Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sita

sita

15-06-2010 om 22:03

Zelf hapjes maken of catering..

In juli ben ik jarig en ga dan een feestje geven na jaren voor zo'n 25 mensen. Diezefde week gaan we ook op vakantie dus ik wil er niet teveel werk van hebben, nog even los van de stress die dit soort dingen mij oplevert. liefst zou ik het overslaan....maar kan de naaste familie niet voor het hoofd stoten, maar dat is weer een ander verhaal.
Dus ik geef een borrel eind van de middag en wil ook wat hapjes klaarmaken of bestellen via een catering, maar heb geen idee hoe duur zoiets is.
Of makkelijke hapjes zelf klaar maken, grote eenpans maaltijd met wat salade.....Ik kan het niet goed overzien.
Wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ff denken

catering is vaak al gauw best duur, maar ik durf zo geen prijs te noemen.

om zelf te doen: soep maken, stokbrood, franse kaasjes, evt. salade erbij

en ik was een keer op een feest waar ze met de snackbar hadden afgesproken om om x uur een schaal met bitterballen op te halen. Vond ik een goed idee.

Suc6!

Paar suggesties:

wraps maken. Besmeren met kruidenkaas, en ofwel met plakjes kipfilet, ofwel met plakjes zalm. Oprollen als een pannenkoek, in alufolie in de koelkast en vlak vantevoren even in stukjes snijden. Hier altijd doorslaand succes!

Verder kun je - bv bij AH of HEMA - best veel partyhappen kantenklaar kopen. Ook altijd fijn, van oa de HEMA, de kleine saucijzen- of worstebroodjes.
Wij maken ook altijd 2 quiches, een zalm en een broccoli. Kun je ook prima kant en klaar kopen.
Kleine pizzaatjes; ook altijd een succes! Verkoopt AH volgens mij, zitten 9 stuks in een doos.

Vraag 1 of 2 vriendinnen of ze je een uurtje willen helpen van tevoren.
Zet grote bakken klaar met tortilla chips met guacamole-dip (en die kant-en-klare is heus ook prima hoor!). Doe kleine mozzarella bolletjes met kleine tomaatjes (of halve) en een blaadje basicicum, beetje peper erover; klaar!
Veel toastjes met roombrie, tapenade, pate etc.

En vergeet vooral niet dat het succes van een feest niet ligt in een afgepeigerde gestresste gastvrouw met geweldige happen, maar in de sfeer. En zorg voor genoeg drank haha, dan kijkt niemand zo nauw of alle happen wel allemaal thuis-gemarineerde-apart zijn

Veel plezier!

Sate

laatst hier bij verjaardag van jongste hebben we sate gemaakt. Dat hield in: 's ochtends naar de Sligro, daar drie dozen ingevroren sate gekocht. Deze heeft meneer purk eind van de middag klaar gemaakt op de skottelbraai. Stokbrood, salade en natuurlijk satesaus erbij. Was echt heerlijk. Men vroeg hoe ik de sate gemaakt had, haha.
Je kan bij de Sligro, daar gemaakte sate kopen, die ze daar dus marineren, gaar maken en dan invriezen. Echt overheerlijk!
Er zijn altijd wel wat mannen die de stokjes willen draaien.

groetjes van Purk

sita

sita

18-06-2010 om 21:08

Bedankt, en purk over de sate

op welke plaat hebben jullie de sate gemaakt, op de grillplaat of op de skottel?
Vind het een goede tip, en ook de andere hapjes.
Nog meer tips misschien?
Dank!
Sita

Sita

wij doen de sate op de grill van de skottelbraai. Eigenlijk moet ik niet zeggen wij, want meneer purk regelt dat allemaal. Ik moest het hem zelfs vragen *schaam schaam*

groetjes van Purk

sita

sita

18-06-2010 om 22:18

Purk )

niets om je over te schamen Ik laat ook zo bepaalde dingen over aan mijn vriend die ik misschien ook zelf zou kunnen maar dat is soms even niet aan de orde.
En de Sligro hebben we geen pasje van, wel van de macro en hanos, die hebben vast ook wel zoiets.
bedankt, groetjes Sita

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.