Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elise

Elise

18-01-2013 om 11:23

Worden jullie er ook gek van? Statisch haar

Ik heb veel en lang haar en met dit weer (vriezen) wordt het helemaal statisch! Ik word er gek van, kom er bijna niet meer doorheen met de borstel. Kost me veel haren (gelukkig kan ik er een paar missen), maar ook veel tijd.

Iemand nog goede tips?

Het helpt bij het borstelen wel om het nat te maken (als er water in de buurt is), maar ik hoop m.n. op goede preventieve tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cremespoeling?

Volgens mij zou cremespoeling moeten helpen. En nee, zelf word ik er niet gek van, maar ik heb kort haar en daar gaat ook nog eens gel in. Dat wordt niet zo statisch.

Mijn dochtertje heeft hetzelfde soort fijn, steil haar maar dan langer en zonder gel, en als je in dit weer haar (half synthetische)muts aftrekt dan staat het prachtig overeind

Groeten,

Temet

amk

amk

18-01-2013 om 11:53

Serum

bij mijn dochter gebruik ik haarserum van de Hema, werkt als antiklit maar ook tervoorkoming van pluizig en statisch haar merk ik.

Merel

Merel

18-01-2013 om 12:35

Cremevoeding

Ik heb (door ool ) een grote fles cremevoeding van het kruidvat staan (geen cremespoeling dus maar crème Voeding) het lijkt trouwens wel een beetje op cremespoeling qua substantie, maar dit hoef je niet uit te spoelen. Een beetje ervan op mijn haren en het is praktisch niet statisch meer. Het helpt ook goed tegen pluizig haar vind ik en het is helemaal niet duur.

Olie

Wij (3 dames lange krullen) gebruiken babyolie. Volgens anderen hier kan zonnebloemolie ook.
Werkt als een tierelier. Kost amper wat.
groeten albana

Elise

Elise

19-01-2013 om 11:47

Bedankt en vraag albana

Iedereen bedankt voor de tips.

Even vraag voor Albana: hoe (wanneer) gebruik je dan die babyolie? Doe je dat op je droge haar? Maar dan is je haar toch vettig?
Of na het wassen?
En dan weer uitspoelen en daarna alsnog cremespoeling?

Het liefst heb ik iets wat ik op mijn droge haar kan doen zonder dat mijn haar er vettig van wordt. Dus die cremevoeding van het Kruidvat klinkt sowieso erg handig.

bibi63

bibi63

19-01-2013 om 15:06

Elise

Het klinkt gek: ik heb stijl, vrij dun haar. Al van alles geprobeerd met allerlei stylingproducten, maar daar werd het alleen maar droog enz. van. Een tijd geleden met een haarolie-achtig iets van Gliss Kur begonnen (klein flesje, duur), Kruitvat heeft ook zoiets (goedkoper, maar nog steeds klein flesje, dus snel op). Desondanks is die olie het beste wat ik ooit voor m'n haar gevonden heb: het wordt minder slap, ziet er beter uit, blijft beter 'bij elkaar', krijg er zelf slag van . Door de tip van Albana heb ik babyolie gekocht: zo, dat scheelt bakken met geld en zelfde effect (dank Albana ). Ik doe het na het wassen in handdoekdroog haar. Dan beetje laten drogen (ondertussen aankleden ofzo) en dan föhnen. De dagen dat ik het niet was, modeleer ik het nog met een klein beetje olie. Perfect.
Gr. Bibi

Graag gedaan hoor...

Wij doen de baby-olie op ons haar de volgende dag als ons haar droog is (enigzins....duurt bij ons erg lang). Dan is het zeg maar bijna droog.
Maar wij hebben dikke bossen haar en veel krullen.
Ik doe gewoon een beetje op mijn hand en wrijf de handen tegen elkaar en dan een beetje door de uiteinden van het haar. Dus vooral in de puntjes. Niet op de gedeelten die dicht bij je hoofd zitten.
Nee ons haar wordt er niet vet van.
Maar eigenlijk hebben wij zelden vet haar. Dus misschien is dat geen goed vergelijk. Ons krullende haar is vaker 'droog' dan vet...misschien is het na meer dan een week niet wassen een keertje vet of we moeten enorm gezweet hebben dan zie je dat misschien een beetje. Zelfs met de olie erin moppert oudste nog dat haar haar net stro is deze (droge) dagen.
Jongste heeft nu ze pubert wel een beetje vettig haar na 2 of 3 dagen, maar dat is alleen vlakbij het hoofd. Elke dag het haar wassen beginnen wij niet aan, dan zouden we alleen stro-haren hebben. Dat is geen goed idee als je al droog haar hebt van jezelf.
Maar het heeft ong. hetzelfde effect als die serums die je koopt in de drogist. Alleen de prijs is anders
In de zomer gebruiken wij wax of gel (oudste). In de winter als het echt koud is dus die babyolie.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.