Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

15-12-2010 om 13:32

Wraps strak oprollen

Met Kersteten op school eten wij als ouderraad ook zelf met elkaar. We nemen allemaal een hapje mee en ik ga wraps maken. Weet wel wat ik er in ga doen (mon chou, kipfilet, komkommer en mon chou, zalm en rucola) maar nu het oprollen. Hoe krijg je ze nou mooi strak opgerold zonder dat alles er aan de andere kant meteen weer uitgeperst wordt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
snuffie60

snuffie60

15-12-2010 om 13:48

Beleggen

ik beleg ze niet helemaal tot aan de "overkant", want ietsje schuiven doet het toch. Zorgen dat je de monchou wel tot aan het randje hebt voor het plakken. Ik rol ze in 1 keer door op keukenfolie zodat het een mooi strak pakketje wordt en goed kunt bewaren tot aansnijden.
snuf

Nasha 1st

Nasha 1st

15-12-2010 om 15:59

Oprollen door keukenfolie?

Hoe doe je dat dan?

snuffie60

snuffie60

15-12-2010 om 16:20

Folie

het laatste stukje van de rol ligt op keuken folie en in 1 handeling rol ik de wrap door op het folie en dit gaat er als een snoeppapiertje om heen. Het is geen truukje om 'm strakker op te rollen, maar wel om koel weg te leggen en eventueel weer wat steviger te laten worden.
snuf

(Janneke67)

(Janneke67)

16-12-2010 om 11:07

Ja, gaat goed hoor met keukenfolie

Ik beleg ze trouwens niet met monchou , maar kruidenkaas (en zalm of coburgham ofzo)

Je pakt de keukenfolie, net iets breder als je wrap, legt hem in het midden en dan rol je de folie eromheen en rol je door. Opstijven in de koelkast, dan kun je hem beter snijden.

Niet strak

Bij ons in de kantine op werk hebben ze ook wraps ,maar dan niet strak opgerold, maar gewoon plat (soort van 1 laag) en dan 10 cm lang.

Nasha 1st

Nasha 1st

23-12-2010 om 20:59

Plat?

die snap ik even niet...hoe ziet dat er dan uit?

Hoe dan ook, het is gelukt! Met folie en al!! Daarna de koelkast in en later gesneden. Die met zalm en rucola hadden sterk de voorkeur!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.