Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MaximeM

MaximeM

06-11-2008 om 11:58

Witte vloer vinyl

Hoi,

Wie heeft het toevallig onlangs gezien? Ik ben namelijk op zoek naar wit vinyl. Geen hout of marmer dessing, gewoon helemaal WIT. Zou dat bestaan? Ik zie tegenwoordig in magazines en winkels van die mooie witte gladde vloeren (is volgens mij epoxy) maar dat kan niet bij mij thuis (vloer boven en van hout) tenminste, ik geloof dat het dan helemaal uitgevlakt moet worden enzo...en eigenlijk wil ik al dat gedoe niet, zou er niet gewoon een heel wit glad zeil bestaan? Tot nu toe heeft mijn zoektocht dus alleen laminaat opgeleverd en wit met printjes. Wie heeft er nog een tip voor mij? Ben al wel veel sites af geweest maar nog geen winkels zelf hoor.

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

06-11-2008 om 13:40

Wit is wel besmettelijk hoor

Ik wil niets afdoen aan je voorkeur voor witte vloerbedekking, maar wit zeil op de vloer wordt wel heel snel vies: zwarte strepen van schoenen, schuifvlekken van meubels, etc. Hou je daar rekening mee? Verder succes met je zoektocht!

MaximeM

MaximeM

06-11-2008 om 14:56

Geen schoenen

Hoi,

Ja het is besmettelijk maar wel mooi, en we komen niet met schoenen boven, dat scheelt. Het is voor op een slaapkamer, daar hebben we eigenlijk geen schuivende meubels (tenminste, ik schuif niet met mijn bed

Maxime

Gegoten

Deze gladde vloeren zijbn vaak gegoten vloeren..van een soort kunststof, zeer prijzig

MaximeM

MaximeM

06-11-2008 om 17:30

Mamaloetje

Hoi,

Mamaloetje, dat schreef ik ook, dit soort vloeren zijn inderdaad gegoten epoxy heet dat geloof ik. Maar ik vroeg me dus af of er gewoon wit vinyl ZEIL zou bestaan. Een goedkopere variant dus, want ik heb boven een houten vloer en daar kan het volgens mij niet eens op. En ik wil over een paar jaar wel weer eens wat anders waarschijnlijk.

Maxime

MaximeM

MaximeM

06-11-2008 om 22:40

Wel een ondervloer

Hoi,

Ik doe er uiteraard wel gewoon een ondervloer onder. Net als bij ander zeil. Maar ik vind wit gewoon mooi.

Maxime

Berendje

Berendje

07-11-2008 om 09:44

Laminaat-ikea

Niet precies wat je bedoelt, maar ik zag toevallig gisteren in de Ikeagids een nieuw soort laminaat.
Het heet Markland en het is hoogglans wit.
Geen idee of het wat is; maar misschien de moeite waard om even te kijken?
Wij hebben zelf boven Tundra laminaat in de witte uitvoering. Dat is bijna wit, maar wel met een houtnerf.

MaximeM

MaximeM

07-11-2008 om 09:47

Ik ga eens kijken

Hoi,

Ik ga eens kijken, wellicht is dat ook een goede optie, het liefst wil ik dat het glad oogt, dus geen hout. Maar ja, als dat niet bestaat dan moet ik mijn idee maar wat aanpassen. Bedankt!

Maxime

Dol op wit

Ik ben ook dol op Wit, ik heb er ook al aan gedacht of het zou bestaan, bij ons op het werk hebben ze ook glad wit spul maar wel met hier en daar een (niet storend, bijna onzichtbaar) naadje het lijkt op marmoleum...erg mooi moet ik zeggen en spier wit. Toch valt het mee met de viezigheid enige vervelende is de zwarte strepen van je schoen. maar die zijn er met een gummetje zo weer af. Ik zal eens vragen wat het is en waar te koop....

Novilon plus

Ik vind een witte vloer ook erg mooi hoor. Wij krijgen straks in ons nieuwe huis boven ook een witte vloer. Dat is novilon plus van Forbo. Het is wit, maar er zitten wel wat glinstertjes in om het minder besmettelijk te maken. Als je het gewoon op de vloer ziet liggen is het wit.
Groetjes Aniek

Nou kijk...

Dat is mi8sschien wat!

MaximeM

MaximeM

07-11-2008 om 17:21

Inderdaad!

Leuk, oké novilon plus, ga ik daar óók nog eens naar kijken! Ik heb zo'n gevoel dat het misschien een beetje "in" gaat komen, ik zie namelijk steeds meer wit en glad in échte vloeren (hout en dure gietvloeren) nou en dan komt er daarna toch meestal ook wel een goedkopere variant... ik ga zoeken, bedankt alvast!!

maxime

tonny

tonny

08-11-2008 om 21:13

Zou je dat nou wel doen?

Erg mooi is het vast, maar om op te leven...??

Had vroeger een vriendin met wit op de vloer: dat betekende minstens tweemaal daags actie om de zaak stralend te houden.

tonny

MaximeM

MaximeM

09-11-2008 om 00:13

Tonny

Hoi,

Nogmaals, het is voor boven, in de slaapkamer. Daar ga ik echt niet tweemaal daags de boel netjes maken. Ik loop daar op mijn sokken rond, heb daar geen schuivende meubels dus het is alleen een kwestie van stofzuigen. Kan me haast niet voorstellen dat het zo heel erg meer besmettelijk is dan een licht houtgekleurd laminaat. Gek hoor, als je het woord wit noemt lijken mensen ineens te schrikken

Maxime

tonny

tonny

09-11-2008 om 14:41

Dat scheelt

die info had ik even gemist. Boven, dat scheelt.

