Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bugs

bugs

24-06-2011 om 16:18

Woonkamer veranderen zonder veel geld

Hallo,

Ik zou graag mijn woonkamer willen veranderen, zonder dat het veel geld kost. Meubels blijven hetzelfde, kleur op de muur ook. Heeft iemand tips om de woonkamer te verandren met een klein (lees: superklein) budget?
Hartelijk dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

24-06-2011 om 16:41

Lastig

Lastig om zonder foto´s etc iets zinnigs op papier te zetten. Waarom wil je veranderen= Wat staat je niet aan=
Ik zou opeen zonnige dag alles naar buiten sjouwen behalve de meubelstukken waarvan je zeker weet dat je ze wilt behouden. Schuiven met meubels en daarna de accessoires die je echt nog mooi vindt neerzetten. Vaak staat er teveel troep die niet bij elkaar past. Zorg voor een beetje eenheid in de accessoires. Te kleine accessoires maken vaak rommelig. Ga voor twee grote potten ipv 6 kleintjes.
Een kleed onder tafel, bank en stoelen doet vaak wonderen voor een kamer.

dc

dc

24-06-2011 om 17:55

Net gedaan

Ik wilde meer ruimte, ik heb dus 2 kasten naar elders in het huis verhuist, heel veel rommel weggegooid, en de meubels allemaal verplaatst. Het is nu veel ruimer, en het heeft me geen cent gekost!

Goed idee van chippie

inderdaad, als eerste alle rommel eruit en kijken wat je in je kamer wilt hebben.
Het idee van single lady zou ik minder snel doen want dan betaal je geld voor rommeltjes, en als je budget klein is vind ik het zonde. Het is natuurlijk wel leuk om met accenten te werken, maar dat kan goedkoper en duurzamer dan met zooi van Leen Bakker.
Verder hebben wij een aantal heel mooie spullen van de kringloopwinkel. Niet zo geschikt voor accentkleuren, maar wel als je iets speciaals zoekt. En vervolgens zou je zelf de verfkwast of verfspuit of textielverf kunnen hanteren om toch die eenheid te krijgen.

Merel

Merel

24-06-2011 om 19:56

Accessoires

Hier wilde ik ook eens wat anders dus ik had een vriendin gevraagd me te helpen. Zij heeft er veel kijk op en zei me al eerder, voordat ik nu morgen kom, haal dan alvast de vensterbanken en alle snuisterijen op andere kastjes even weg. Ik had alles op de eettafel gezet en zag zelf ook al een enorme verandering, zo'n rust, al die rommeltjes weg. We hebben sowieso de helft van de spulletjes weggedaan (of je doet het tijdelijk in een doos naar zolder) en ik heb een paar nieuwe dingen gekocht. Geen kleine prullen maar een paar grote kandelaars en een spiegel (gewoon bij de action, helemaal niet duur) oh en bij de kwantum 2 schemerlampjes. Alles thuis weer leuk neergezet, niet teveel dus teruggezet en het stond meteen zo leuk en zo nieuw allemaal.
Een nieuw overtrekje voor een paar losse kussens op de bank is ook altijd leuk (zelf gemaakt of goedkoop gekocht)

Succes!

Toevallig

heb ik het vorige week gedaan,voor nog geen € 75 een totaal andere look.
De basiskleuren van onze woonkamer zijn zwart /grijs/antraciet/wit.
ik vond dat *opeens * een beetje saai.
dus heb ik een ochtendje rondgenuffeld bij leen bakker,kwantum,action en xenos.
Daar heb ik paarse kaarsen ,wat paarse bloempotten,paarse kussenhoesjes,een megagroot dienblad met een spiegel erop en een leuke plant in paarse pot, twee paarse vaasjes ,et voila ,voor nog geen €60 heb ik een compleet andere look in mijn woonkamer.
het leuke is dat iedereen die binnenkomt uitroept: wat is het hier veranderd! ,terwijl het maar een paar kleine aanpassingen zijn.

Ha foutje

De bedragen kloppen niet,ik had voor €72 geshopt,maar daar zaten ook boodschappen bij,dus de woonkamer is vernieuwd voor €58 .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.