Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wasdoos

wasdoos

04-06-2013 om 11:49

Wit/zwart wasmachine

Ik heb een shirt gekocht dat evenredig wit en zwart is. Bij welke was gooi ik dat nu?
wit/donker/lichte was?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

04-06-2013 om 11:58

Op de hand?

Geintje.
Als je het shirt bij de witte of lichtbonte was doet, wordt de rest van de was op den duur grauwer. Als je het bij de donkere was doet, wordt alleen het shirt op den duur grauw. Dat is je keuze, denk ik.

wasdoos

wasdoos

04-06-2013 om 12:03

Hahaha

voor een maatje 98 misschien
Ik meende me te herinneren dat er iets was dat het zwart beschermd was en niet afgaf of het wit geen kleur opnam, maar zoals altijd ben ik kwijt voor welke tint dat nu is en of dat waar is

Toch een keer op de hand

Ik zou m toch 1 keer op de hand doen, en dan zien of het zwart daadwerkelijk afgeeft.

Als ik iets niet vertrouw doe ik tegenwoordig trouwens vaak het volgende: ik maak een stukje stof nat en doe er zeep op, en wrijf daarmee over een puntje van een witte handdoek. Geeft het niet af, dan durf ik de was ook wel aan. Ik was overigens wel gewoonlijk op 40 graden.

Groeten,

Temet

Merel

Merel

04-06-2013 om 19:04

Lichtbont

Ik zou 'm bij de lichtbonte was doen, doe ik ook met mijn donkerblauw met wit gestreepte shirt (evenveel donkerblauw als wit) zelfde idee dus. Ik verdeel mijn was altijd in drieen, wit, lichtbont en donkerbont, vandaar dus mijn lichtbonte keuze, die zit in het midden van mijn drie wasjes

Merel

Merel

04-06-2013 om 19:05

Oh ik zie dat jij ook drie wasjes doet, nou bij licht dus (misschien wel een keertje alleen en ik zou 'm in de azijn zetten vantevoren.)

Vic

Vic

04-06-2013 om 21:53

Colour catch doekje

Ik heb een paar jaar geleden eens dezelfde vraag gesteld over een zwart shirtje met witte kraag. Dat heb ik uiteindelijk steeds bij de bonte was gedaan, met een colour catch doekje. Die doekjes gebruikte ik daarvoor niet, maar nu doe ik bijna niets meer zonder. Werkt echt heel goed.

wasdoos

wasdoos

05-06-2013 om 12:23

Oke

ik ga het shirt:
-De eerste keer op de hand wassen
-Daarna bij de middenwas (grijs/bruin enz. ) doen. Bont durf ik (nog) niet omdat daar steeds een paar nieuwe kledingstukken nog aan het afgeven zijn.
-Een doos colour catch doekjes aanschaffen.
bedankt voor de tips allemaal, als het fout is gegaan kom ik terug, bij geen geluid is het goed gegaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.