Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

20-03-2010 om 10:21

Zalf om wenkbrauwen epileren minder pijnlijk te maken

Ik wil zo graag mijn wenkbrauwen weer eens bijwerken (hard nodig!). Maar het doet zo'n gruwelijke pijn altijd. Heeft iemand tips om het minder pijnlijk te maken? Bestaat er bv een zalf (net als voor het prikken) die je bij drogist kunt kopen om het minder gevoelig te maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

20-03-2010 om 10:32

Huid verdoven

Ik zeg vooraf dat ik niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken... ik epileer mijn wenkbrauwen namelijk nooit! Maar zou het niet helpen om de huid eerst te verdoven door het stevig te koelen met bijvoorbeeld een icepack?

Biene M.

Biene M.

20-03-2010 om 10:49

Pijn?

Als je je huid goed straktrekt, doet het toch geen pijn? En doe je het na het douchen/stomen? Dan laten de haartjes bij mij in elk geval gemakkelijk los.

Astrid

Astrid

20-03-2010 om 11:43

Geen last van pijn

Ik trek zelfs mijn huid niet strak. Ik trek elke paar dagen wel een paar haartjes er uit, maar ik voel nauwelijks wat. Terwijl ik toch best kleinzerig ben.

Pijnbeleving

ik kon me voorheen ook nooit zoveel voorstellen bij pijnen die anderen voelden, vooral dingen waarvan ik dacht 'daar voel je toch amper (of n)iets van??

En toen kreeg ik een leuke aandoening waarbij mijn zenuwbanen soms een eigen leven leiden, kon ik bij wijze van spreken, vroeger een bos haar uit mijn hoofd trekken zonder dat ik dat nou echt pijnlijk vond, nu biggelen me de tranen over de wangen.

Waarmee ik maar wil zeggen dat pijnbeleving heel persoonlijk is.

(ik ben ook al levenslang overgevoelig voor graatjes of draadjes (boontjes!) in mijn strot, terwijl een ander geen spier vertrekt...)

Emla

Je kan emla zalf gebruiken daar zit lidocaine in geloof ik. Maar volgens mij krijg je het alleen op recept. In Dentinox zit ook lidocaine, het is te koop bij oa AH en het kruidvat, is oorspronkelijk voor pijn bij doorkomende melktanden. Maar het verdooft wel. Ik weet niet zeker of het ook door je huid heen werkt.Op slijmvliezen werkt het goed.

Ijsblokjes

als je even met een ijsblokje over je wenkbrauwen gaat voor het epileren,is de huid verdoofd en is het minder pijnlijk.

Biene M.

Biene M.

20-03-2010 om 21:52

Ijsblokjes

Daar dacht ik ook aan, maar is het niet zo dat je de haartjes er moeilijker uit krijgt als je huid koud is? Aangezien ze er ook makkelijker uit komen als je huid warm is?

angstig

angstig

20-03-2010 om 22:51

Ook ijsblokjes of lidocaïne

Volgens mij werkt koelen van te voren prima, gewoon wat harder trekken en dan komen de haartjes wel los denk ik.

Ik heb recent een flesje lidocaïne (zonder recept!) bij de apotheek gekocht met een als ik het goed onthouden heb véél sterkere dosering dan dentinox (hadden ze daar ook) en in verhouding ook goedkoper. Al vond ik de lidocaïne wel tamelijk prijzig.

Maar ik heb nou ook een behoorlijke hoeveelheid, alleen jammer dat het maar een half jaar goed blijft na openen.

Enne wat geloof ik Mien zei over pijnbeleving is helemaal waar. Is echt heel persoonlijk en verschillend van persoon tot persoon.

Ik kan bijvoorbeeld bijna mijn hele lichaam harsen (en heb hier en daar echt stugge donkere haren) met een glimlach op mijn gezicht, maar owee als ik met een pincet in de buurt van mijn wenkbrauwen en soms bovenlip kom, ik krijg dan vaak tranen in mijn ogen en het doet echt zeer.

Ik denk dat het vooral een kwestie van gewenning is. Ik heb jaren mij oksels niet durven harsen, nou heb ik het een keer of 3 gedaan en geef ik er al niet meer zoveel om...

angstig

angstig

20-03-2010 om 22:54

Oops verkeerde nick

ga 'm even aanpassen...

Puck

Puck

21-03-2010 om 18:30

Angstig

Ik vond het ook jammer dat ze de lidocaïne niet in kleinere hoeveelheden verkochten. De apotheker raadde mij aan om een heel klein flesje te vullen en van daaruit te gebruiken en de grote fles verder niet met je vingers, wattenstaafjes, penseeltjes oid te zitten en alleen te openen om het kleine flesje bij te vullen. Volgens hem kon je het dan veel langer goedhouden. Ik ben nooit zo kritisch op de houdbaarheidsdata en de fles lidocaïne die hier staat is nu al wel 3 jaar oud en werkt nog steeds en ik krijg er ook nog steeds niets van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.