Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wilgenkatje

Wilgenkatje

16-03-2018 om 14:18

zelfgemaakt

speciaal voor Yvan en alle andere mensen die graag zelf iets in elkaar zetten, knutselen, fabriceren.

Yvan werkt aan een wandmeubel, begreep ik.

Ik ben bezig met barbiekleertjes voor oudste kleindochter. Had een bijlage uit de Libelle van 1994 of zo bewaard voor patroontjes. En vond op internet een schitterend patronenboekje. Sommige dingen vind ik net wat te lastig, maar ik heb al een hele collectie gefabriceerd. Ik zoek nog naar werktekeningen voor barbiemeubeltjes. Iemand een goed idee?

Linkje.

https://webwinkel.familieinbeeld.nl/index.php?route=product/product&product_id=441#intro

Ik heb niks met fröbelen maar googlen voor anderen vind ik wel leuk.

Sorry

Daar kan ik niet bij helpen. Misschien eens zoeken in fora e.d. van modelbouwers? Welke afmetingen heeft u zoal in gedachten? Genre poppenhuismeubelen of meubelen voor kleuters?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-03-2018 om 12:17

meubeltjes voor barbiepoppen

dus dat is net wat groter dan de gebruikelijke poppenhuismeubels. Barbies zijn ong. 29 cm.

mirreke

mirreke

19-03-2018 om 12:58

tip

Neem een account bij Pinterest.
Je vindt er heel veel meubels, kleding, dolls houses, voor barbies ed. Zoeken op barbie furniture diy of homemade oid...

Oeps... Neen

Niet mijn ding, vrees ik.

wimb

wimb

19-03-2018 om 19:51

3D printen

Figuurzagen is uit de tijd. Tegenwoordig wordt het 3D geprint. Wat informatie : https://3dprint.com/51906/3d-systems-digital-dollhouse/
Helaas, geen Nederlandse link maar die zijn er vast wel.
Print ze,
wimb

Een goede figuurzaag

koop je voor een paar Euro. Een ècht goede bovenfrees voor dat soort klein werk voor minder dan € 100, een set degelijke freesbits voor een € of 50.
En zo'n 3D printinstallatie kost...?

Ad Hombre

Ad Hombre

20-03-2018 om 09:14

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2018 om 10:19

Even lastig doen

Ik zit met open mond naar de mogelijkheden van 3D-printen te kijken, ik vind het geweldig, maar wat ik me nu spontaan afvraag is: willen we niet juist van onnodig plastic áf? Dus wat is beter voor het milieu: gebruikt hout waar je meubeltjes van zaagt met een figuurzaag en aan elkaar moet lijmen, of een 3D bankje? Zonder dat erbij te betrekken, lijkt het mij echt heel leuk om zo'n printer in huis te hebben.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-03-2018 om 11:07

Kaaskopje

Het milieu daar maak ik me nooit zoveel zorgen over, dat weet je. Dat mogen slimmere mensen dan ik doen en dan maken ze maar wetten zoals de antigloeilampenwet en daar houden normale mensen als ik zich dan maar aan.

Een 3d printer is ook heel leuk. Ik heb er al een paar jaar een. Het uitprinten van dingen die je downloadt is ook heel makkelijk. Zelf dingen maken valt nog tegen, maar als je het onder de knie hebt is het een enorme kick dat je bijna alles wat je kunt verzinnen kunt maken.

Binnen de beperkingen dan, qua grootte, opbouw en sterkte.

Ik heb nogal mijn twijfels,

maar ik ben dan ook hopeloos ouderwets, blijkbaar.
Natuurlijk: plastiek en Barbie, het past perfect bij elkaar )).

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2018 om 11:26

Yvan

Ik denk dat je aan de 3D printtechniek zult moeten wennen. Er zullen zelfs complete woningen worden samengesteld met geprinte onderdelen. Flexibele huizen die zich kunnen laten aanpassen bij je levensfase, woonbehoeftes e.d.. Ook voor het menselijk lichaam zal het een belangrijk middel worden, omdat te printen 'vervangers' van bijvoorbeeld gewrichten, op de millimeter nauwkeurig passend opgebouwd kunnen worden. Dat is allemaal al in ontwikkeling en gaande.

mirreke

mirreke

21-03-2018 om 13:02

3d-printen is spectaculair

Ik heb geweldige dingen gezien, zoals protheses voor huisdieren en kinderen(denk aan completen handen bijvoorbeeld. Customizable, als een kind groeit kan veel gemakkelijker een nieuwe aanpassing worden gedaan.
En dat allemaal veel goedkoper dan tot voorheen gebruikelijk was.

Inderdaad Kaaskopje, ook huizenbouw kan hiermee zijn voordeel doen. Dat kan zelfs gewoon met beton, waarbij de 3d-printer dus een soort betonspuiter is.

Voor het fröbelen met poppenmeubels zou ik zelf toch liever echt zelf met materialen werken, maar ik houd daar dan ook erg van, met de handen bezig zijn.

Hier een (vind ik) hartverwarmend artikel over een Nederlandse arts in de weer met een 3D-printer:

https://3dprint.com/198368/3d-print-prosthetics-sierra-leone/

Ik twijfel er niet aan

dat 3D-printen de toekomst is, maar dat er nog veel werk zal moeten verzet worden eer het zover is.
Ik werk zelf in de kunststofverwerkende industrie, zowel thermoplasten (injectiewerk: PVC, polystyreen, polycarbonaat, vinyl, ...) als thermoharders (compressiewerk: polyester, bakeliet, ...). Als ik zie welke problemen er daar vaak al niet zijn, met oude, door en door gekende technologie...

Ik vergelijk het vaak met digitale fotografie: het heeft veel voordelen en een enorm potentieel, maar eh... een klassieke, trage ZW-W film (iso25 - iso50: Agfapan 25, Kodak Panatomic-X, Ilford Pan F, ...) haalt makkelijk een scheidend vermogen van zo'n 300 lijnen/mm. Geen enkele sensor kan daaraan tippen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.