Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamvantwee

Mamvantwee

06-04-2010 om 11:30

Wo-studie in deeltijd naast baan en gezin

Hallo medeforummers,
Ik twijfel al een hele tijd om met een studie te beginnen naast mijn werk (32u) en gezin (kinderen van 4 en 6 jaar). De studie die ik wil doen, wil ik alleen maar doen omdat ik het leuk vind. Het is geen carrièreswitch, niet bedoeld om een andere of betere baan te krijgen. Mijn werk vind ik matig leuk, maar goed, ik krijg er lekker voor betaald en hoef me niet echt in te spannen.

Ik heb zowat alles gelezen wat er over de studie te vinden is: alle info op de website van de uni, vakken, kosten, etc. Ik doe ook al een jaar een LOI-cursus op hetzelfde gebied, om te zien of de materie me boeit: en ja, ik wil alleen maar méér! Motivatie genoeg dus. Financieel is er ook geen probleem.

Mijn grote angst is alleen dat ik die 4 jaar deeltijdstudie niet kan combineren met de rest van mijn leven. Kan ik de uren studie wel in mijn week plannen? Hou ik dat vol, 4 jaar lang? Is er nog tijd over voor mijn hobby's en sociale leven?

Wie heeft er ervaring? Volgens de uni moet je op 20-25 uur studiebelasting rekenen. Per week is er 1 avond college. Ik werk 32 uur over 4 dagen, mijn man werkt ook 4 dagen per week.

Zie ik terecht beren op de weg?

groet, Mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

06-04-2010 om 12:43

Keuzes

Hoi mamvantwee,
Gewoon doen en zien hoe het loopt. Ik heb een deeltijd wo naast een baan van 32 uur gedaan en in voltijdtempo afgerond, maar ik had geen kinderen en het vergde soms keiharde keuzes. Man ging skieen en ik ging niet mee bijvoorbeeld.
Ik sta nu aan de andere kant en zie veel deeltijdstudenten, ook met gezinnen.
Deeltijdstudies kun je veel meer in je eigen tempo doen en studieadviseurs kunnen je helpen bij een aangepaste planning. Dus als je een poos wat minder doet is het niet direct een ramp.