Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

29-09-2009 om 11:12

Zelf zonne(inkijk)wering maken, idee heb ik, hoe te maken?

Hoi Allemaal ,

Ik heb een vraag aan jullie, nl het volgende,

Ik woon op een flat, 2e woonlaag en heb dus wat last van inkijk vd flat tegenover mij. woonlaag 2 , 3 en 4 kijken bij mij naar binnen zeg maar.
Hier wil ik vanaf maar ik wil geen normaal rolgordijn, die meteen het halve raam afsluit. Bovendien wil ik wat daglicht heeft woonlaag 2 nog steeds inkijk.
Er bestaan een plichegordijn, wat in hoogte verschuifbaar is maar deze is te duur voro mij op dit moment.

Nu dacht ik eraan om van mooie dunne latjes een frame te maken en de stof die ik ook heb van mijn overgordijnen te bestellen en deze erop te nieten, lijmen oid.
Met 2 oogjes bovenin het frame en een mooi sterk maar dun draadje in het kozijn hangen. ( een soort hor lijkt wel )
Zo wordt niet heel mijn raam in beslag genomen maar wel net de inkijk van boven. Zo zie ik zelf ook nog wat van de lucht
Heeft iemand een iedee hoe dit moet, ik ben zo links als de pest ..
Of bestaat dit idee en is het ergens te koop?

Tips zijn zo welkom, nu ik weer meer binnen zit vanwege de komende herfst en wintermaanden wil ik graag meer privacy maar tevens wat daglicht

alvast veel dank voor het meedenken, liefs
Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

29-09-2009 om 12:25

Ikea

hallo
is dit anders ook wat?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40054034
succes

Marieke

Marieke

29-09-2009 om 17:33

Nee dit is ut niet maar dankje!

Hoi

Dit is voor mij teveel een rolgordijn waardoor hij altijd open, half of geheel gesloten zal zijn.
Ik bedoel echt zoals ik het omschreef een soort hor, hangend in een frame .
de standaardmaten van IKEA en andere winkels heb ik niets aan ook omdat het een raam van 240 betreft.
Laten maken is dus een optie of zelf zoals omschreven..

Alleen hoe he, dat is de vraag ...

Hoop nog op tips!
Liefs
Marieke

Hoi marieke,

Kun je geen folie nemen, dat je normaal in de badkamer of keuken gebruikt. Het is mat, laat veel licht door. Je hoeft het ook niet over het hele raam te gebruiken, wat je zegt, het is leuk om nog wat stroken lucht te zien.
Het kost ook heel weinig en is heel gemakkelijk aan te brengen of te verwijderen.

Marieke

Marieke

29-09-2009 om 18:02

Vivo

Heb ik iid aan zitten denken maar het is toch wel een groot raam en is dat dan wel mooi vraag ik mij af.
Het is ook een makkelijke oplossing maar warm en gezellig ivnd ik het niet, benavel voor een kleiner raam wat ik ooit in een keuken had. Toen vond ik het wel leuk staan.
Maar een raam van 240, geen idee..

Het gekke is dat wat ik wil niet echt bestaat, ppfttt..niets makkelijker dan kant en klaar kopen he haha....

Dank voor je bijdrage!!
Liefs
Marieke

Inge M

Inge M

29-09-2009 om 19:32

Zonwerend folie

Daarmee haal je bij daglicht de inkijk weg. En zelf heb je nog volop licht, hoewel net in een iets andere tint. Je ziet van het folie niets. Wel gaan je ramen vanaf buiten spiegelen. Ik weet niet of je dat erg vindt.
's Avonds heb je wel inkijk (als je zelf de lampen aanhebt) maar dan zijn het meer schaduwen dan gedetailleerde inkijk. Voor de avond kun je dan gewoon gordijnen gebruiken.

Marieke

Marieke

29-09-2009 om 20:27

Stampvoet

Dat ze iets zelf wil maken maar ik heb ws een belachelijk idee

De foli op een groot raam ook leuk dan?
Lijkt me zo ongezellig eigenlijk.
En is het makkelijk, een groot stuk foli inene of glijdt het?

Tnx..

Marieke

wat hebben je buren voor het raam? Die hebben ws. hetzelfde probleem, denk ik. Misschien kan je afkijken wat zij er voor hebben hangen.

groetjes van Purk

Inge M

Inge M

29-09-2009 om 22:44

Marieke

Het folie is niet voor de leuk maar voor het praktische deel. Praktisch hoeft niet mooi te zijn als het maar handig is. Wij hebben het laten doen door een bedrijf. We moesten zelf de grove maten opgeven en daarna kwamen zij het op maat aanbrengen.
Daarna stop je je creatieve zelf in het mooie deel. Wat vind jij mooi aan zonwering, raambekleding, gordijnen, etc. Heerlijk toch, je hoeft niet te denken aan de praktische elementen maar alleen aan de mooie elementen.
Jij moet dus niet stampvoeten maar juichen van blijdschap )))))

Marieke

Marieke

29-09-2009 om 22:57

Gluren naar de buren

Hai Purk,

De buren hebben , luxaflex..de gehele dag dicht..
Of rolgordijnen met een streepje open net boven de vensterbank.

Niet fijn, ik wil me niet opgesloten voelen maar dus ook niet bekeken, zucht..

@ Inge, zat daar een duur prijskaartje aan???

Dank en trusten dames, tot morgen !!
Marieke

Ik zou....

3 losse horren maken van dunne latjes en die verdelen over de 240 heen. Dan is niet je hele raam bedekt, het is niet te zwaar, wat je bij 1 hor wel gauw zou hebben. De kans op doorzakken is dan nml groot bij dunne latjes.
Je kunt ze ophangen met een universeel ophangsysteemm waarbij je een rail in de kozijn boort en daaraan hang je dan de ijzeren draadjes die erbij zitten. Er zitten een soort haakjes aan en die kun je dan weer in de hor haken. Deze verkopen ze gewoon bij de bouwzaken.
Je kunt de horren dan zo groot/klein maken als je wil.
EEEHH..snap je het nog?
Ik zou de latjes lijmen met lijmspray, de kans dat het latje scheurt als je er een nietje in schiet is nml groot. Dan zul je wat dikkere latjes moeten pakken.
Succes!

Vic

Vic

30-09-2009 om 14:56

Vitrage

Waarom neem je niet gewoon vitrage? Je hebt dan voldoende daglicht en vanaf een afstand kun je daar echt niet doorheen kijken.

Inge M

Inge M

30-09-2009 om 19:00

Website

Wij hebben de zonwerende folie bij dit bedrijf vandaan: http://www.outofthesun.nl/folies.asp?id=7
Geen idee meer hoe duur het was. Mijn herinnering zegt dat het heel erg meeviel.
Je kunt een offerte vragen.

kozijn

kozijn

01-10-2009 om 11:44

Luxeflex met gaatjes

Ik heb enkele jaren geleden per ongeluk geperforeerde luxeflex gekocht bij praxis geloof ik. Ik wilde gewone maar eenmaal thuis ontdekte ik de gaatjes. Ik ben er blij mee. Helpt goed tegen inkijk en je kan er van binnen goed door naar buiten kijken en het laat nog veel licht door.

Als je 's avonds binnen licht aandoet kun je er van buiten ook goed door naar binnen kijken daarom heb ik er wel overgordijnen bij.

Ze zullen vast nog wel verkocht worden. Ze zijn trouwens van metaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.