Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zelf broodsmeersel maken, hoe (lang) houd ik het goed?

Ik houd erg van die biologische smeersels zoals van Zwergenwiese. Nou vind ik ze wel erg duur, dus dacht zelf maar eens wat te maken. Een prakje van linzen, mango (of ananas, oid) en kerrie gaat mijn eerste probeersel worden. Maar hoe houd ik dat goed? Moet ik het potje waarin ik het bewaar, uitkoken? En aan hoeveel dagen houdbaarheid moet ik dan denken? Twee, vijf? Geen idéé. Het helpt vast als ik er wat citroen doorheen pers, maar met hoeveel dagen verleng ik dan de houdbaarheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kort

oef Anneque, je moet echt flink met zout, suiker of vet in de weer gaan. Een waterig mengsel waar van alles in gegaan is zou ik niet langer dan 2 dagen bewaren.

Misschien in kleine klontje invriezen? platte klontjes die je snel kunt ontdooien?

Chutneys

Misschien zou je een chutney kunnen maken? Die zijn heerlijk en heel gemakkelijk om te maken en lang houdbaar. En ook helemaal niet duur, want kunt groenten van het seizoen gebruiken.

Anneque

Anneque

15-07-2012 om 09:19 Topicstarter

Hmmm

Dat gaat dus niet zo makkelijk als ik voor ogen had? Kneepje citroen erdoor en we hebben voor een week beleg? Zout, suiker en vet wilde ik maar in heel beperkte mate erin gooien. Invriezen is wel een idee.
En zo'n chutney, wie weet. Ik ga een googlen hoe je dat aanpakt. Thnx!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.