Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2017 om 19:08

Woonruimte Amsterdam

Het is een beetje spontane vraag, niet op verzoek van dochter

Dochter moet rond februari verhuizen en ze wil in Amsterdam wonen. Dat is al langer een wens. Ze gaat stage lopen in Amsterdam, dus nu wordt zaak dat ze iets vindt. Amsterdam is een dure stad op het gebied van wonen. Waar kan ze het beste kijken? Het wordt een tweepersoons huishouden, dus een studentenhuis zal het niet worden denk ik. Ze zal zelf vast zelf al ideeën hebben waar ze zoeken moet, maar aangezien hier ook Amsterdammers meelezen en -schrijven ben ik benieuwd of er tips zijn waar je als ''buitenstaander" niet snel aan zult denken. Dus wie heeft er tips?

Inschrijven en zoeken

https://www.woningnetregioamsterdam.nl/Inschrijven

Het is in elk geval handig om je zsm in te schrijven bij Woningnet.

https://kamernet.nl/huren/kamer-nederland

Een deel van de kamers is ook semi zelfstandig of onderhuur. Let op dat je je wel mag inschrijven.

Het is nu wel de goede tijd om te gaan zoeken. Een deel van de studenten haakt nu af en gaat terug naar huis zodat er woonruimte vrijkomt.

Uilenstede, studentenhuisvesting heeft ook woningen voor stellen en zelfs gezinnen. Van de andere studentenhuizen weet ik het niet maar ik ga er vanuit dat ook daar grotere ruimte beschikbaar is. Niet alle studenten zijn alleenstaand namelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2017 om 19:55

AnneJ

Dank je wel . Ik moest een beetje gniffelen om je: Niet alle studenten zijn alleenstaand namelijk. Dat weet ik, voor twee ervan is mijn oproepje /

Er zijn verschillende groepen op Facebook waar woonruimte in Amsterdam worden aangeboden. De pagina Amsterdan Durft Te Vragen is heel groot, 18.000 leden, waar soms tijdelijke woningen worden aangeboden door mensen die langere tijd op reis gaan. Daar kan ze ook zelf een oproep plaatsten. Misschien komt ze ook in aanmerking voor de wekelijkse loting. Ik weet de eisen niet precies maar die kun je hier wel vinden: https://www.woningnetregioamsterdam.nl/Help%20en%20uitleg/Zoekinfo/Lotingwoning

Antikraak is wellicht een optie? Rentslam heeft woningen in de vrije sector. Geen koopje dus. Maar ze zijn met z’n twee begrijp ik? En in Amsterdam kost het huren van een diepe kast al een klein vermogen dus een vrije sector woning buiten de ring is zo gek nog niet.

Ik weet eventueel iets van januari en februari trouwens. M’n buren gaan 2 maanden op reis en zoeken nog iemand die 2 maanden hun huis zou willen huren

Marktplaats

Zelfs op marktplaats worden studio's te huur aangeboden.

Ik denk dat een tijdelijke opknapwoning via een woningbouwvereniging nog het goedkoopst is.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2017 om 01:00

Verdikkie Helena

Ik heb haar net gebeld en gezegd dat ze haar intelligentie totaal verkeerd heeft ingezet toen ze in haar ledikantje lag te niksen! Hoezo had ik dat moeten doen? Zelfredzaamheid, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2017 om 01:03

Flanagan

Opknapwoning.. ik geef het door Bij ons zijn dat trouwens meestal geen opknapwoningen, maar rijp voor de sloop.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2017 om 01:06

Swaen

Ze is ingeschreven bij Woningnet vertelde ze vanavond. Ik zal de Facebookgroep ook doorgeven. En Rentslam.

Marktplaats

Kijk in godsnaam uit met kamers en huizen op marktplaats. Daar wordt echt enorm mee gefraudeerd en opgelicht.

Dymo

Dymo

27-11-2017 om 16:20

uilenstede

Mijn dochter is ook op zoek in Amsterdam. Zelfs bij Uilenstede moet je tegenwoordig al hospiteren. Ze is één keer uitgenodigd, er waren 18 gegadigden voor die kamer...

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2017 om 19:33

Met veel blijkt ze al bekend te zijn

Man en ik zeiden tegen elkaar dat we ons maar moeten voorbereiden dat ze weer een tijdje bij ons terug komt. Ze moet naar mijn idee erg veel geluk hebben om op zo'n korte termijn nog iets te vinden. Wat nog betaalbaar is ook. Samen kunnen ze een hogere huur opbrengen natuurlijk, maar toch...

Kaaskopje

Kaaskopje

28-11-2017 om 01:01

Hadewi

Doorgestuurd, dank je wel.

Roda

Roda

28-11-2017 om 12:36

Al 4,5 jaar ingeschreven

Mijn dochter staat al vier half jaar ingeschreven. Ze wil graag een woning op Uilenstede maar dat is blijkbaar erg gewild. Blijven hopen maar dat ze eens aan de beurt komt!

Kaaskopje

Kaaskopje

28-11-2017 om 12:51

Pfff... Roda

dat ziet er niet bepaald optimistisch uit. Om eerlijk te zijn vragen we ons af waarom ze zich zo op Amsterdam vast pint. Ja lekker dichtbij haar stageplek, lekker dichtbij 'the place to be', maar tegen dat ze woonruimte heeft is de stage al voorbij vrees ik.

Zaandam

Geen idee of daar makkelijk wat is, maar Zaandam is ook makkelijk naar Amsterdam en zo hoeft ze het IJ niet meer over als ze naar mammie wil

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2017 om 02:40

Helena

Als het IJsselmeer haar niet bij ons weghoudt, dan het IJ ook niet.

Hahaha

Haha kaaskopje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.