Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Margriet*

Margriet*

06-01-2010 om 22:02

Wollen dekbed

Na 12 jaar is ons donzendekbed wel versleten, ik heb het steeds vaker koud, ondanks dat het een vier seizoenen dekbed is. Ik heb wat zitten googlen en wil perse een wollen dekbed. Is dat de optie het Texeler wollen dekbed a 340 euri (best veel geld) of zijn er nog andere vergelijkbare merken. Aan de andere kant als het goed is dan moet die het maar worden. Graag hoor ik ervaringen (ik weet door het lange forummen hier dat er ervaringen zijn).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heerlijk.

Ik kan niet anders zeggen. Wij hebben iets texels, 4 seizoenen, dus een dikke en een dunne die je aan elkaar kunt klikken. Zeg maar wat je wilt weten!

Ingrid

daantje123

daantje123

06-01-2010 om 22:20

Eerst wol, nu dons

Wij hadden eerst een wollen dekbed, lekker warm en lag ook lekker om je heen. Een poos geleden een nieuw bed gekocht (met nieuwe man met een nieuw donzen dekbed.
Ik moest wel wennen, want het is zo licht dat je bijna niet voelt dat er iets over je heen ligt, maar het is wel heel erg makkelijk bij het verschonen!
Ik vond zo'n wollen tweepersoonsdekbed altijd heel erg zwaar om op te schudden.
Nu ik aan het donzen dekbed gewend ben, vind ik het ook heerlijk slapen. Het is ook heerlijk warm!

Daan

Lou

Lou

06-01-2010 om 22:39

Veel goedkoper

Ik heb van de week nog een wollen dekbed gekocht, ook vier seizoenen, ook van het Texelse schaap, voor 60 euro! Het was wel een aanbieding maar meer dan twee keer zo veel zal hij niet gekost hebben oorspronkelijk. Dus ik zou zeggen, kijk nog even verder voordat je 340 euro neertelt. Het slaapt inderdaad heerlijk onder dat wol, wordt snel lekker warm en ritst makkelijk aan elkaar. Wel is het een stuk zwaarder dan dons natuurlijk maar dat ligt ook juist wel lekker, vind ik.

groet,

Lou

Lou

Lou

06-01-2010 om 22:40

Oja

Mijn dekbed is dus niet van het merk Texeler, maar volgens de verkoper is het wel precies hetzelfde. Dat zou het verschil in prijs kunnen verklaren.

Klein beetje o.t. misschien

..maar mijn oma (geb. 1904, overl. 1999) heeft bij haar huwelijk nog dubbele stellen dekens gekregen. Dat was toen heel normaal omdat het 's winters in Zuid Duitsland (en nee, ik heb geen eieren meer gekocht de laatste tijd enorm koud was. Hier ligt nu ook een wollen plaid over ons riante 4seizoenen ten Cate 2persoonsdekbed.

Dus ik zou misschien niet één deken zoeken die alles oplost, want die zou weer te warm kunnen zijn... een deken van 12 jaar oud die versleten is is ook niet echt een goede graadmeter of dons warm genoeg is.

Maar goed, dat zijn even wat mijmeringen, niet rechtstreeks een antwoord dus laat maar gaan als je er nix mee kan...

Yta Chalne

Yta Chalne

06-01-2010 om 22:48

Texeler

Hier hebben we een gezamenlijk dekbed, en aan mijn kant heb ik er dan nog een wollen dekbed overheen, inderdaad lekker 'gewichtig'. Het is een Texeler. Echt perfect, ik zou 'm niet willen missen. Lijkt me elke cent waard (maar wie weet zijn die van zes tientjes ook geweldig natuurlijk, dat weet ik dan weer niet)

Margriet*

Margriet*

08-01-2010 om 12:17

Zeker

geen dons wil ik meer, schijnt niet echt diervriendelijk te zijn. Voornemen bewuster leven dit jaar, dus ook bij aanschaf van nieuwe zake .
Ik ben wel tochtgevoelig dus ik ben benieuwd hoe lang het dan duurt totdat het wollendekbed soepeler valt.
Ik heb trouwens een lits jumeaux afmeting nodig = duurder.
Lou waar heb jij je dekbed dan gekocht en kan het zijn dat het goedkoper is omdat het minder gevuld is?

Lou

Lou

08-01-2010 om 12:30

Margriet

Ja, lits jumeaux is natuurlijk al wel een stukje duurder. Ik heb mijn wollen dekbed (eenpersoons) gekocht bij Schaatsenberg op de Damstraat in Utrecht, en in de aanbieding dus.

