Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 14:08

Zanussi wasdroger goed merk?

Ik heb nu een Zanker, haast niet kapot te krijgen, hij doet het al 16 jaar....maar nu komen er steeds meer rare geluiden bij, rammelt, piept enz....hij droogt nog prima overigens, al zal hij wel de nodige energie slurpen....Zanker is niet meer te koop, maar is Zanussi een goed (en betaalbaar!) alternatief?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

09-02-2010 om 17:14

Toen ik zwanger was van de eerste moest en zou ik een droger kopen (hormonen?) en het werd en Zanussi die het nu al ruim 8 jaar prima doet.

Mwah

Het is misschien een goede prijs-kwaliteitsverhouding, maar echt goed... ik heb 4 jaar een Zanussi wasmachine gehad die in brand vloog. Ook had ik een Zanussi wasdroger en die heeft het nog geen 7 jaar volgehouden bij gemiddeld gebruik. Je betaalt er wel wat minder voor, dat is wel zo. En ze zijn mooi . En ach ja, misschien had ik gewoon pech?

Puck

Puck

10-02-2010 om 23:00

Prijs-kwaliteit

Als je het echt over prijs-kwaliteit hebt... Ik heb een supersimpele afvoerdroger. Geen toeters en bellen: tijdschakelaar en 2 warmtestanden en eeen aan/uit-knop. Niets allerlei programma's en technologische snufjes. Het enige waar ik op gelet heb is dat de trommel van RVS is en de prijs. En hij draait nu al 5 jaar zonder ook maar één probleem, mijn Edy van (ik dacht) 149 euro.

Rembrand

Rembrand

11-02-2010 om 19:36

Ik had dit draadje niet moeten lezen........

Mijn droger ( nog van mijn Oma geweest ) maakte al een poosje bonkende geluiden, en heeft het vandaag definitief begeven.........
Ik zoek dus ook een goede maar niet al te dure droger.
M.

mama 32

mama 32

12-02-2010 om 23:48

Droger en wasmachine

Wij hebben een droger en wasmachine van Zanussi. De wasmachine perfekt! Voor de droger is al twee keer een monteur geweest omdat de viltafdichting niet goed was. Gelukkig garantie, zeer snelle service!
Hiervoor een zanker wasmachine, een en al ellende vooral met lagers! Een droger van Edy met timer. Nadeel dat de was niet goed droog werd, ik moest hem altijd nog een keer aanzetten. Maar volgens mij is het vaak toch een kwestie van pech en geluk...
mama32

Puck

Puck

13-02-2010 om 11:28

Mama32, edy niet droog?

Mama32, ik heb ook een supersimpele Edy en ik verbaas me erover dat jij de was er niet in 1x droog in krijgt. De timer gaat tot 120 minuten en in die tijd krijg ik een volle spijkerbroekenwas echt kurkdroog, ook in zakken etc. Een trommel vol handdoeken etc. is bij mij in een minuut of 80 droog. Misschien ligt het niet zozeer aan de droger maar aan het toerental van je wasmachinecentrifuge,cdat maakt namelijk ook een groot verschil in hoelang de droger erover moet doen.

Nasha 1st

Nasha 1st

13-02-2010 om 14:09

Wat een verschillen toch weer

Die Zankerdroger van mij is niet kapot te krijgen volgens mij....en hij wordt echt intensief gebruikt....daarom vind ik het zo jammer dat het merk niet meer te koop is. Met Bosch heb ik ook wel goede ervaringen, maar die is vrij prijzig....vandaar dat ik aan Zanussi dacht....

Anderen nog ervaringen?

mama 32

mama 32

13-02-2010 om 17:31

Puck

Ik had een edy droger met voeler. De droger vond dat de was droog was maar dat was dus niet zo. Vandaar dat ik de droger dan nogmaals aan deed. Daarna prima droge was. Het verschil zal hem dus zitten in de timer en de voeler.
mama32

Puck

Puck

13-02-2010 om 18:25

Goh, een voeler die je kunt beinvloeden

Een voeler? Nou, zo high tech is mijn Edy niet eens uitgerust. Maar dan snap ik het toch niet: de voeler die bepaalt dat het droog is en vervolgens start je diezelfde "droge" was nog een keer en dan vindt hij hem ineens weer "nat" en slaat nogmaals aan het drogen. Dat kan idd niet de bedoeling zijn. Is die voeler niet gewoon kapot dan? Wel apart, een droger die zelf ook niet goed weet wat nat en droog is.

mama 32

mama 32

13-02-2010 om 20:19

Voeler en timer

Ik deed de droger dan nog een keer aan op de timer, dat kon namelijk ook. Ongeveer 20 min en dan was alles droog. Het voordeel van een voeler vind ik dat de was niet onnodig lang blijft drogen. De zannusi die we nu hebben doet het prima wat voeler betreft. Alleen die viltafdichting dan, maar dat is nu hopelijk ook verholpen.
mama32

Puck

Puck

13-02-2010 om 21:25

Mama32, voeler en timer

Dat voordeel van een voeler noemde de meneer in de winkel ook, maar ik vond dat een non-argument. Na een beetje experimenteren weet je precies hoe lang een was erin moet om droog te worden maar niet een half uur droog door te draaien. En ik heb liever een was die even droog doordraait dan dat ik hem nog een keer 20 minuten aan moet zetten, dat schiet niet op. De drogers met voeler zijn duurder dan met alleen een timer dus heb ik al snel voor die met alleen een timer gekocht. Mijn hand was een uitstekende voeler in het begin en nu is mijn geheugen het programma en weet ik precies hoelang een dekbedovertrek, spijkerbroeken, werkkleding of bonte gemengde was moet drogen.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-02-2010 om 21:38

Voeler

Wij hebben een Nordland, maar dat schijnt hetzelfde te zijn als een Edy.
Bij ons zit er ook een voeler op, en die bevalt me prima. Ik geloof dat ik de stand kastdroog gebruik, er is ook nog een extra kastdroog. Als ik de was uit de droger haal is ie nog wel wat vochtig, maar omdat het warm vocht is droogt het heel snel op, binnen een paar minuten is het droog.
Laatst had ik de droger uitgezet omdat ik even 5 minuten weg moest terwijl m'n dochtertje lag te slapen. Hij was toen nog niet klaar, ik verwachtte dat ie nog een minuut of 10 door moest. Deurtje open gezet, de was wat toen nog behoorlijk vochtig. Een half uur later ofzo wilde ik 'm weer aanzetten, maar dat was niet meer nodig, hij was al helemaal droog geworden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.