Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jip

Jip

15-10-2012 om 13:38

Witte was

Graag wil ik mijn witte was witter. Hij ziet namelijk steeds grauwer. Volgens mij was hier nog niet zo lang geleden een draadje over maar ik kan het niet meer terugvinden.
Gewone huis- tuin- en keukentips zijn van harte welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mara

Mara

15-10-2012 om 14:07

Twee opties

Of een builtje blauw (weet niet of dat nog bestaat) want witte was wordt na verloop soms grauw omdat er geen blauw meer in zit. Of steradent, voor als de was grauw is vanwege per ongeluk meegewassen bonte was.

Marie

Marie

15-10-2012 om 15:25

Wat bedoel je precies?

Hoi
Bedoel je met "witte was" witte kledingstukken die je maar op 40 graden mag wassen of bedoel je de "ouderwetse witte was"? Dus de dingen die heet gewassen moeten worden? Handdoeken, keukendoeken, washandjes, ondergoed, beddengoed, etc.?
Doe je wel eens wassen op hoge temperatuur? 60 gaden of heter? Zo niet, doe dat dan geregeld, want die grijze waas komt van "vetluis" en dat is funest voor je machine!
Ik doe de witte kledingstukken - overhemden, hemden, etc. met Fleuril voor de witte was op 40 graden en alles is nog steeds wit.
De "witte was" doe ik dus op 60 graden en een enkele keer draai ik een was op 90 graden en ik heb geen last van een grijze waas of vetluis in de machine.
succes

Jip

Jip

16-10-2012 om 09:36

Ik bedoel

de gewone witte was, dus handdoeken e.d. Meestal was ik die op 60 graden en af toe op 90 graden. Maar hij wordt dus zo grauw, niet mooi stralend wit.

Vic

Vic

16-10-2012 om 19:36

Jip

Maar zijn die dingen dan wel allemaal echt wit? Ik was alle echt witte spullen bij elkaar op 40 graden met witwasmiddel. Als er eens iets met een printje bij zit (bijv. een T shirt), was ik dat binnenstebuiten en doe ik er een colour catch doekje bij. Mijn was blijft gewoon spierwit. Het enige wat ik niet meer helemaal wit krijg is het beddengoed, ondanks dat ik dat op 90 graden doe.

Bellefleur

Bellefleur

17-10-2012 om 11:38

T shirts

De witte t shirts van mijn man worden geel in de loop van de tijd. En ik weet niet waarom. Vaak was ik ze op 60 graden, maar dat helpt niet. Ook heb ik al eens zo'n blauwseltje geprobeerd, ook dat heeft geen effect. Dus naast een grauwprobleem, bestaat er ook een geelprobleem!

Marie

Marie

18-10-2012 om 21:14

Ariël

Hoi
Welk merk wasmiddel gebruik je?
Zelf ben ik het meest tevreden met Ariël, dan blijft alles mooi wit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.