Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jacquel

Jacquel

11-07-2016 om 11:23

Wollen onderdeken

Alweer een half jaartje slaap ik op een wollen onderdeken (onder mijn hoeslaken). Ik heb eerlijk gezegd weinig verschil met voorheen gemerkt.
Maar nu ben ik een paar nachten met de camper weggeweest en heb dus op een ander matras geslapen, waarop ik voorheen lekker sliep. Wat lag ik beroerd! Ik kon niet op mijn zij liggen, want mijn heupen deden dan pijn. Op mijn rug, mijn buik, hoe ik ook lag, ik lag niet lekker. En vannacht, na thuiskomst, heerlijk geslapen. Kan dat door die wollen onderdeken komen? (En nee, er is geen stress of wat dan ook in het spel.) Heeft iemand dezelfde ervaring?

meten is weten

Volgende keer wollen deken mee naar de camper

Ik kan me zo voorstellen dat de matras in een camper van een andere kwaliteit is dan die thuis. En dat het vooral daar in zit. Maar wie weet, ik zou het zeker eens uittesten.

Jacquel

Jacquel

11-07-2016 om 13:05

Jippox

De onderdeken gaat zeker mee, de volgende keer. Maar het is onduidelijk wanneer dat dan is. En om nou voor de deur in de camper te gaan slapen, is me een brug te ver

Puck

Puck

11-07-2016 om 14:30

Mwah...

Ik kan me niet voorstellen dat een dunne deken zo'n verschil kan maken. Toen we een aantal maanden geleden op matrassenjacht waren kwam het verschijnsel topmatras ter sprake en de verkoper gaf aan dat een dikke topmatras net een klein beetje extra comfort kan geven maar dat een slecht matras er echt niet mee te corrigeren is. Denk dat dat ook opgaat voor een wollen onderdeken.
Hoe dik is je wollen onderdeken nu helemaal? Dat is nooit genoeg om je heupen/schouders zo erg te corrigeren dat je van beroerd liggen naar comfortabel liggen gaat.

Jacquel

Jacquel

12-07-2016 om 10:22

Inderdaad

Ik zag ergens een tekst dat een wollen onderdeken de druk van heupen enz. beter verdeelt, maar dat was hoogstwaarschijnlijk een verkooppraatje.

Toevallig las ik in de Kampioen iets over een rottig klein vliegje (similium posticatum) dat veel voorkomt in Engeland (waar ik was) en mensen heel vervelende symptomen kan geven. Waaronder gewrichtspijn. Nu heb ik inderdaad twee jeukende bulten op mijn arm, waarvan ik niet weet hoe ik eraan gekomen ben. Ze zijn anders dan de gebruikelijke muggenbulten, dus misschien was het wel dit vliegje.

Ook vannacht weer goed geslapen. Ik ga komende nacht maar eens de onderdeken weghalen, kijken of dat effect heeft. Zo niet, dan komt het door dat vliegje.

Parka

Parka

12-07-2016 om 11:56

huh

Hoezo komt het dan door "het" vliegje?
Je moet niet alles geloven wat ze je vertellen en dit soort vliegjesverhalen op jezelf betrekken hoor!
Waar zitten die bulten op je arm?

Jacquel

Jacquel

12-07-2016 om 12:53

Ach

Het is vakantietijd en ik heb niks anders om me druk over te maken . Vanwege copyright kan ik hier niet de tekst van de website neerzetten, daarom de link:

http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/58307-blandford-fly-simulium-een-bloedzuigende-vlieg.html

Er zijn ook veel andere sites hierover. Wikipedia zegt o.a. dit:
Recently, the fly has begun affecting people in other parts of southern England, including built up areas, probably encouraged by water features. Singer Mollie King and golfer Ian Poulter have both been affected by bites, with the latter having to pull out of the French Open.

Het is nogal wat als een professionele golfer zich uit een wedstrijd moet terugtrekken omdat hij door vliegen gebeten is. Er zijn kennelijk mensen door in het ziekenhuis terechtgekomen.

Parka

Parka

12-07-2016 om 13:02

ik bedoel

Het geloven sloeg op de deken, het niet op jezelf betrekken op de vliegjes.
Het is niet zo dat omdat je nu 2 bulten hebt (muggen, allergie, ontstekingen) enz, dat dat betekent dat je door dat vliegje geprikt bent, dat was wat ik bedoelde. Je zei ik ga de deken weghalen en anders komt het door het vliegje.
Dan zou je dus eerst 2 bulten en rugpijn door de deken gekregen hebben en als je die weghaalt en je krijgt geen nieuwe dan komt het door een vliegje. Dat is toch ver gezocht, of begrijp ik je helemaal verkeerd?

Jacquel

Jacquel

12-07-2016 om 14:29

Oorzaak en gevolg

Deken = geen rugpijn
Geen deken = rugpijn

Bulten = vliegjes? = rugpijn?

Indien geen deken -> rugpijn = ontbreken deken is oorzaak rugpijn
Indien geen deken -> geen rugpijn = oorzaak mogelijk vliegjes

Bulten en deken hebben niks met elkaar te maken

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-07-2016 om 15:24

Nee Jacquel

Das te kort door de bocht.

Verkeerde schoenen, slechte stoel, teveel beweging, te weinig beweging = rugpijn.

Parka

Parka

12-07-2016 om 15:27

maakt niet uit

je vergeet het matras als oorzaak van je rugpijn, iets dat een veel logischer verklaring zou zijn dan die vliegjes. Als je vanaf nacht 1 rugpijn hebt gehad in de camper is de kans op een steek van die vlieg vrij klein denk ik, tenzij je je in een zwerm vliegen hebt begeven. Ik lees reacties van jeukende bulten, blaren tot ernstig als in koorts, algemene pijn, waarvan de zwellingen dan binnen een paar uur weer moeten zijn weggetrokken. Daarbij schijnt de beet nogal pijnlijk te zijn, die zou je gevoeld moeten kunnen hebben.
De kans dat die bulten dus van dát vliegje zijn, lijkt me onwaarschijnlijk.
De kans dat je een reactie hebt op een ander prikje van een dier is natuurlijk altijd aanwezig.
Desalniettemin hoop ik dat je nu je thuis uitprobeert of het met of zonder deken verschil maakt, je zonder pijn kunt slapen.
Als je nu pijn in je heupen blijft houden, ga dan eens naar je huisarts om te kijken of je niet 1. gewoon ouder wordt, dus wat slijtage krijgt (ik weet je leeftijd niet) of 2. niet een slijmbeursontsteking oid kunt hebben.

Jacquel

Jacquel

12-07-2016 om 19:53

Kan ook

Vakantie = zoveel mogelijk bewegen. Maar ja, ik word ouder en stijver, dus goed mogelijk dat ik dan last krijg. Maar dat bewegen doe ik nou juist om te voorkomen dat ik nog stijver word.

Ik loop al bij de huisarts vanwege vermoeden van artrose in mijn linker grote teen. Mijn rechter grote teen heeft jicht. Klinkt wat jolig, maar die Engelsman die zei dat de jeugd verspild is aan de jongeren, heeft gelijk. Nu pas waardeer ik hoe soepel en pijnvrij ik vroeger was, en dat vond ik als jongere vanzelfsprekend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.