Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

19-02-2012 om 14:05

Wollen dik kleed

wij hebben gisteren een karpet gekocht, van wol (veel kleuren, heel gezellig en zacht), en de pollen zijn heel hoog (van die strengen, bijna dreadlocks, heel dik).
Hij pluist nogal terwijl het een showmodel was...
mijn vraag: hoe lang zou dit kleed pluizen/stof afgeven en is het wel een handige aankoop???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Plien

Plien

19-02-2012 om 16:16

Oei

het zou zomaar kunnen dat dat blijft. Wollen kleden zijn daar berucht om. Of je dat handig vindt ligt aan jezelf, als je elke dag even swiffert of zuigt houd je de pluizen wel bij.

Pluizen

Dat is lastig te voorspellen. Ik heb ooit een kleed gehad die dat enorm deed, dus elke dag de stofzuiger erover. Maar als er kinderen op het kleed zaten, dan zaten die ook onder de draadjes/pluizen/stof.

Na verloop van tijd werd het wel minder maar helemaal over ging het nooit.

Nu een ander kleed, geen last van. Maar dat is geen wol

Ook oei

Wij hebben één keer een wollen kleed gekocht en dat doen we nooit meer. Het bleef pluizen en ik moest elke dag stofzuigen (en dan was het eigenlijk weer na een paar uur nodig).
Dus hier gewoon een weer goedkoop, synthetisch en erg praktisch kleed gekocht.
G

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-02-2012 om 21:27

Dat pluizen blijft, voor mij ook geen wollen kleed meer.

Wel lekker warm

Wol is heerlijk, lekker warm, maar....het pluist wel. Het wordt door veel stofzuigen wel wat minder, maar helemaal over gaat het niet.

bertje1

bertje1

20-02-2012 om 08:07

Oeps

ik ga het proberen terug te brengen... hoop dat het lukt! jammer het was zo lekker zacht en mooi... nog tips voor een zacht kleed ??

Nou dicht geweven valt het nog wel mee hoor

Wij hebben een dicht geweven wollen kleed en die heeft zo'n 3 jaar irritant gepluisd en toen was het wel gedaan hoor. Het ligt eraan hoe dicht het kleed geweven is dus.
Als de wollen stukjes écht omhoog staan dan kan het dus best meevallen. En het ergste pluisde het al we b.v. visite hadden. Nou ja even stofzuigen erna en het is weer weg. Als we alleen thuis waren viel het best mee....Niet meer dan een langharige hond ofzo.
Wat ook hielp, stofzuigen met de borstel uit en de pluizen uit de borstel trekken en dan dus opzuigen. Dan bleef het wel een dagje schoon.
En wij vinden toch echt niks zo fijn als een wollen dik kleed,lekker warm, lekker zacht,lekker dik.
groeten albana

Hier een wollen kleed op leeftijd

pluist totaal niet en blijft zo erg mooi. Misschien dat ie vroeger gepluist heeft maar toen was hij nog niet van mij....

Pluk53

Pluk53

28-02-2012 om 17:57

Geknoopt

geknoopt wollen kleed; ook lange pool. Geen bovenmatige pluizen. Eens per week met de borstel stofzuigen ("schrobben"), en dat is het.

bertje1

bertje1

03-03-2012 om 17:52

Nieuw kleed?

wie heeft tips, we hebben het wollen kleed weggedaan en nu op zoek naar een lekker zacht tapijt zonder wol... rood-gemeleerd..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.