Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zelfde speelgoed kopen voor 2 kinderen?

Hallo allemaal!

Ik heb te maken met het volgende, en omdat ik niet geloof dat ik hier de enige mee ben , stel ik mijn vraag maar eens hier...

Ik heb 2 dochters van 9 en bijna 7, en het punt is dat zij praktisch hetzelfde speelgoed leuk vinden. Bepaalde dingen moeten zij delen, bijvoorbeeld Playmobil (ik ga natuurlijk écht niet 2x de school kopen ofzo).

Maar er zijn ook dingen, die gewoon heel fijn zijn om zelf mee te spelen, en zo niet voortdurend op elkaars lip te zitten. Zo is er bijvoorbeeld het winkelcentrum van Polly Pocket, 30 euro. Ze hebben beiden zóveel polly's, dat we alles bij elkaar hebben gedaan. Maar in dit geval is 1 centrum met 1 roltrap, en het is niet dermate groot dat je daar comfortabel samen voor kunt zitten spelen en lekker je eigen gang kunt gaan.

Zouden jullie ervoor kiezen om voor beiden zo'n winkelcentrumpje aan te schaffen, of moeten ze samen doen? Ik denk er nu sterk aan om ieder zo'n winkelcentrumpje te geven, zodat ze dat ieder op hun eigen manier uit kunnen breiden met winkeltjes...

Ik vind het zowiezo erg lastig worden de laatste tijd. De oudste is enorm op haar privacy gesteld, heeft moeite met delen etc. en heeft echt rust en 'eigen ruimte' nodig. De jongste daarentegen, wil juist heel graag met haar zus spelen, en deelt werkelijk álles zonder enige moeite. Ze wil zelfs haar zakgeld aan haar geven als ze iets te kort komt (wat ze van mij niet mag, dan moet de oudste gewoon wat langer sparen). Maar dit contrast is zo groot.

Ik word er soms verdrietig van (wat ik ook zeg tegen de oudste) dat ze vaak zo lelijk doet tegen haar zusje, en zo weinig maar van of met haar wil.

Eigenlijk 2 vragen in één dus....maar nu met de feestdagen in het verschiet vind ik dit soort dingen heel moeilijk.

Hoe doen jullie dit, of zouden jullie dit doen?

warme groet,
rosalisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

20-10-2009 om 10:44

Ja hoor

van sommige dingen hebben wij er gewoon 2. (en als jongste dat straks ook leuk vindt worden het er misschien wel 3 )
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo: je hebt een 'budget' en als zij nou blij worden van hetzelfde dan zij dat zo.

Sera

Sera

20-10-2009 om 19:26

Hier hebben de kinderen ook een paar dingen hetzelfde. Ze vinden veel dezelfde dingen leuk. Ik overleg daarover dan vaak met de kinderen. Bijvoorbeeld als ze van lego of playmobil allebei hetzelfde willen dan leg ik uit dat we dat kunnen doen maar dat we ook van dezelfde serie twee andere sets kunnen kopen zodat ze meer hebben om mee te spelen. Bijvoorbeeld ipv van voor allebei een boerderij van playmobil voor de een de boerderij en voor de ander de manege. Dan hebben ze leuke aanvullende sets die ze kunnen combineren. Voor die argumenten zijn ze vaak wel gevoelig maar soms willen ze toch liever hetzelfde speelgoed.

Spullen delen vinden ze soms ook moeilijk. Mijn 11 jarige dochter vindt het vaak ook niet fijn om de met de jongere kinderen haar speelgoed te delen. Ze is zelf heel voorzichtig en netjes en is daarom bang dat het stuk gaat. Ik begrijp dat wel. Ze hoeft haar spullen ook niet te delen. Haar eigen speelgoed ligt op haar kamer en de andere kinderen moeten vragen om er mee te mogen spelen. De twee jongere kinderen delen wel makkelijker hun speelgoed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.