Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zeer zuinig auto (met 4 deuren) gezocht

Bij de boedelverdeling bij de scheiding heb ik de auto gehouden, een Avensis Verso (automaat met 2.2 liter motor). Heerlijke wagen maar kost me ongeveer 450? per maand, belachelijk veel dus. Zonder auto verder is geen optie, door eigen rooster op mijn werk en schooltijden kind heb ik bij voorbeeld geen tijd om de afstand fietsend te overbruggen. Daarna wil ik in de zomer lekker 6 weken door Frankrijk kunnen toeren, sommige vrienden/familieleden wonen daar te afgelegen om trein te gebruiken.
Mijn eisen zijn 4 deuren en 5 echte zitplaatsen, (dochter en haar vriend komen weleens mee en zijn allebei erg lang) een bagageruimte waar ik meer dan 2 handtassen in kwijt kan, en zuinig. Moet ik eerder voor benzine of diesel gaan? Vanaf welke type motor is een trekhaak voor (kleine) aanhanger eventueel mogelijk, etc. Wie weet raad? Mijn budget ligt tussen de 3000 en 4000?.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-01-2013 om 11:38

Combineren

voor gewoon een klein autootje en dan huur je voor de vakantie die grote station die dan handig is. Groot in combinatie met goedkoop is niet echt mogelijk.

Of diesel rendabel is hangt af van je km's dat moet je uitrekenen.

Een auto is gewoon heel duur.

nathalie

nathalie

13-01-2013 om 14:18

Dacia

heeft auto's die veel ruimte bieden voor hun geld.
Maar verder denk ik net als amk, voor het geld dat je met een klein autootje voor door de week uitspaart kun
je in de vakantie misschien wel iets huren.
Je wilt veel, 4 deuren, 5 zitplaatsen, grote bagageruimte, trekhaak, ja dan zul je moeten betalen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-01-2013 om 17:40

Valt toch wel mee?

Een beetje middenklasser stationwagon kan dat wel bieden tegenwoordig. Ligt er een beetje aan wat je onder duur verstaat. En onder zeer zuinig.

Tink

Tink

13-01-2013 om 18:56

Heb je hier iets aan?

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/rijden/kosten/autokosten-2008-benzine-klasse2.pdf

Overzicht van allerlei kosten per klasse auto.

Nicky

Nicky

13-01-2013 om 19:14

Volgens mij...

Volgens mij moet je deze auto gewoon houden. Een auto inruilen/kopen kost je altijd geld. Of je nu per maand wat extra's betaalt of een bedrag ineens om het karretje in te leveren. Net een kleiner slag auto kost ook geld.

Je dochter is in de 20, hoe vaak gaat ze nog mee? Hoe vaak gaan jullie daadwerkelijk met z'n vijven?

Vijf echte zitplaatsen is sowieso al moeilijk. Ik reed Volvo70 en nu XC60: grote auto's maar voor echte volwassenen vind ik het niet echte zitplaatsen.

Zuinig en groot gaan ook niet samen.

Vic

Vic

13-01-2013 om 20:12

Diesel?

Heb je nu een diesel, want 450 euro per maand vind ik echt veel. Ik heb een tijdje een VW Passat diesel gereden. Heerlijke auto, maar zwaar boven mijn budget. Ik heb nu een kleine Peugeot, 206 en mijn volgende hopelijk een 307. Overigens zit je in de meeste middenklassers achterin niet heel ruim als je 1,75 m.+ bent. Daar zou ik dan ook niet mijn auto op uitkiezen als je maar weinig met 5 personen rijdt.

450?

en hoeveel zijn de verzekeringskosten ? Als je alleen WA neemt en nog even doorspaart voor als deze het begeeft kom je vast lager uit. Voor jouw budget komt je niet op een zuinige (vrij nieuwe) uit.

