Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Margriet*

Margriet*

25-11-2009 om 09:11

Zelf inbouw afwasmaschine loshalen.

Wij hebben last van een enigzins verstopte afvoer onder de afwasmaschine.
De afvoer van de gootsteen zit opdezelfde afvoer als onze inbouw afwasmaschine.
Er is een ontstopbedrijf geweest maar door de slechte aanleg van de afvoer kunnen ze er niet goed bij.
Is het moeilijk om een afwasmaschine uit de inbouwconstructie te halen? Iemand ervaring, ik heb een handige man!
We hebben geprobeerd aan de binnenkant van de afwasmaschine de afvoer te openen maar dit zit vast met speciale schroeven waar geen beweging lijkt in te komen. Die moeten wel los als we hem willen verwijderen. Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

25-11-2009 om 09:38

Eehh

Je bedoelt of het gemakkelijk is om de vaatwasser er in zijn geheel tussen de keukenkastjes uit te krijgen is? Jahoor, dat is geen probleem. Bij ons ging de plint eraf en kon zo de vaatwasser eruit geschoven worden.

Linda99

Linda99

25-11-2009 om 10:26

Onze inbouw ging stuk, eruit gehaald (is even gedoe maar het kan) en nu staat een gewone vaatwasser op die plek (dus geen inbouw).

Anonix

Anonix

25-11-2009 om 17:17

Hangt af...

..van je keuken.

Bij ons kon hij er écht niet uit. Ten eerste omdat hij op de grond stond en de vloer er -op balkjes- tegenaan was gelegd. Hij stond dus 10cm lager dan de loopvloer. Pootjes indraaien ging niet ver genoeg. Blad optillen ook niet doordat het een hoekkeuken was waar tot op het blad getegeld was (dus het blad optillen zou betekenen dat we ook opnieuw moesten tegelen! Plus dat het blad aan alle andere kastjes vast zat).

Uiteindelijk hebben wij de keuken om de vaatwasser heen helemaal afgebroken. En toen zagen we dat hij er écht nooit uit was gegaan: de stekker aan de achterkant stond strakgespannen naar een stopcontact 3 kastjes verderop. En daar waren we nevernooitniet meer bij gekomen.

Nu hebben we inmiddels een mooie nieuwe keuken met een vaatwasser die we er zo in en uit kunnen schuiven, gewoon met z'n pootjes op de vloer, met z'n aan-en afvoer bereikbaar in het kastje ernaast en de stekker op een plek waar we zo bij kunnen.

Jaymza

Jaymza

25-11-2009 om 20:30

Keukenbouwers..........

Zou moeten kunnen. Bij ons was hij stevig vastgekit aan de zijwand, waardoor er flink gebroken moest worden. Ander apparaat bleek op stapeltjes latjes geplaatst, maakt eruit en erin schuiven ook al zo eenvoudig. Mijn conclusie: kijk ze op de vingers bij het plaatsen en bedenk dat het ook allemaal simpel eruit moet kunnen.

Jaymza

Margriet*

Margriet*

27-11-2009 om 12:54

Ok merci

Gaan we de plint eerst maar eens verwijderen en bekijken hoe de onderkant eruit ziet. Ik denk dat we een probleem hebben omdat de afvoer aan de machine zit en ik vraag me af of we die niet eerst moeten losmaken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.