Of het minder gevuld is, ik vermoed eigenlijk van niet. Het is in elk geval best een zwaar ding, ik zou het niet nog zwaarder willen hebben. Warm genoeg is hij ook absoluut, en hij valt soepel dus tochtproblemen heb ik ook al niet. Volgens de verkoper ligt het prijsverschil dus vooral aan het feit dat dit geen echte Texeler is. En die verkocht hij ook, maar raadde hij dus niet aan.

Mijn indruk van deze winkel is overigens wel dat ze behoorlijk ter zake kundig zijn en ze zijn ook heel vriendelijk, dus ik denk dat je ze best even kan bellen met jouw vraag (of het minder gevuld is, of andere verschillen ten opzichte van het merk Texeler, of wat je nog meer wilt weten).

Coco-mat?

Heeft er iemand ervaring met een wollen dekbed van Coco-mat? Ik overweeg dat zelf nl. Ik ben de kunststoffen dekbedden zat (zweterig en/of niet warm genoeg, niet zo behaaglijk) en partner is allergisch voor dons.
Zie www.coco-mat.com -> slapen -> dekbedden -> Kriton. Prijs is 120 - 170 Euro, afhankelijk van het formaat. En het is milieuvriendelijk geproduceerd.

Aldi

Wij hebben er twee van de Aldi. Helemaal niet duur en hij bevalt prima. Tegen het plankjes-effect kan je er eerst een paar keer bovenop slapen, dan wordt hij heel snel soepel.
We hebben trouwens een wollen litsjumeaux 4-seizoenendekbed over. Het leek leuk, maar na 1 nacht wist ik meteen weer waarom we twee losse dekbedden hadden ( man pikt alle dekens) en zijn we gelijk weer overgeschakeld. Ze zijn dus nog nieuw ( ruiken nog wel een beetje naar schaap... ;0) )

Annet

Annet

08-01-2010 om 19:37

Kijk uit met allergie

Ik heb ook een wollen dekbed en onderdeken (Aldi, bevalt uitstekend). Man heeft het ook uitgeprobeerd. Hij is astmatisch. Bij hem werkte het niet. Gelukkig had hij mijn dekbed uitgeprobeerd, voordat we er één bijkochten.
Andere tip: ik heb een vierseizoenen dekbed, oftewel één dunne, één wat dikkere, samen zijn ze heel dik. Ik heb ze nu in aparte dekbedovertrekken. Als ik ga slapen, liggen ze er allebei op. In de loop van de nacht krijg ik het te warm en gooi ik er één van mijn bed. Soms ligt één dekbed alleen over mijn voeten. Ik vind de keuze op deze manier veel flexibeler.

Maxime.M

Maxime.M

09-01-2010 om 11:14

Ook wol

Hoi,

Wij hebben ook een wollen dekbed, ik geloof gewoon bij zo'n bedden-stunt-winkel gekocht. Was niet echt duur, iets van 60 euro per stuk (2x 1 persoons) maar bij nader inzien hadden we er net zo goed eentje kunnen kopen. Ik slaap namelijk onder alleen het winterdeel en mijn man (die het altijd warm heeft) slaapt onder het zomerdeel. (ook nu in de winter dus). Ik vind het lekkerder dan een donzen dekbed, het is wat zwaarder en het sluit prima aan. (en het idee dat er voor mijn dekbed geen levende ganzen zijn geplukt vind ik ook heel fijn) Ik heb ook lang getwijfeld omdat ik dacht dat het dekbed minder lekker zou aansluiten dan een donzen dekbed, maar dat is dus helemaal niet zo, wij zijn er erg blij mee.

Maxime

2 hoezen inderdaad

Ik doe ook altijd de winter en zomerdekbedden in aparte hoezen om snachts de dikte aan te kunnen passen, net als Annet

Biene M.

Biene M.

10-01-2010 om 11:49

Fijn

Sinds een paar jaar hebben wij ook een wollen 4-seizoenen dekbed. Omdat mijn man ook zo'n dekenpikker is, hebben we een lit-jumeaux dekbed terwijl ons bed maar 1,60 meter breed is, heel fijn. Het dekbed bevalt goed, veel fijner dan synthetisch en veel warmer dan katoen. Dons verdraag ik niet, ik word wakker met dikke ogen en een dichte neus; met wol heb ik nergens last van.

Hoeveel het kostte weet ik niet meer, geen € 340 in elk geval, maar het was wel wat duurder dan € 60. We hebben het in een aanbieding bij Wehkamp gekocht. In het begin rook het nog wat naar schaap, maar die geur trok er vrij snel uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.