Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zelfgemaakt

De laatste tijd is zelf maken weer meer in . Maar dan moet het wel mooi zelfgemaakt zijn. Zodat het net lijkt of het vakwerk is.

Hoe word je zo goed in zelf maken dat het er niet zelfgemaakt uitziet, als je begrijpt wat ik bedoel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Les en veel ervaring

zie titel

mar

mar

28-04-2013 om 15:18

Oefening baart kunst

Hoe meer je naait, hoe beter je wordt. Goed materiaal helpt ook.
Les kan zeker helpen, maar ik heb ook nooit les gehad en het ziet er perfect uit. Dus ook netjes werken, pietluttig zijn.
Begin met iets gemakkelijks, liefst katoen en geen tricot (is moeilijker). Een rokje is gemakkelijker dan een broek.
succes en vooral veel plezier!

Proces

Beetje filosofisch:

Het is mij opgevallen dat iemand ergens goed in wordt als degene het proces al heel fijn vindt. Dus niet te erg met het eindresultaat bezig is.

Bv. soms verliezen mensen op de tennisbaan vaak omdat ze te graag willen winnen (eindresultaat). Degene die iedere bal fijn vindt om te slaan wint dan bijna zonder erg.

En de charme van zelfgemaakt is dat het niet zouteloos perfect is!

Merel

Merel

28-04-2013 om 19:24

Niet zeggen

Veel proberen en vooral niet zeggen dat je het zelf gemaakt hebt. Ik zie soms kleding (uit de winkel) waarvan ik denk, konden ze die losse draadjes nou niet netjes even afknippen? Beetje slordig zeg maar.
Ik ben trouwens geen naaiwonder en zou het houden op simpele modellen. (om mee te beginnen) Tevens voor mijn kinderen was het een eye opener toen ik gewoon effen stoffen ging gebruiken ipv al die figuurtjes (waardoor het er veel sneller als zelf gemaakt uitziet)

mari39

mari39

28-04-2013 om 21:19

Gewoon beginnen

zo heb ik het gedaan. Met ondersteuning van iemand die wel goed kan naaien heb ik een jurk gemaakt (moeilijkheidsgraad 1 geloof ik). Vandaar uit verder gaan. Ik ben overigens wel begonnen met tricot, ik vond/vind dat heerlijk werken.
Verder: goede voorbereiding dus netjes patronen knippen, alles goed aangeven en goed doorslaan, plus goed materiaal (naald en garen) doen ook veel.
Maar ik heb ook veel mislukkingen gehad hoor: misknippen,of een patroon wat mij helemaal niet bleek te staan. Tja, al doende leert men. Nu kan ik best aardig naaien.

Sukran

Sukran

29-04-2013 om 04:17

Beginnen bij het begin

en vooral geen haast hebben! Een rok, blouse, wat-dan-ook kan misschien wel in 1 dag, als het heel vaak doet, maar er een paar dagen voor uit trekken is realistischer en een stuk minder stressvol

ilsepilse

ilsepilse

29-04-2013 om 13:42

Tassen

man heeft zijn oude werk van zijn moederland weer opgepakt, leren tassen maken, iedereen is heel enthousiast !!

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

30-04-2013 om 20:27 Topicstarter

Geduld

Tja, daar zeg je wat. Ik hen het gevoel dat ik sinds de computer veel minder geduld heb... Een aantal dagen over een kledingstuk doen, jullie hebben gelijk. Dank voor de aanmoediging en ik zal de ipad eens wat meer terzijde leggen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.