Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zeer warme winddichte handschoenen

Dag allemaal
Door een zenuwaandoening heb ik veel pijn in een hand bij koud weer. Ik moet dus zeer warme handschoenen hebben. Ik heb lqng skihandschoenen gehad maar dienzitten te strak en niet lekker. Nu heb ik dikke wollen handschoenen maar winddicht zijn ze niet heb ik ervaren. Weet iemand de goede oplossing?
Sini

Alison

Alison

28-11-2016 om 08:50

Dubbel

Toen ik nog met de honden heel lang op een heel koud oefenterrein stond deed ik altijd 2 paar aan. Een paar hele dunne en een paar dikke wollen. Die dunnen heb ik toevallig laatst nog eens gekocht bij de Kruidvat van Leontien. Daar werden ze verkocht als hardloophandschoenen. En die dikke wollen kocht ik dan een maat groter want als het te strak zit knelt het af.
Het is alleen zo niet waterdicht maar tegen de kou en de wind hielp het mij goed.

Half a twin

Half a twin

28-11-2016 om 09:03

Wanten?

Ski wanten wellicht. Dat je vingers samen in een ruimte zitten. Houden ze elkaar een beetje warm. Misschien dunne handschoenen in dikke wanten?

Triva

Triva

28-11-2016 om 09:10

anwb

Op de anwb site staat een test: http://www.anwb.nl/wintersport/uitrusting/handschoenentest

Taruh

Taruh

28-11-2016 om 09:31

Buitensportzaak

ik haal om een vergelijkbare reden mijn handschoenen bij de buitensportzaak.
Van die expeditie gevallen. Winddicht, waterdicht en loeiwarm.
Wel prijzig (zeg maar duur), niet elegant maar ze gaan jaren mee.

Paddington

Paddington

28-11-2016 om 09:33

Motorhandschoenen

Winddicht en warm

Jasmijn

Jasmijn

28-11-2016 om 09:34

Thinsulate van de Hema

Ik vind die Thinsulate handschoenen heel fijn, verkopen ze bij de hema, 2 laagjes is het. Fleece van binnen en een wollen/gebreide buitenkant.
Wanten, zoals Half a Twin zegt zijn denk ik ook wel lekker omdat je vingers dan elkaar kunnen warmhouden

margaretha

margaretha

28-11-2016 om 11:23

leer

buiten kant met een vacht van binnen, en idd wanten ipv handschoenen. Zijn ook redelijk waterdicht maar eenmaal nat drogen ze slecht (langzaam en mogelijk iets harder aan de buitenant)

grotere skihandschoenen

Ik zou gewoon iets grotere/ruimere skihandschoenen kopen. Want jij moet ze op de fiets aan, toch? Dan moet je waterdichte hebben, want anders heb je na een regenbui op de heenweg koude handen op de terugweg omdat die dingen niet op tijd droog zijn. Vooral die hier beschreven thinsulate-dingen met gebreide buitenkant: ik geloof onmiddellijk dat ze heerlijk warm zijn als ze droog zijn, maar eenmaal doorweekt hebben ze vermoedelijk uren op de radiator nodig om weer op te drogen.
Motorhandschoenen lijken me ook prima, maar zijn vziw duurder dan skihandschoenen. Maar vergelijk de prijzen bij ANWB en Perrysport/Decathlon

Groeten,

Temet (die dit nu typt met een vingerloze handschoen aan de rechterhand; ik voel met je mee )

Anne m

Anne m

29-11-2016 om 08:48

verwarmde

Zelf red ik het goed bij erge kou met wanten van de buitensportzaak. Als het echt koud is doe ik daar ook nog onderhandschoenen van wol of zijde onder. Ook bij handschoenen geldt dat laagjes extra warm zijn.

IS het minder koud, dan zijn softshelhandschoenen voor mij ook goed. Die heb je ook in verschillende diktes.

Mijn man heeft verwarmde handschoenen, ofwel handschoenen met een heater erin. Om een idee te geven, kijk hier maar eens (link verwijderd door forumbeheer) , maar ze zijn ook wel op andere plekken te krijgen.

Ik weet niet of je je handschoenen ook voor verwarmd op de verwarming? Het scheelt ook als je ze al warm aantrekt.

Hanna

Hanna

30-11-2016 om 16:42

2 lagen + schapenvacht

Ik draag bij erge kou dunne onderhandschoenen (inderdaad die van Leontien, Decathlon heeft zoiets ook) en daarover wanten van schapenvacht.

Tihama

Tihama

01-12-2016 om 21:34

Skihandschoenen

Ik heb zowel skihandschoenen als motorhandschoenen, maar die skihandschoenen zitten het beste.
Motorhandschoenen zijn namelijk stugger. Die kun je dan wel weer kopen met elektrische verwarming https://www.motorkledingcenter.nl/handschoenen/motorhandschoenen/?gclid=Cj0KEQiAsf_BBRDMpoOHw4aSq4QBEiQAPm7DL8kAo7RuWVM_wkrqetZ0ZbPkGryfpOs_giPTprm3q2saAuXn8P8HAQ

Ik zou gewoon een grotere maat kopen. Wollen handschoenen zijn driekeerniks. Het waait door, het regent door.

Als er geen wind door kan, dan ben je die afkoeling al kwijt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.