Els

Els

14-01-2013 om 14:51

Kosten auto

Ik werk bij een bedrijf op de afdeling wagenparkbeheer en de naam zegt 't al: we beheren de auto's. Leaseauto's wel te verstaan en dan ook nog nieuwe auto's. Ik ben me rot geschrokken wat een nieuwe auto kost! Een voorbeeld: een Seat Ibiza, 5 deurs, met 1.2 dieselmotor, die kost zonder brandstof al gauw 450 euro per maand. Dit is dan inclusief verzekering, wegenbelasting, afschrijving (die je normaliter zelf nooit telt, maar wel apart moet leggen als je een nieuwe(re) auto wilt) winterbanden(wissel) en onderhoud en dan moet je ongeveer 45.000 per jaar mee tijden met een maximum aantal kilometers van 180.000 totaal. Let wel: als je een eigen auto hebt, heb je altijd nog de restwaarde, daarom kan de prijs anders zijn dan van een leaseauto. Maar in dit bedrag zit ook een vergoeding voor de rente van het bedrag van de auto en de leasemaatschappij moet er ook nog op verdienen. Dus, laten we zeggen dat zo'n auto jou ongeveer 400-425 per maand kost, zonder de brandstof. Als je 30.000 per jaar rijdt, komt er per jaar nog zo'n 2.500 tot 3.000 liter brandstof erbij, kost je dat al snel zo'n 4.000-5.000 per jaar. Al met al moet je toch denken aan 600 tot 800 per maand!
Koop je een nieuwe auto, dan heb je het voordeel van weinig onderhoud en garantie, maar een heel hoge afschrijving.
En dan is de Seat je goedkope auto. Rijd je bijvoorbeeld een Golf, nou, dan tel daar maar gauw 100 tot 150 per maand bij op. De meest gewilde leaseauto op dit moment is de Renault Megane Estate, vanwege de bijtelling van 14% en dat is gunstig voor de leaserijder. Maar deze auto kost ruim 800 (!) euro per maand aan leasetarief zonder brandstof. Ga d'r maar eens aan staan! Ik rijd zelf een oude Fiesta van meer dan 10 jaar oud, ruim 180.000 op de teller en ik ga er eens per jaar, in het najaar er mee naar de garage en dat is het dan. Her en der wat kleine deukjes die ik niet laat repareren want dat is de auto niet waard. En ieder jaar hoop ik dat-ie de keuring haalt of dat ik geen brokken maak want is einde verhaal. Autorijden is hartstikke duur!

Sinilind

Sinilind

14-01-2013 om 21:46 Topicstarter

450 ? voor alles

In die 450? zitten de benzinekost voor de maand (twee keer 90? volle tank), de casco verzekering en de wegenbelasting. Afschrijving kosten komen daar nog bovenop en heb ik niet meegeteld. Het is een 7 zitter, benzine, 2.2 liter motor, automaat. Heerlijke wagen om in de rijden maar absurd groot en duur. Ik zat te denken aan een maat "Golf", niet de allerkleinste auto (zou ik me niet veilig in voelen tijdens mijn lange zomerse tochten door Frankrijk) maar niet zo enorm groot. 7 zitplaatsen is voor 1,5 persoon belachelijk. Maar maat Citroen C1 of Aygo gaat het ook niet worden want dat vind ik echt te klein,

Sinilind

ik heb ooit voor de periode dat ik kinderen had een seat inca bestelauto gehad, dat ding was heel erg zuinig (diesel) en super berouwbaar (volkswagen). Je hebt ze ook als personen uitvoering met dus een zee van ruimte.

Oh correctie

de seat inca is niet in personenuitvoering, de citroen berlingo wel.

P

P

15-01-2013 om 06:54

Veel hoor

Wij betalen iets meer dan 30 euro verzekering en 44 euro wegenbelasting. Wat betaal jij voor de verzekering en de belasting dan?

Sinilind

Sinilind

15-01-2013 om 13:13 Topicstarter

Wegenbelasting en verzekering

Resp. 66 per kwartaal en 70 per maand, het wat de goedkoopste all risk verzekering dat ik via de Independer kon vinden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chevrolet spark

Is mijn auto.
5 pers. en idd 5 deurs.
In de kattenbak passen 3 boodschappentassen.
Is eral vanaf 7500 nieuw. (nu mooie deals 1 tweeje, helft betalen, andere helft over twee jaar).
Ik betaal zo'n 19 euro per maand (nieuwe modellen belasting vrij) en zo'n 27 verzekering. En belangrijk ... 1 : 20. gemiddeld. (In alleen stad 1:18). En onze oudste is 1,90 m. en kan goed zitten achterin. Meestal zit hij in het midden.
Mij bevalt deze auto super.
Gr Rymcke

Sinilind

Sinilind

15-01-2013 om 18:32 Topicstarter

Chevrolet

ik ga kijken! was niet direct een merk dat ik als "goedkoop" had gezien maar wie weet. bedankt voor de tip!
Sinilind

Auto huren

Misschien kan je voor dagelijks gebruik een compacte, zuinige auto kopen met een goede crashtestuitslag voor je gevoel van veiligheid en dan voor de vakantie een grote auto huren? Je zal er normaal gesproken meestal alleen of met zijn tweeen in rijden. Er zijn veel mensen die een grote auto kopen voor de uitzonderingen qua passagiers of bagage, terwijl ze die grootte maar sporadisch benutten. Ondertussen betaal je er wel de hele tijd de hoofdprijs voor.

skik

Jo Hanna

Jo Hanna

16-01-2013 om 23:31

Opel agila

Ik heb een Opel Agila en die heeft dit bijna allemaal. Met drie volwassenen op de achterbank naar Frankrijk zou ik niet doen. Maar als je (in NL) een blauwe Agila met een caravan(netje) tegenkomt, ben ik het!
Groet, Jo Hanna

kaatje43

kaatje43

21-01-2013 om 19:56

Kia venga

Verrassend ruim, zeker voor lange mensen. Heerlijke auto. Rijdt ruim 1 op 16 en nog 7 jaar garantie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.