inderdaad maar eens langsgaan bij een bouwmarkt om te vragen of ze het hebben en of anders Reckitt blauw werkt.

Bedankt!

Mocht ik het gevonden hebben, of geverfd hebben met Reckitt blauw zal ik nog ff terugkoppelen hoe het gegaan is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.