Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sjalot

sjalot

14-10-2011 om 20:46

Zelf een bureautje maken

Ik wil voor mijn dochter van 7 zelf een bureautje maken dat een paar jaar meekan... Mijn plan: een stuk MDF kopen, hoeken rond afzagen, in hoogte verstelbare poten van IKEA eronder schroeven, MDF twee keer lakken — en klaar.
Zou dat zo werken, of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand nog tips? Ik heb niet zoveel ervaring met MDF maar het lijkt me wel handig spul.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-10-2011 om 21:41

Kan, maar...

Natuurlijk kan het. Maar als je dan toch bij Ikea bent, dan zou ik voor weinig geld een kant-en-klaar blad kopen.
Moet het trouwens zo goedkoop mogelijk zijn? Houd er dan rekening mee dat de verstelbare poten een flink stuk duurder zijn dan niet-verstelbare.

Mamvantwee

Mamvantwee

14-10-2011 om 21:49

Ik heb een bureau gemaakt

Ik heb geen mdf gebruikt, maar een geperste houten plank als bureaublad: gewoon van de doe-het-zelfzaak. Gronden, wel drie lagen gelakt (verf op waterbasis, is veilig voor kinderkamers, maar niet ze slijtvast merk ik). De poten zijn niet verstelbaar, maar gemaakt van kant-en-klare bureaupoten ook van de dhz-zaak. Die waren nl. niet duur, en als ze vervangen moeten worden door langere, dan ben ik alsnog goedkoper uit dan wanneer ik verstelbare had gekocht.
Het bureau staat op vier poten en los van de muur. Wel heb ik muurpanelen gemaakt die met leuke vormen en kleuren en magneetverf (onder de witte verflaag) ook nog gebruikt worden als ophangbord.

Groet, Mamvantwee

sjalot

sjalot

14-10-2011 om 22:12

Ijsvogeltje