Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Astrid

Astrid

17-06-2011 om 22:36

Witte werkster. ervaringen gevraagd

heeft iemand van jullie ervaring met een buro waar je een witte werkster kan inhuren. Ik zie 'ik zoeken een witte werkster.nl", 'ik zoek een witte schoonmaakster.nl" etc. Hoe bevalt zo'n buro? Graag ervaringen gezocht. De reden dat ik naar een buro kijk is dat het me niet lukt om zo iemand(zwart) te vinden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-06-2011 om 00:06

Yep

Via Hulpstudent.nl. Bevalt ons prima. Het zijn wel studenten, dus niet altijd even ervaren en grondige poetsters. Wij hebben inmiddels onze derde hulpstudent en zijn behoorlijk tevreden over haar. Ze poetst het hele huis en heeft altijd nog tijd over om wat strijkwerk te doen.
Als je een nieuwe klant aanbrengt, krijg je daarna korting op je uurtarief, en dat kan leuk oplopen. Dus als je dit buro overweegt (je moet dan wel in de juiste regio wonen), dan breng ik je graag aan als nieuwe klant

Vera*

Vera*

18-06-2011 om 13:08

Astrid

Is je man het er (eindelijk) mee eens? Ik herinner me je draadje hierover nog.

Vera

Goede ervaringen

Bij ons al jaren een werkster via zo'n bureau. Home Works in ons geval, je vindt ze (en andere bureaus, regio-afhankelijk ) via www.werkster.nl

De dame die wij in het vorige huis hadden was steengoed. Deze dame (ze werken in de eigen buurt en wij zijn aan de andere kant van de stad gaan wonen) is minder goed, helaas, maar je voorkeuren houd je toch.

Voordelen: rekening via de post, betalen via de bank. Duidelijkheid over tarieven, geen vragen over wel of niet geld voor reizen of bij ziekte of wat ook. Bi lange afwezigheid wegens vakantie of ziekte proberen ze een vervanger te regelen (lukt niet altijd, maar toen onze vorige hulp een tijd ziek was kregen we inderdaad een vaste invaller).
En je weet dat je een betrouwbaar iemand in huis haalt, da's ook wel prettig.

Nadeel is dat de tarieven wel hoger liggen.

Een voordeel vond ik ook altijd dat de mensen in dienst waren van het bureau en dus verzekerd waren en werden doorbetaald bij ziekte, maar inmiddels heb ik van de huidige hulp begrepen dat de dames kennelijk kunnen kiezen, en dat niet iedereen het zo doet.

Groeten,

Temet

mopperkont

mopperkont

18-06-2011 om 16:45

Slecht

Het is alweer bijna 10 jaar geleden, maar ik had er slechte ervaringen mee. De vrouw die bij ons kwam werkte heel slecht, en toen ik daarover klaagde bij de organisatie vonden ze dat ik ook niet meer kon verwachten in die tijd, terwijl dat echt niet zo was. Ze deed 4 uur over het werk wat ik in een half uurtje deed. De hoeveelheid geld die ze er uiteindelijk aan overhield was echt heel erg minimaal. De organisatie vond ik heel erg winstgericht. Toen mijn hulp een keer bont en blauw(misschien huiselijk geweld? ze wilde het er niet over hebben) aankwam heb ik haar maar naar huis gestuurd.
Dat was volgens de organisatie mijn eigen verantwoordlijkheid, ik kreeg geen vervangende hulp, en moest natuurlijk wel betalen.
Ik ben er toen maar mee gestopt, en heb via via een superhulp gevonden.

Astrid

Astrid

18-06-2011 om 21:27

Vera

leuk dat je dat nog weet. Na 20 ruzies waar dat onderwerp zijdelings langs kwam is hij, min of meer, overstag gegaan. Nu dus snel iemand zoeken voor hij zich weer bedenkt.

Hier ook slecht

twee jaar gewacht tot we aan de beurt waren, veel wisselingen, geen aansturing... en wel rekeningen sturen terwijl er niemand is geweest.

schoonmaakwoede.nl was dat. En ik had binnen die 2 jaar zelf een oplossing gevonden, dus we hadden ze bij mijn bejaarde ouders ingeschakeld.

Vera*

Vera*

19-06-2011 om 12:03

Astrid

Succes met het vinden van een werkster!

Vera

Polly Shearman

Polly Shearman

20-06-2011 om 20:21

Grappig

Na aanleiding van dit draadje heb ik gisteren ( toen ik weer eens op zondag hevig moest poetsen) me ingeschreven op ikzoekeenwittewerkster. Vanmorgen al een mail in mijn mailbox gevonden waarin ze me een wittewerkster voorstelde. Nu maar eens kennismaken en kijken of het wat is...

groet, pol

Polly?

En??????

Vonda
(op haar nagels bijtend van de spanning!)

Polly Shearman

Polly Shearman

25-06-2011 om 23:04

Whahah

mijn schoonmoeder! hilarisch!

as woensdag komt mijn nieuwe poets kennis maken... dus ik hou jullie op de hoogte

Leuk, zo'n inside joke

... maar wij willen natuurlijk graag weten waarom dat zo grappig is!
Vonda

Ja.....

Dat soort mannen met bijbehorende moeders ken ik wel...

Vonda

Ja, ik snap um!

Was niet zo bedoeld.

Vonda

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2011 om 20:07

Kennis gemaakt

Wij hebben zojuist kennis gemaakt, het is een jong ding, 21 jaar, werkt in een parfumerie, maar wil gewoon bij verdienen, ze komt voortaan elke dinsdag ochtend bij ons poetsen. Soms zal ik dan thuis zijn, en soms niet.
IK ga haar 12,50 per uur betalen. Ik ben erg benieuwd of het ons beide zal bevallen. Ben vooral gewoon erg blij dat ik zo snel iemand heb gevonden die het graag doet....

Polly

Fijn hoor! Ik hoop dat het goed bevalt. Als ik ook weer meer uren ga werken ooit wil ik dat ook!

Groetjes,
Vonda

Geen goede ervaring mee

Eerder slecht ervaring: hulp vertrok net nadat ik vertrokken was.. kwam ik thuis vroeg me af wat er gedaan was behalve de ramen openzetten. Aangekaart en werd niet opgepakt. Hulp werden kennelijk, ondanks toezegging, niet gecontroleerd. Hopelijk is dat anders.

Polly Shearman

Polly Shearman

01-07-2011 om 11:43

Balen judith

de werkster en ik kunnen elkaar 4 weken uitproberen, mocht het in die eerste 4 weken blijken dat het toch niks is, zoeken ze kosteloos een nieuwe, en dat doen ze 4 keer, kunnen ze niemand vinden dan krijg ik mijn geld terug (ongeveer 30 euro)
de werkster die ze voor me hebben gevonden is dit gaan doen omdat haar zus het ook doet, die heeft 3 vaste adressen, mijn hulp heeft al gezegd dat als zij een keer niet kan, haar zus kan komen, omdat zij ook de werkzaamheden van haar zus overneemt tijdens vakantie en ziekte enz.
Ik heb er dus echt vertrouwen in... maar natuurlijk moet het nog blijken.

Ik ben iig heel ontspannen nu ik weet dat dinsdag iemand mijn badkamer komt poetsen.. dan hik ik er zelf niet zo tegen aan!

Ik heb haar een kaartje gestuurd, die ze morgen krijgt.. met veel succes er op! hihih

groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.