Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mamvan3

mamvan3

21-05-2009 om 09:46

Zelfgemaakt afscheidscadeautje juf

Alvast met het oog op de naderende zomervakantie:
Wie heeft er een origineel idee voor een zelfgemaakt cadeautje wat je aan de juf kunt geven aan het einde van het schooljaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier al een paar keer succes

Met een zelfbeschilderde mok die je in de oven zet zodat de verf hecht.

Ooit 2 setjes met mok en verf bij Kruidvat aangeschaft, maar daar zit veel meer verf bij dan je voor 1 mok nodig hebt. Dus nu drinken een aantal juffen uit een Dirksmok en een Dirkszusjemok.

Bastet

Bastet

21-05-2009 om 13:25

Vergeetmeniet.....

Een zelfbeschilderd potje met zaadjes voor vergeetmenietjes erbij!Is altijd een succes.
Bastet

Pelle

Wat een briljant idee! Inderdaad probeer ik ook juist géén blijvende herinneringen te schenken.

Nely

Nely

21-05-2009 om 19:34

Dit jaar

ga ik een cake bakken. Bij de traktatie van onze zoon in februari had ik voor de leerkrachten cake gebakken (klassen rondgaan). De appel-kaneelcake viel wel héél erg in de smaak bij de juf dus ik denk dat ze hier wel blij mee zal zijn.

Pelle

Gewoon, een tekening, een zelfgeknutseld dinges, dat mijn kinderen dan gewoon zelf maken. Ook wel eens een theezakje met merci-tje, of een stickje oploskoffie met een suikerstick en een melkstick bij elkaar gestrikt.
In de categorie zelfgeknutseld vind ik zo'n doos tissues ook wel kunnen (mits natuurlijk niet de hele klas dat doet )

Nely

Nely

21-05-2009 om 21:21

Met hulp van

onze zoon zelf dan, die kan ook best het beslag voor een cake in elkaar flansen. Leuke verpakking er omheen (doorzichtig folie) en klaar is kees.

Grump!.whaaah! help!

Dit draadje herinnert me opeens aan iets.

Ik ben klasse-ouder van mijn groep 3 koter, en werd er laatst door een (overduidelijk beter gekwalificeerde) mede klasse ouder op geattendeerd dat het hoog tijd was voor de voorbereiding van de klassikale afscheids-knutsel voor juf. Whaah!! Ik was het alweer vergeten. En ik vind er niks aan. Ik wil best af en toe wat hand en spandiensten verrichten of wat ouders charteren om ergens mee heen te fietsen. Maar al dat verplichte geknutsel. Ik word ieder jaar zelf al kriegel van al die briefjes van andere klasseouders dat er weer verplicht getekend, vriendenboekjes ingevuld, liedjes op CD gebrand etc (en liefst allemaal tegelijk voor 1 juf ) moet worden voor een afscheids-ding (en dan gaat iedereen daarnaast alsnog individueel een cake bakken en tissue dozen versieren, dus het werkt ook nog eens niet, deze gezamelijke aanpak)

Iemand nog een geniaal origineel idee voor een arbeids-extensief, liefst niet-al-te-blijvend afscheids-klasse-ding voor de groep 3 juf???

Ingrid

Mamba

Mamba

21-05-2009 om 22:42

Ingridtt

Muismat met een foto van alle kinderen. Tekst erbij: bedankt voor de magie van groep 3.

Nivea

Nivea

21-05-2009 om 22:54

Ingridt

Hier een juf die net jarig is voor de zomervakantie. Met haar verjaardag gaven we een schort met alle namen van de kinderen erop, bijpassende handschoenen en een mand met lekkere dingen.

Als afscheidscadeau hadden we een zelfgemaakt vriendenboekje voor de juf en 1 hele grote mooie vaas (altijd handig!) en ieder kind mocht 1 bloem meenemen: zelfgeplukt, zelfgeknutseld, gekocht, etc. Iedereen kon daar haar ei in kwijt. De één knutselt een bloem, de ander koopt een dure bloem, de ander houdt het bij een simpel bloemetje. Een heel kleurrijk geheel (je moet er van houden, maar je hoeft er als juf maar twee weken tegenaan te kijken).

