Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Herfst

Herfst

19-10-2008 om 16:26

Worstjes in bladerdeeg

Mijn zoontje wil worstjes in bladerdeeg tracteren, wie heeft er een goed recept hiervoor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ehmm...

eigenlijk geef je toch zelf al het antwoord? mini knakworstjes in reepjes bladerdeeg rollen en afbakken in de oven. Ik strooi er nog wel eens sesamzaad of maanzaad over, maar dat vinden de meeste kinderen niet eens zo'n succes.

Jons

blikje croissantdeeg in reepjes snijden en om de worstjes rollen. Hoef je niets te ontdooien.
Dun laagje ketchup of mosterd op het worstje voor het inrollen maakt het net een tikkie pittiger.

Bladerdeeg of croissantdeeg

Bij ons vinden ze worstjes in croissantdeeg lekkerder dan in bladerdeeg, maar dat is persoonlijk. Als je bladerdeeg gaat gebruiken, gebruik dan niet een té groot stuk bladerdeeg, want dat zet nl. heel erg uit, waardoor je het risico krijgt dat je een "homp" bladerdeeg hebt met een piepklein worstje erin. Als ik bladerdeeg gebruik, dan gebruik ik een stukje dat nét groot genoeg is om het worstje in op te rollen. Als je het oprolt, kun je de beide uiteinden even iets op elkaar drukken, zodat het worstje helemaal mooi is ingepakt.

Emmalynn

Nely

Nely

19-10-2008 om 20:23

Kan allebei

zowel croissantdeeg als bladerdeeg. Als ik bladerdeeg neem snij ik een plakje in 4 repen. Dus zo kan ik 40 hapjes per pakje bladerdeeg maken.

Heb ook wel eens croissantdeeg gebruikt maar dan met kaas erin ipv worst. En dan de bladerdeeghapjes met worst erbij zodat de kinderen konden kiezen.

Bladerdeeg

Ik gebruik bladerdeeg, de plakjes snij ik in 4en, dus 4 vierkantjes. Dan past er precies een coctailworstje in. Ik maak een paar sneetjes in het stukje dat de bovenkant wordt. Worstje erin, dubbel vouwen, dichtknijpen en in de oven tot ze bruin worden. Het was een groot succes!

Claudia B

Claudia B

19-10-2008 om 23:03

Vandaag nog

Morgen gaat onze middelste trakteren op school.
Al jaren maak ik dit, ook voor de oudste, om op school te trakteren, de kinderen weten het al en zitten al te wachten tot ik de warme broodjes kom brengen (en ook de leerkrachten trouwens
Ik gebruik gewone knakworsten, geen cocktailworstjes, en een hele plak bladerdeeg. Rol de knakworst er schuin in en vouw de uiteinden naar boven erop. Even wat ei er overheen en dan in de oven tot ze bruin zijn. Nu staan ze in de koelkast en morgenochtend warm ik ze lekker op en breng ze dan later naar school.
Altijd een geslaagde traktatie.

Groetjes,
Claudia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.