Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Woordenboeken van dale bij kruidvat vs prisma

De eerste van onze kinderen gaat naar de middelbare school. Nu moeten er allerlei woordenboeken aangeschaft worden. In het kruidvatkrantje staan nu Van Dale woordenboeken voor vreemde talen a 3,99. Is dat wat of zijn de prisma woordenboeken toch beter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees mee

Hier ook een as brugsmurf, dus ik lees even mee.
Zo ook bijv. de atlas die aangeschaft moet worden, hoe is dat bij jullie op het vo, wordt die veel gebruikt of zoals ik hier om me heen hoor, zo nu en dan eens een keertje. En zit er veel verschil in bijv. de 51ste of wat ze nu voorschrijven de 53ste editie??

Petr@

Petr@

22-06-2009 om 13:35

Atlas

werd niet veel gebruikt dus heb ik het tweede jaar geen nieuwe editie aangeschaft.
Tijdens de laatste proefwerkweek moest de atlas mee genomen worden en konden beide zonen een aantal opdrachten niet maken ((
V.w.b. de woordenboek heb ik de indruk dat ze zelden tot nooit gebruikt worden. Ja, als we thuis eens een discussie hebben ))
Ik zou ze dus gewoon bij het Kruidvat kopen.

gr.
Petr@

an mien

an mien

22-06-2009 om 14:15

Atlas

Hier een ouderbijeenkomst gehad met de brugklasouders en daar werd verteld dat een atlas echt niet nodig was hij wordt zo weinig gebruikt dat ze de kids die opdrachten op school laten maken daar hebben ze de goede atlassen en het scheelt gewoon heeel veel geld.
Ik vond dat goed geregeld.

An mien

Bintje

Bintje

22-06-2009 om 18:51 Topicstarter

Gezocht

Ik heb op de site van Van Dale gekeken. Er is dit jaar net een nieuwe druk verschenene. De woordenboeken zien er anders uit dan die op het plaatje van het Kruidvat. Mogelijk is dat een oudere druk. Ik wil kijken hoe lange geleden die is, afhankelijk daarvan schaf ik ze wel of niet aan.
Ik kan mij van vroeger herinneren dat de druk van de Bosatlas er wel toe deed. Ik had nl. een oudere druk en daar stond bepaalde info en kaarten niet in. Daardoor kon ik bepaalde opdrachten niet maken.

Annet

Annet

22-06-2009 om 22:12

Net brugklasser gebeld

Brugklasser gaat naar dezelfde school als dochter volgend schooljaar.
Zij hadden geen woordenboeken op de lijst staan om zelf te kopen (verder is er een boekenfonds, dus de school zorgt voor de 'normale' studieboeken). Ze heeft ze thuis ook niet. En ze heeft ze nog nooit nodig gehad. Als ze een woord wil opzoeken, kijkt ze op internet. Maar ook dat komt maar weinig voor.
Zelf hebben wij zeer oude versies. Maar het lijkt me sterk dat dochter in de eerste jaren een woord wil opzoeken dat niet in de oude versies staat. En anders kijk ze maar op internet.
Woordenboeken neem je sowieso niet mee naar school.
Deze school is een gymnasium.

Bintje

Bintje

23-06-2009 om 18:47 Topicstarter

Gekocht

Ze zagen er prima uit, in nieuwe spellig, dus ik heb ze aangeschaft, 4 euro per boek, inderdaad. Ik heb ook het Nederlandse aangeschaft, want dochter klaagt altijd dat ons woordenboek uit meerdere delen bestaat en dat dat zo lastig zoeken is.
Ook ik heb een brugklasser gesproken (buurmeisje) die de woordenboeken wel (af en toe) thuis gebruikte, in de havo-brugklas. Ik heb ze dus maar aangeschaft, het moet toch een keer tijdens de schoolperiode gebeuren, want mijn prisma's van vroeger zijn erg beduimeld en nog in de oude spelling.

Ook hier een as. brugpieper...

... dus goede tip!
Bij het boekenpakket ze niet besteld omdat naar mijn mening ze idd elders wel goedkoper te krijgen zijn. En dat blijkt!

Dank voor je 'voorwerk' Bintje; ik ga morgen ook snel langs de Kruidvatwinkel!

En vwb Bosatlas; destijds bij oudste wel aangeschaft. Was eerste die naar middelbare ging, dus het hele pakket gekocht. Dat is inmiddels 7 jaar geleden; dus atlas is wel verouderd. Maarr... ze maken er wel heel weinig gebruik van, en school bracht ons uiteindelijk zelfs nog kosten in rekening voor gebruik 'algemene' atlas op school. Iets wijzer geworden kopen we de laatste editie dus voorlopig maar niet...

Mare

Lys Lionne

Lys Lionne

23-06-2009 om 23:08

Zelden gebruikt

De Prisma woordenboeken -de nieuwste druk want nú met zo'n handige cd-rom erbij- zijn maar zelden gebruikt en dan alleen nog maar thuis. Die dingen gaan nooit mee naar school, die tas zit namelijk al vol zat. En eigenlijk zoekt dochter het meeste nog gewoon op internet op, gaat veel sneller. En die handige cd-rom die erbij zat? Die zit nog steeds in het boekje vastgeplakt

Vanmiddag gekocht

ik heb ze vanmiddag gekocht bij het kruidvat, jullie hebben me overtuigd dat ze goed genoeg zijn voor die enkele keer dat ze gebruikt gaan worden.
Die atlas laat ik voorlopig even zitten denk ik, laten we eerst maar eens kijken of school er over begint. Hij staat niet op de lijst om te bestellen in ieder geval dit jaar.

Hier

Hier een as eindexamen kandidaat en een as brugpieper. Ooit zelf goede woordenboeken aangeschaft, hebben de kids nog profijt van. En de atlas paar jaar geleden wel gedaan. Gezien ons oude exemplaar voor vele oorlogen stamde en dus al die nieuwe landen niet kende. Moeilijk leren anders.
Maar ook niet zoveel nodig.
Hier mogen de kids bij topo de atlassen van school (op school) gebruiken en bij aardrijkskunde zit vaak een werkboek met de topo kaartjes erin. Tegenwoordig allemaal leer en werkboeken.
Maar woordenboeken wel erg gemakkelijk voor nederlands en evt, de talen, engels, duits, frans.
Gr, Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.