Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zijn er traphekjes die aan 1 kant

niet in de muur geboort hoeven te worden zonder dat je zo'n lat aan de onderkant hebt ?

We hadden vroeger zo'n hekje die je kon klemmen, maar dan zat er 'zo'n lat onder altijd, en dat struikeld erg makkelijk boven aan de trap... Dus vandaar mijn idee of er ook iets bestaat wat aan 1 kant wel geboord kan worden en de andere kant (open/dicht zijde) wel geklemd is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

25-08-2010 om 13:56 Topicstarter

Dank maar daar zit zo'n lat onder

dat is dat onderste ding op foto, daar moet je dan dus overheen stappen. En dat is dan gevaarlijk boven aan de trap.

Manda Rijn

Manda Rijn

25-08-2010 om 17:55 Topicstarter

Rond ding pelle

denk je dat dat ook zonder dat ronde ding in de muur kan ?

ik heb namelijk een kant trap en daar kan in geboord worden, andere kant is 80 jaar oud sierstuc en dat is juist zo mooi en daar wil ik niet in boren.

Ik hoopte heel erg dat je ook aan 1 kant als het hekje dicht gaat er genoeg klemkracht zit zonder nog een dingetje te moeten boren.

Moeilijk.

Ik ga vanavond eentje ophalen van markplaats en dan kijken of het zonder dat ronde dingetje in de muur kan. of ik moet hem ombouwen ofzo.

Guinevere

Guinevere

25-08-2010 om 20:17

Geen hek

Kun je de woonkamerdeur niet gewoon dichthouden, zodat ze niet bij de trap kan komen? Tegen de tijd dat onze jongste oud genoeg was om daar bij de kruk te komen, had hij toevalligerwijs ook de lengte/leeftijd om de trap goed aan te kunnen. Boven mocht hij vóór die tijd alleen achter een dichte deur verblijven (haakje erop voor het geval hij een krukje pakte).

Manda Rijn

Manda Rijn

25-08-2010 om 21:02 Topicstarter

Argh

het is hier een komen en gaan van kinderen en dan vergeten ze dus regelmatig de deur goed dicht te trekken en dan heeft mandarijntje 5 seconde nodig en zit ze halverwege de trap.

Boven is minder een probleem daar komt ze alleen als ze gaat slapen, maar ook daar komt ooit een traphekje.

Het traphakje van marktplaats heb ik niet genomen, was goor en niet compleet. Bij ikea hadden ze 2 soorten maar ook niet geschikt uitgaande van dit plan.

Ik zit nu te overwegen gewoon halverwege de gang een traphekje te doen, daar zit geen sierstuc. En dan een harmonicahekje, dan kan het hekje ingeklapt als mandarijntje er niet is.

Vera*

Vera*

25-08-2010 om 21:17

Paal

Kun je niet een houten paal klem zetten tussen vloer/trap en plafond/bovenkant trap? Dus dat je zelf een stempel maakt en daar een traphekje aan bevestigt? Wij hebben ooit een kattenpaal gemaakt die tussen vloer en plafond klem stond. Je kunt dan in ieder geval je oude sier stuc mooi houden hoewel ik natuurlijk niet weet of je plafond oid ervan gaat lijden.

Vic

Vic

25-08-2010 om 21:53

Klemhekje

Ik had in Haarlem een klemhekje in de keuken, maar dat zou ik niet bovenaan de trap durven plaatsen. Een volwassene kon het vrij eenvoudig losduwen, en mijn (toenmalige) dreumes had het ook met een kwartiertje wel om. Mijn zus had hetzelfde probleem met bevestigen en zij heeft ervoor gekozen om het hekje in de deuropening van de kinderkamer te plaatsen, en eentje bij de huiskamer.

De geniale oplossing....

jawel, Manda! Onze jongste is 8, en ik was echt helemaal vergeten dat we dit probleem ooit hadden, en hoe we het hadden opgelost.

Hier ging het om de jongste van 4, en ook hier horden vriendjes in en om het huis zodat een hekje altijd open zou staan, en de trap was ook nog eens half-open, dus aan 1 kant muurloos. Kansloos dus, dat hekje, maar wel zo'n kruipende ondernemende baby die heel graag trap op wilde.

Wat wij hebben gedaan is een plank gemaakt die precies de onderste 2 traptreden afdekte. Een of andere haakjesconstructie zodat we de plank simpel 'op' de trtap konden hangen en er ook zo weer af konden halen. Wij en de grote kinderen sprongen daar zowel op als neergaand zo overheen, maar no way dat de baby boven kwam. Ik vond het destijds erg origineel bedacht van mezelf...en het was goedkoop, simpel te maken & werkte als een tierelier. Alleen niet met je handen vol wasgoed de trap af denderen & vergeten dat die plank er ligt. Het is hier altijd goed gegaan....

Ingrid

Lol!

Staat er een beetje lullig:

'Hier ging het om de jongste van 4'

Ten eerste is ze de jongste van 3, en ten tweede bedoel ik natuurlijk niet dat ze toen 3 was (toen mocht ze al lang de trap op) maar dat ze de jongste van 3 kinderen was...en dus in een huis vol in- en uitrennende kleutervriendjes opgroeide...

Ingrid

Nasha 1st

Nasha 1st

25-08-2010 om 22:33

Ingrid...

