Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

16-05-2011 om 20:32

Zaandam

Ok mensen,

Mijn poging om stad en tuin te combineren: Zaandam? Is dat leuk? Wat is een goede en wat een matige buurt? Zijn er goede scholen? Is het wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-05-2011 om 21:35

Leuk

Een collega van mij woont in Zaandam, midden in het centrum. Ik vind het heel erg leuk, en er is een heel gezellig plein. Heb daar ook een keer heel lekker gegeten voor bijna niets (volgens mij bij een Griek).

Biene M.

Biene M.

16-05-2011 om 22:37

Ik ben er geboren en getogen en was heel blij toen ik 26 jaar geleden in Amsterdam kwam wonen, want ik vond Zaandam echt niks. Het kan veranderd zijn natuurlijk, maar soms kom ik er nog en het blijft iets, tja, onsamenhangends houden. Niet gezellig, geen sfeer, provinciaals. Vergis je trouwens niet in de leuke huisjes voor lage prijsjes, door gerommel met de grondwaterstanden hebben veel huizen daar rotte funderingen.

liora

liora

16-05-2011 om 22:55

Echt?

Oh haha, nou ja zeg!

Soms staat erbij dat de fundering helemaal is vernieuwd...

Ik ga er weleens rondlopen binnenkort!

liora

liora

16-05-2011 om 22:56

Bovendien

Blijf ik natuurlijk toch waar ik nu ben. Maar het is zo leuk op Funda.

Margriet*

Margriet*

16-05-2011 om 23:42

En oostzaan

of landsmeer, was ik pas in een jaren 70 huis maar heel ruim met tuin en garage. 15-20 minuten naar de pont. Vrienden waren heel enthousiast en ja ook veel hoger opgeleiden . Scholen weet ik niets over.
Ik zou persoonlijk eerder voor een buurt in Amsterdam kiezen dan buiten de stad verhuizen. Echt verdiep je eens in de buurten in 'buiten buurten' het is veel diverser dan je denkt.

Ik vind het leuk

Studiegenote van me huurde een flatje in Zaandam. Ik kwam er vaak en ik moet zeggen, het was één van die plaatsen waar ik zo iets had van 'hier zou ik goed kunnen wonen'. Redelijk veel ruimte en groen, leuk centrum, en het rook er de hele tijd heerlijk naar chocolade.

Geur

"en het rook er de hele tijd heerlijk naar chocolade"

Nou, ik vind dat tegenvallen. Cacao ruikt toch niet helemaal hetzelfde als chocola. Maar dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden: de aroma's van Cacao De Zaan en Forbo Krommenie (toen ik nog forensde kon ik op dat traject altijd ruiken waar ik zat). Maar goed, altijd beter dan IJmuiden (Hoogovens)

Groeten,

Temet

liora

liora

17-05-2011 om 14:35

Margriet

Ehh, heb even op Funda gekeken maar alleen in Zuidoost zou ik een kleine eengezinswoning met tuin kunnen kopen, en dat wil ik niet.

In Amsterdam alleen huizen met extreem achterstallig onderhoud of anders een flat.

Dus.... Bovendien Zaandam ligt zo goed als aan de ring!

Biene M.

Biene M.

17-05-2011 om 14:43

"zo goed als"

Ja maar Liora, dat kleine stukje tussen Zaandam en de A10 staat elke spits stil. Als ik via de Coentunnel Amsterdam uit moet op een doordeweekse dag zorg ik dat ik uiterlijk om 15.00 uur van huis ga, want anders duurt het eindeloos. Op het hoogtepunt al vanaf de S109. De trein is dan beter: 14 minuten vanaf station Zaandam naar het CS.

Nieuwbouw

is er geen nieuwbouw gaande waar je wat mee kan in Adam, ik zie op at5 wel eens een project voorbij komen en dan moet ik altijd even aan je denken je oprispingen kennende. Kan er nu alleen niet op komen hoe dat project heet, idd zie je het dagelijks op at5 voorbij komen.

liora

liora

17-05-2011 om 20:27

Haha

Oprispingen inderdaad! Oh ben benieuwd...