Fototaart

Als cadeau van de hele klas:
fototaart met foto van de hele klas.

Zit je als juf verder ook niet met goedbedoelde troep als tafelkleden en CD's waar je verder niet naar omkijkt.

Die tissues vind ik geniaal!

Huh?

Als je een gezamelijk afscheidscadeau voor de juf doet, hoef je toch niet individueel ook nog wat te doen? En andersom, als elk kind zelf een tekening maakt, kan hij/zij die toch gewoon zelf geven, daar hoeft toch niet een verzamelband oid omheen, weet ik veel en dan óók nog eens een gezamenlijk afscheidscadeau?
IngridT, in jouw geval zou ik voor de bloemen gaan.

Genista...lijkt me een strak plan, idd die bloemen.

Kan iedereen doen wat ie wil, zamel ik wel even een paar euro's in voor een mooie vaas waar ik alvast wat takjes groen in zet. Kunnen de kinderen hun bloemen daar mooi tussen prikken, al dan niet met een leuk kaartje eraan. Mag juf mooi zelf bedenken of ze die kaartjes allemaal bewaart, danwel fijn met bloemen en al in de groenbak mietert. En een mooie grote neutrale (glazen?) vaas is volgens mij geen drama om te krijgen!

Ingrid (en idd, ik snap er helemaal niks van. De kinderen (of ik, het zijn niet van die knutselaars) frobelen ieder jaar van alles in elkaar op bevel van een klasse ouder voor een gezamenlijk iets, en dan zie ik iedereen op de laatste schooldag alsnog met allerlei zeepjes, theepakketjes en handbeschilderde mokken verschijnen)

PS...die fototaart is trouwens ook wel lollig. Kunnen ze hem gelijk met de hele klas soldaat maken!

Massi Nissa

Massi Nissa

22-05-2009 om 13:36

Die doos van pelle

vind ik echt een wereldvondst.
Groetjes
Massi
PS: De taart zou hier minder goed vallen, niet alle kinderen mogen zoiets eten. De bloemen lijken me wel weer een geweldig plan, juist omdat iedereen ervan kan maken wat hij/zij wil.

De doos van pelle

Heb ik gekregen als moederdagcadeuatje van Dochter op het KDV. Inderdaad een erg goed idee!

Tja izar,

Ik geloof dat de trend is om overal steeds meer werk van te maken.

Volgens mij was het 'vroeger' idd iets voor groep 8, of als je kleuter-af werd (onze kleuters zitten in principe 2 jaar bij 1 juf). Maar goed. Nu is het inmiddels elk jaar geworden. Zucht.

Ik word soms zo moe van die overkill aan afsluitings-events. Het wordt ieder jaar meer lijkt het wel. En alles is an sich leuk, maar het wordt allemaal zo veeeeeel. En als iedereen het dan ook nog 'dubbel' gaat doen (afscheidsfeest van de sportclub, en dan OOK nog een aparte team-BBQ, groepskado voor juf, en dan OOK nog een eigen kadootje. Afscheid van groep 8 wat in minstens 5 etappes plaatsvindt, tot en met een speciaal overblijf-team-event aan toe. Niet alleen de schoolsportdag, maar ook nog een handbal, voetbal, korfbal EN basketball toernooi voor de midden en bovenbouw. Allemaal op avonden na schooltijd, en natuurlijk doen mijn koters aan alles mee, sportief als ze zijn. En natuurlijk breng je ze dan als dat nodig is, en ga je mionstens 1 van de 2 of 3 avonden (per toernooi!!) als supporter kijken.Soms wordt het me allemaal wel wat te gortig eerlijk gezegd...

tonny

tonny

23-05-2009 om 11:50

Vergeten persoon

en dan wil ik hier in deze cadeautjesdraad even slachtofferig bekennen dat ik me als invaljuf weleens een vergeten persoon voel, als al die aardigheidjes binnenstromen.
Ik krijg nooit cadeautjes van ouders, terwijl ik geregeld lastige uren doormaak, op school. Als invaller word je áltijd uitgeprobeerd en zo'n dag kost meer energie dan een gewone dag met een vaste groep...