Succes ermee, het wordt vast heel licht en luchtig. Heerlijk slapen daar!

tonny

Fayette

Fayette

09-11-2008 om 15:38

Ben zoekende naar exact hetzelfde

Dag Maxime,

Werd via een vriendin op je berichtje geattendeerd, want ik ben op zoek naar exact hetzelfde als jij. Van al die berichten dat een witte vloer zo besmettelijk is, zou ik me niet al te veel aantrekken. Ik heb zelf al zes jaar wit zeil (alleen helaas met verhoogde noppen) in de speel/slaapkamer van mijn dochter en ik heb er absoluut niet meer werk aan dan aan de andere vloeren in huis.

Maar, zoals je zelf ook al heb gemerkt, het probleem is dus: waar vind je effen wit zeil. Ik heb onlangs spierwit vinyl bij Carpet Land gezien, maar dat was helaas maar 2 meter breed, en dat is voor mij - en waarschijnlijk ook voor jou - niet breed genoeg.
Van Forbo heb ik alle vloeren al bekeken, maar er is er geen een spierwit en effen. Er is wel een mooie nieuwe witte, uit de VT Wonen-collectie, maar die is met een soort bloemenprint (wel mooi overigens).
Ik ga in elk geval ook eens naar dat nieuwe laminaat van Ikea kijken en houd me, net als jij, aanbevolen voor verdere tips.

Hartelijke groet,
Fayette

MaximeM

MaximeM

10-11-2008 om 14:15

Fayette

Hee wat toevallig, nou misschien kunnen we onze bevindingen nog delen. Stond zaterdag bij de Gamma bij het witte laminaat van Jan Des Bouvrie. Voor zover ik het kon zien was dit laminaat zonder zichtbare nerf, dus het oogde na het leggen heel glad, alleen het leek ineens toch creme kleurig in plaats van wit. Dus ik ging weer twijfelen. Ik had misschien achteraf gezien toch even een pakje mee moeten nemen om het thuis te bekijken. (er was niet zo'n goed licht daar in de bouwmarkt) misschien had ik er thuis even rustig een plank uit het pakket kunnen halen om het eens goed te bekijken en te vergelijken maar dat heb ik dus niet gedaan (en het was nog wel in de aanbieding) hmm toch nog even denken en ik wil ook nog even langsgaan bij het laminaat van ikea. Jammer trouwens dat dat zeil van carpetland maar 2 meter breed is....

Groetjes
maxime

MaximeM

MaximeM

11-11-2008 om 17:28

Ben naar ikea geweest

Hoi,

Ik heb dat nieuwe laminaat van ikea bekeken. ziet er mooi glad wit uit, alleen (héél jammer) zitten er overduidelijke schuine kanten aan iedere plank en die kantjes zijn donkergrijs. Dit wordt het dus niet.

Maxime

Leenbakker

Was vanmorgen toevallig bij Leenbakker en zag daar wit vinyl. Het was niet helemaal glad, beetje korrelig structuur, maar niet opvallend. Misschien is dat wat je zoekt?

Ik geloof dat ik aansluit

Ik wil ook iets nieuws in d slaapkamer...en heb alles wit (tja wat vind je er aan maar ik vind het mooi..) Ik ga vanmiddag nog ff kijken..

Ravi

Ravi

14-11-2008 om 16:03

Ik heb de vloer die je zoekt!

Op de slaapkamers van mijn kinderen: wit, strak vinyl zonder print of relief. Gewoon gekocht bij een interieurzaak. Volgens mij was het Hagen (kan dat?). Niet duur en best onderhoudsvriendelijk. Wij lopen ook niet met schoenen boven en zwarte vegen van meubels ed. kun je gewoon met water en een sponsje verwijderen. Je ziet wel snel stof liggen, maar dat vind ik geen probleem. Even de stofzuiger zijn werk laten doen en klaar is kees!
Wij hebben de vloer over een houten vloer gelegd. Om het geluid te reduceren hebben we wel eerst zelf houten platen neergelegd. De winkel kon dit ook doen voor ons, maar dat vonden we te kostbaar.
Succes met je zoektocht!

MaximeM

MaximeM

15-11-2008 om 00:33

Ravi!

Hoi Ravi,

Dat klinkt goed! Ik heb even gegoogled en is het Hage.nl? De zaken zitten voornamelijk in west nederland, veel in de regio Rotterdam? Daarvan heb ik namelijk een site gevonden. Ik kan ze eens bellen natuurlijk. Weet jij toevallig nog welk merk jouw vinyl was? Wauw zeg, was al bijna in de veronderstelling dat het niet bestond

Maxime

Ravi

Ravi

17-11-2008 om 11:38

Ik heb de gegevens!

Ik heb de aankoopbon erbij gepakt en de vloer is niet bij Hage gekocht, maar bij Huigen Wonen.

De Vloer is van het merk Vinyflor Kids New 55 (ik neem aan dat 55 de kleur is).

Ik woon zelf in Alphen aan den Rijn, maar ik neem aan dat er meer vestigingen zijn van Huigen Wonen.

Veel succes weer!

MaximeM

MaximeM

17-11-2008 om 23:09

Super

Hoi Ravi,

Daar ga ik mee aan de slag! Bedankt!
Ik had hage al gebeld, maar die hadden géén idee waar ik het over had haha... en dat klopt dus wel, want daar kwam het niet vandaan.

Maxime

Vestigingen

Ze hebben vestigingen in leiderdorp en Alphen aan de Rijn...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.