Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kwast en rollers

kwast en rollers

17-08-2009 om 08:25

Woonkamer verven, kan niet kiezen

Ho,
Ik wil de woonkamer gaan verven. Maar ik kan niet kiezen wat ik wil. Ik weet ongeveer wat voor kleur ik wil (een niet te donkere/harde lila-paars of lila-roze tint), maar ik kan niet beslissen of ik alle muren in een lichte tint doe, of juist 1 muur in een donkerdere tint.

Nu is het als volgt: L-vormige kamer, de langste muur is zachtgroen. De rest van de muren is wit. De vloer is wenge. In de hoek van de L zit de doorgang naar de open keuken (donkerblauw/RVS). In de korte poot staan de banken (beige leer), 2 bijzet tafeltjes en een stoel met poef, aan het einde van de lange poot van de L de eetkamer/buffetkas (eiken in de olie). Tegen de nu groene wand staat de TV op een TV-meubel van onbehandeld eiken. Verder staan er een 3 grote planten in potten. Vensterbanken zijn leeg. Beige en bruine gordijnen tot op de vloer, donkergrijze raamkozijnen. Verder staat er helemaal niks in de kamer. De kamer is ca. 9 x 6 meter. Er hangt 1 schilderijtje aan de muur bij de banken. Verder zijn de wanden leeg.

Ik ben het groen erg beu, wil de kamer wat anders maken, maar hem niet volstoppen met spullen of te donker maken. In een tijdschrift zag ik een lichte muur met een gekleurd vlak in een donkerdere kleur. Dat vond ik erg mooi. Maar maak ik de muur dan wit, en dan het vlak, of maak ik die muur dan heel licht gekleurd? En als ik die ene muur een heel zachte kleur heb gegeven, kan ik de andere muren dan nog wit laten of moeten die ook allemaal in diezelfde lichte tint? Wat zou mooier zijn? En wat voor effect geeft zo'n muur met een rozige/paarsige tint icm met de ambi-light van de TV? Want op de groene muur ziet het er niet mooi uit. (de TV stond eerst tegen een witte muur). Verder zit ik erg te dubben over grijs. Lijkt me namelijk ook erg mooi, een grijze muur met een paars vlak. Past dat bij de vloer en gordijnen?

Mijn favoriete kleuren zijn: wit, grijs, bruin en lila.
Ik heb een hekel aan: felle kleuren, geel, rood, terra, oranje, turkoois, lime, zwart, hoogglans meubilair, plastic.
Mooi: natuurlijke materialen, vooral hout en riet. Stoffen met een mooie uitstraling/motief.

Wie heeft raad of tips?
Leoni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

17-08-2009 om 10:58

Leoni,

misschien is het een idee om foto´s op internet te zetten?? Ik ben meer van de beelden dan de tekst

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

17-08-2009 om 13:45

Wat ik ga doen

wat ik ga doen in mijn nieuwe huis is alle wanden in een dezelfde lichte kleur verven en dan op 1 plaats in de kamer (en de keuken en de slaapkamers en de gang enz.) een schilderij ophangsysteem neerhangen en daar wil ik dan panelen aanmaken waarbij ik voor iedere kamer slechts 1 rol behang nodig heb, al wil ik mijn kamer dan 3 x per jaar veranderen "kost"dit me slechts 1 rol behang, de verdere kleurtjes krijg ik er met accosoires wel in, misschien ook een idee!!

jippa

jippa

17-08-2009 om 20:40

Nepal

Hoi Leoni, Is flexa couleur locale NEPAL niets?
zie: http://www.flexa.nl/#/collection0/subcollection0/roomset1/
Die donkerste kleur dan als accentmuur eventueel een vlak op een lichte muur?
Jippa

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

18-08-2009 om 09:28

Valt wel mee

jekunt ze tegenwoordig kopen en dan in de zelfde tint verven als je muur waardoor het niet opvalt, wij krijgen echter van die brede lijsten met een sierrand tegen het plafon waardoor het nauwlijks opvalt, maar je kunt de panelen natuurlijk ook tegen de muur hangen met een spijkertje, alleen kun je er dan niet mee schuiven.

Jade

Jade

18-08-2009 om 10:07

Via...

...mijnalbum.nl kun je de foto´s op internet zetten, de link zet je dan hier neer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.