Verder: het is gewoonte geworden, al die bedankcadeautjes. En eigenlijk onzin natuurlijk. Wat voor mensen worden er verder met speciale attenties bedankt voor het werk waarvoor ze betaald worden?
Nou ja, je zou het als 'fooi' kunnen zien, zoals bij de bediening in een restaurant.

Tonny

Tirza G.

Tirza G.

23-05-2009 om 17:56

Da's inderdaad een nadeel

van "iets geven". Je loopt altijd het risico dat je iemand vergeet. Zo was ik blijkbaar de enige op de hele school die de concierge (of schoolassistente of hoe heet dat) altijd bedacht met een bloemetje einde schooljaar. Zonder haar geen kopietjes, geen knutsel, telefonische bereikbaarheid en nog zoveel andere dingen.

Tirza

Kan ook anders

Ik heb 5 jaar op een school gewerkt waar ik nooit een einde-jaarscadeau of verjaardagscadeau gekregen heb.
O, toch wel: ik kreeg van een kleuter een fles afwasmiddel omdat ik zo'n lieve juf was. Maar die kreeg zijn mama daarna weer terug omdat het jochie die zonder te zeggen meegenomen had uit de keuken...

Tirza G.

Tirza G.

24-05-2009 om 12:21

En laat me raden dirksmama

Dát kado wilde je nou echt graag hebben. Ik vind het in elk geval een wéreldkado van een onbevangen kleuter, heerlijk heerlijk.

Tirza

Absoluut

Het was ZO welgemeend!

(Leuke die collega kreeg: prachtig ingepakte fles nagellakremover, ze droeg nooit nagellak)

Wilma

Wilma

24-05-2009 om 19:20

Hier juffendag

Hier door 't jaar geen verjaardagen van de juf, maar gewoon één juffendag waar je een, al dan niet zelfgeknutseld, kadootje of tekening kunt geven. Meestal ergens aan 't einde van het schooljaar, dus helemaal prima geregeld.

Ik zou in jouw geval, Ingridt voor die vaas gaan en bij het briefje waarop je schrijft of elk kind een bloem wil knutselen, kopen of wat dan ook, meteen schrijven dat het niet de bedoeling is om ieder afzonderlijk ook nog iets te doen, zodat niemand dan met lege handen zit.
Als er ook nog een stagiaire is die dag, de laatste dag, zou ik voor haar ook zo'n vaas doen. Dan maar een iets goedkopere vaas en twee stuks.

Hier doen ze bij de kleuters dus juffendag en bij de groepen 3 tot en met 7 gewoon de juf/meesters verjaardag. Toen een juf jarig was, waar mijn zoon niet zo dol op was, heeft ie niks meegenomen. Hij wilde niet, prima. Normaal gesproken zorg ik zelf wel voor 't een of ander. Inderdaad meestal iets wat opgaat.

Alhoewel de zelfbeschilderde tijdschriftencassette (zoeentje van hout van Ikea) bij het afscheid van de kleuters nogsteeds bij de juf in de kast staat en da's nu toch wel een flink aantal jaartjes geleden.

Groetjes en succes !

Wilma

Tijgeroog

Tijgeroog

25-05-2009 om 20:11

Oh jee...

M'n zoontje is vandaag begonnen op de basisschool. En vrijdag viert z'n juf haar verjaardag. Ik geloof dat ik maar eens heel snel rond ga vragen wat gebruikelijk is om te doen, en anders gaan we lekker samen knutselen.
(zou een juf blij zijn met een beschilderd theelicht-bakje, of heeft ze liever een geverf/geplakt stuk papier, wat in een doos gedaan kan worden om te bewaren en niet zoveel ruimte in neemt?)

Tijgeroog

ik denk dat juf niet alle werkjes,en knutsels van leerlingen gaat bewaren,dus misschien is iets wat ze zonder schuldgevoel weg kan gooien na een week( bosje bloemen,chocolaadjes)een beter idee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.