Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Christa

Christa

12-08-2020 om 18:57

Zand uit zwembadje halen?

Wij hebben zo’n opblaasbadje. Nogal wat zand in de tuin die ondanks alle pogingen om dat tegen te gaan toch in het zwembad komen.
Leeggooien is geen optie, badje is te groot.

Iemand nog een idee hoe je het zand van de bodem kunt krijgen?

40er

40er

12-08-2020 om 19:05

Een

Zwembad stofzuiger
Fijnmazig schepnet

Persoonlijk vind ik de tweede het prettigst werken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-08-2020 om 19:26

Stofzuiger

Zo’n stofzuiger werkt goed.
Wij hadden een teiltje waarin de kinderen eerst met de voeten moesten en dan doorstappen in het water. Maar de bodem werd toch wel vies.

Als het een bad is met pomp helpt het om met een zachte bezem het vuil omhoog te werken terwijl de pomp draait. Dan verdwijnt het vanzelf in het filter.
Als het gewoon zo’n badje is met opblaasrand, lekker zo later. Als je m dan leegt wel even goed schoonmaken voordat je m opbergt. Anders zit je de volgende keer ermee.

Christa

Christa

12-08-2020 om 23:40

40er

Ik heb even gegoogled op fijnmazig schepnet.

Vangen die echt het zand op?
Dus eerste een beetje zorgen dat het los komt en dan met het netje het allemaal erdoorheen halen?

Dat zou mooi zijn!

Maar eens kijken of die nog te krijgen is!

Christa

Christa

12-08-2020 om 23:40

Dendy

Geen pomp hier, hoor.

40er

40er

13-08-2020 om 07:48

Christa

Hier werkt het wel, maar ik lees dat jij geen pomp hebt.... Dan zal er minder uit gaan. Zoals dendy al beschrijft, dan komt het omhoog en gaat ook door het filter.
Maar het schepnet haalt er wel van alles uit. Tenminste, hier wel.
's avonds er even door en de volgende ochtend weer, zo doe ik dat.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-08-2020 om 08:10

Mwah

Ik denk dat je met zo’n schepnet weinig zand vangt.
Maar zonder pomp, dan neem ik aan dat je binnenkort het water moet vervangen? Waarom dan niet gewoon even schoonmaken?

Pomp

Leuk hoor al die badjes met pomp. Wij hebben aan beide kanten buren met zoiets. Ik vraag me af of ze beseffen dat die dingen ook geluid maken... Dus àls je al even verlost bent van het overtollige geluid dat zo'n badje an sich oplevert (veel gegil en geplons etc) dan mag je fijn naar het gebrom van de pomp(en) luisteren.
Ik ga bijna naar de winter verlangen....

Bosbes

Bosbes

13-08-2020 om 19:41

nou en of...geluidsoverlast

Nou en of, hier een combinatie van wat geluidsoverlast van schreeuwende kinderen tijdens thuiswerken (al kan ik het me heel goed voorstellen hoe heerlijk het is voor ze, zomervakantie, hittegolf en een zwembad(je), wat wil je nog meer!) en pure jaloezie.
Ik zat me in mijn studeerkamer kapot te zweten, hoorde ik af en toe zo'n heerlijke plons....

Maar verder dat gebrom van die pompen, maandenlang!
Gaan slapen met het raam open, zoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeoeoeommmmmm
Jammer

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-08-2020 om 22:38

Maandenlang ?

Een permanent bad dus Bosbes?

Zo groot zijn de tuinen hier niet

Valeria

Valeria

14-08-2020 om 06:59

Ik heb hem ook al 3,5 maand staan, maar je hoort de pomp niet. 's Nachts is hij ook niet aan.
De tuin is ook niet zo groot, je kan nog net langs het bad lopen.

Hangkous

Hangkous

14-08-2020 om 08:13

Hier staat er ook een

Pomp moet volgens de gebruiksaanwijzing 8 uur per dag pompen en dat doen we 's morgens van 8 tot 12 en dan 's avonds van 18.00 tot 22.00. Dat gaat prima daar heeft niemand last van. Bij de buren wordt all 3 weken verbouwd en verderop in de straat zijn nog meer huizen waar stevig geklust wordt..... die pomp overstemd echt het geboord een gefrees niet en rond bedtijd gaat hij uit.

Bosbes

Bosbes

14-08-2020 om 13:15

Ja Wilgenkatje

Klopt Wilgenkatje, ondanks zeer bescheiden tuinen, toch wel vanaf een warme dag in april en nu nog, dat is nu een maand of 4. En we zijn er nog niet!

Hangkous

"en dan 's avonds van 18.00 tot 22.00. Dat gaat prima daar heeft niemand last van"

tussen 18-22u zit ik zelf ook graag in mijn tuin en eten we daar bijvoorbeeld ook. En dan is zo'n pomp dus echt niet zo lollig!

Maar goed, beslis jij vooral waar een ander wel of geen last van heeft....

Hangkous

Hangkous

14-08-2020 om 19:58

Jippox echt niet

Wij horen onze pomp zelf al nauwelijks als we op het terras zitten (tuin 6 huisbreedte x 13m)
Pas als het verkeer op de straat achter ons huis wat afneemt, zo rond 22.00 dan hoor je de pomp.
Hij staat tussen wat dichte struiken. Onhandig met onderhoud maar prima geluid dempend.
Ik heb de buren nog niet horen klagen en de ene kant komt echt als er overlast zou zijn is de ervaring van vorige zomers. (Zo'n zeurkous die komt piepen over het gesis en gepruttel als je buiten zit te gourmetten. 😉🤣)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.