Valkyre

Valkyre

17-05-2011 om 21:53

Geur (ot)

Nee, dan Delft - daar zit DSM (bij de locals beter bekend als Gist Brocades). De stank!! Vroeger roeide ik er weleens langs, en ik werd steevast misselijk.

Er is daar vlakbij een heel leuk jaren '30 wijkje dat speciaal gebouwd is voor de werknemers indertijd. Maar wie wil daar nou wonen? Brrrr...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ach geur

Dat went.

Vroeger als ik naar de PA fietste van huis herkende ik mijn route aan de geuren.
Eerst bakker Vos, dan de schapen aan de dijk, dan chocolade van de paaseierenfabriek, soms gebrande rubber van de stekkerfabriek, dan weer schapen, of de diesel van de scheepswerven, langs bakker Vlot, de gebrande koffiegeur van de Nescafé opslag, met daarnaast de geur van de specerijenopslag, dan langzaam richting de aangebrande appelmoesgeur van Van Melle, weer langs een aantal bakkers, en dan vlakbij de rivier, de Oranjeboombrouwerij, brug over, rook je het water, verder langs de rivier, soms lichte rioollucht, langs Dijkzicht met een lichte ontsmettingsgeur, weer bakkers, dan de speculaaslucht van de bakkerijgrondstoffen van Van Esveld en uiteindelijk de koffiegeur van Van Nelle.

Lynna

Lynna

18-05-2011 om 09:01

Niet leuk

Ik werk in Zaandam, kom er sindsdien regelmatig en vind er werkelijk niets aan. Geen sfeer in het centrum, lelijke buurten. Er zijn vast wel mooie gedeeltes maar die ken ik niet.

En vanuit Zaandam door de Coentunnel is een drama, je staat elke morgen hartstikke vast.

Bovendien vind ik de cacao stinken.

Zaanse

Zaanse

18-05-2011 om 10:18

Liora, hier een zaandamse!

Liora,

Zaandam is prima, maar heel divers. Ik woon er mijn leven lang (iets meer dan 40 jaar) al en woon in een 'goede' buurt, Oud West. Ik wil gerust even buiten OO met je mailen.
Goede scholen zijn er zeker, zowel basisonderwijs als voortgezet. Basisschool van mijn kinderen heeft flinke wachtlijst want erg populair.
Geuren vind ik meevallen, de cacaolucht vind ik zelf heerlijk.
Het centrum dat Lynna als niet leuk beschrijft is onder constructie. Bovendien, is het niet erg makkelijk te roepen dat een stad niet leuk is, als je er alleen maar doorheen komt???
Als jij aan mij laat weten welke straat je interesse hebt, kan ik je wat meer over de buurt vertellen.
Succes!

liora

liora

18-05-2011 om 10:22

Even over de coentunnel

Was niet van plan elke ochtend naar Amsterdam te rijden hoor. Er is toch een trein?

liora

liora

18-05-2011 om 10:22

Zaanse

Ja ik wil je graag even mailen, op welk mailadres kan dat?

Treinverbinding is prima

Ik wens je veel succes met je zoektocht. Ik was echt plezierig verbaasd over de Zaan!
(En ik vond de Zaanse Schans ook heel leuk!)

Zaanse

Zaanse

18-05-2011 om 11:24

Liora!

Liora,

[email protected]

liora

liora

18-05-2011 om 14:10

Zaanse

Je hebt mail!

liora

liora

18-05-2011 om 21:34

Zaanse

Ehh, reageer je nog op de mail?

Oprispingen haha

ik heb ze ook net als liora, wil ook zo graag een tuin. Maar Zaandam trekt me niet, niks boven het IJ eigenlijk.
Ik ga zelf maar zoeken in het Gooi (eigenlijk: Hilversum en een enkel huisje in Bussum of Huizen) of ergens langs de lengte van de A2.

Maar eigenlijk hoop ik stiekem dat de huizenprijzen kelderen komend half jaar. Ik zag enkele eensgezinswoningen in Weesp en zelfs 1 keer in A'veen eentje net onder de 2 ton.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.