Mijn zus had dat inderdaad ook gedaan...In het huis waar zij woonde was maar aan 1 kant een muur om iets aan te bevestigen, aan de andere kant was de trap helemaal open....

Manda Rijn

Manda Rijn

25-08-2010 om 22:37 Topicstarter

Ha dank!

verschillende opties, ik ga ook zeker op de plank van Ingrid broeden

Ik denk dat mandarijntje behoorlijk pissig zal worden mocht ze zo'n hekje of plank aantreffen, oh dat gaat dan een reactie leveren die niet voor de poes is (sissen, grommen, slaan). Over de poes gesproken, hmm is dat oude beestje in staat om te begrijpen dat ze over het hekje moet springen ?

ja deze is veel ondernemender dan de oudste, mandarijntje worstelt zich ook in no time uit de triptrap en zit dan op tafel, ook een kwestie van een paar seconden, daar moet ik nu ook iets aan gaan doen.

Jesse_1

Jesse_1

25-08-2010 om 23:02

Hoe wij het opgelost hadden...

is gewoon het klemmetje tegen de muur laten klemmen, zonder boren. Dat werkte wel, maar houd er rekening mee dat je dan ook de sierstuc beschadigd. Bij ons is de muur nog heel, maar er zit een flinke zwarte veeg van het steeds klemmende zwarte stuc.
Jesse

Hanne.

Hanne.

26-08-2010 om 08:43

Stuc en klemhekjes

Wij hebben de Ikea klemhekjes. Nooit problemen gehad met de onderste ligger, maar...

ons stuckwerk is wel aan gort. Nadat het hekje een paar dagen goed dicht had gezeten bleef stuckwerk aan het hekje zitten toen we het weer open deden.

Ook iets om te overwergen

Manda Rijn

Manda Rijn

26-08-2010 om 09:51 Topicstarter

Heeft iemand nog een harmonica hekje over?

ik denk dat dat het namelijk moet gaan worden.

Hmm, harmonica hekje

Wij hebben er een gehad in ons oude huis, waar het ding is gebleven weet ik niet eens meer.

Maar waar ik je eigenlijk even voor wil waarschuwen is het volgende: Je moet erg goed om de handjes denken als je hem open of dicht doet. Volgens mij zijn die dingen tegenwoordig ook `verboden`, in elk geval zie je ze dacht ik niet meer in de winkels. Wij hebben dus meerdere malen gehad, dat een van de kinderen het hekje open of dicht deed, terwijl de jongste het hekje vasthield, en dat is erg pijnlijk.

Terwijl ik dit opschrijf, zit ik te denken of we het nu wel over het zelfde soort hekje hebben? Nou ja, in elk geval moet je daar dus goed opletten met die uitschuifbare hekjes.

Succes ermee!

Groet,
Olijvje

Manda Rijn

Manda Rijn

26-08-2010 om 13:34 Topicstarter

Ja klopt

maar zo'n harmonica hekje die kan in een hoek scherper dan 90 graden vast gemaakt worden, ik heb nu bedacht dat hij dan op de 2e trede van onder kan en dan kan hij een paar cm naast het sierstuc in de muur. Dus dan kan ze 1 trede omhoog en rammelen aan het hekje maar niet verder omhoog.

En hij zit dan dus ter voorkoming dat ze omhoog de trap op gaat.

Bovenaan komt ook nog een hekje maar voorlopig is dat nog niet nodig.

Is zoiets wat?

http://www.babysecurity.co.uk/products/2003/Lascal-KiddyGuard-Retractable-Safety-Gate-30%252d130cm-.html

Die rolt op, dus niet zo in de weg als een normaal hekje, maar niet zo gevaarlijk voor de vingers.

soepstengel

soepstengel

26-08-2010 om 18:29

Manda

is het een oplossing om een balkje wat je wat schuin weg laat lopen te boren in het hout zodat je een gewone houten plank met scharnieren er aan kan hangen die dan net wat verder kan draaien. Dus het bevestigingsbalkje is dan aan de voorkant bv 4 cm en loopt naar achteren toe naar 3 cm. Je moet dan de plank ook wel ietsje schuin afzagen voordat je de scharnieren erop schoeft anders werkt het neit.
Eeeeeh...ik hoop dat t duidelijk is, ben meer van het tekenen.

Ketting?

Kan je dat Mandarijntje niet aan een ketting leggen die zo kort is dat ze nèt niet bij de trap kan komen?

(geintje, uiteraard)

Manda Rijn

Manda Rijn

26-08-2010 om 21:56 Topicstarter

Soepstengel

ik snap je helemaal ! Kan ook nog inderdaad.

Manda Rijn

Manda Rijn

26-08-2010 om 21:57 Topicstarter

Ja petal

die ken ik, die krengen zijn ! 100 euro, echt te gek voor woorden.

Heb ze ook 2e hands op marktplaats zien staan voor E 70, echt belachelijk voor zoiets lelijks.

Manda Rijn

Manda Rijn

26-08-2010 om 22:29 Topicstarter

Een ketting

indd, waarom is dat er niet, een leuk hip gestylde looplijn zoals je dat ook wel eens bij honden ziet met verwisselbare embleempjes en dingetjes (kan niet lang duren dat de prenatal in dat gat springt). En dan wel met een mandarijntje' proof gesp of ingewikkelde kliksluiting want het is een kleine houdini.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.