Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

30-04-2009 om 00:42

Zit ik aan een abonnement vast!?

Ik zat net mijn bankrekening te bekijken en zie tot mijn verbazing dat er een bedrag is afgeschreven voor een abonnement op Girlz. Mijn dochter heeft een cadeau abonnementje gekregen en nu is dat omgezet in een vast abonnement. Ik zit me nu af te vragen of ik iets over het hoofd zie en zal morgen bij daglicht de abonnementen eens nakijken, maar als ik écht zeker alleen een cadeau abonnement heb aangevraagd kunnen ze dit toch niet zomaar doen? Ik heb geprobeerd ze te mailen, maar het emailadres wordt als niet geldig geweigerd, ik kan geen contactformulier op de website van Girlz vinden... Ik ben best handig als ik iets moet uitzoeken of vinden, maar dit gaat niet helemaal lekker. Ik heb wel een telefoonnummer van Girlz gevonden, die ga ik vrijdag maar bellen. Ondertussen wilde ik het abonnementsgeld laten storneren bij de bank, maar nou weigert die functie bij internetbankieren ook al dienst. Zucht...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kleine letters

daar staat waarschijnlijk in dat je dat cadeau-abonnement van te voor moet opzeggen, zoniet dat je dan automaties lid bent?
Hoop van niet maar t zou zomaar kunnen (zo zit ik nl vast aan Wakoe dierenboekjes, zucht)

ZO gauw je de kans heb, bellen met ze en opzeggen!

Succes
gula

MaximeM

MaximeM

30-04-2009 om 10:32

Hier ging het iets anders

Hoi,

Hier hadden mijn ouders mijn zoon een half jaar abonnement op de donald duck gegeven. Bleek ook dat ze dat daarna op moesten zeggen anders werd het automatisch verlengd met een jaar. Belachelijk, waarom heet zo'n kado dan "half jaar abonnement?" Maar goed, onze fout het stond ergens in de kleine lettertjes. Ik heb gebeld en opgezegd, kregen we een opzeggingsbrief dat hij er tot mei 2010 aan vast zat. Ik heb meteen weer gebeld en toen bleek dat gelukkig een fout 'van de computer' te zijn, want per november 2009 zijn we er vanaf. Volgende keer moeten wij dus toch beter opletten, alhoewel er nu toch een nieuwe regel is/komt (?) dat je per maand kan opzeggen??

Maxime

MaximeM

MaximeM

30-04-2009 om 10:37

Vergeet ik nog

Hoi,

Maar hier moesten mij ouders dus het abonnement doorbetalen, niet wij zelf. Of had jij zelf je dochter dat abonnementje cadeau gegeven? Ik ben bang dat je er dan nog een jaar of half jaar aan vast zit, als je niet hebt opgezegd (tenzij die regeling van per maand op mogen zeggen er al door is)

Maxime

Tirza G.

Tirza G.

30-04-2009 om 11:01

Ik dacht dat het zo was

dat je niet meer automatisch (stilzwijgend) mocht verlengen? Of is dat bij andere contracten? Ik kan er niets over vinden, heb ook nog niet zo heel hard gegoogeld moet ik zeggen.
Valt Girlz niet onder Sanoma-uitgevers Kaaskopje? Dan kun je via hun site misschien wat regelen.

Tirza

krin

krin

30-04-2009 om 11:47

Wet

Ik kom er niet helemaal uit, maar zo te zien zou die wet waar Tirza het over heeft inmiddels van kracht moeten zijn:
http://mhpvandam.hyves.nl/blog/16867470/Stop_stilzwijgende_verlenging/ZOZ-/?pageid=63BV0FK7DL8O8G088

Het geldt trouwens ook voor sportscholen en clubs, voorzover ik weer.

Sanoma

Kaaskopje: Ik weet niet of je er aan vast zit. Een paar jaar geleden wij hier dus wel. Ik baalde toen zo dat ik onmiddelijk het abonnement weer opzegde uiteraard na afloop van de termijn waarvoor ik eraan vast zat. Helaas toen kreeg ik toen geen tijdschriften meer, wel betaald, niks ontvangen. Ik heb eindeloos gebeld met Sanoma, wat een hopeloos bedrijf. Uiteindelijk lukte 't me na het versturen van tig faxen door te dringen tot die leeghoofden daar.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2009 om 11:49

We kunnen er nu mee verder

We gaan het nu uitzoeken. Ik kom er nog op terug.

Let op de volgende zinsnede

Ik geef nog wel eens een proefabonnement cadeau en let wel altijd op of er in de advertentie/ op het aanmeldformulier is vermeld 'het abonnement eindigt automatisch'. Als dat er niet staat, bestel ik niet. Inderdaad is mijn ervaring tot nu toe geweest dat die abonnementen automatisch afliepen.

Kaaskopje, ik hoop dat je er nog snel vanaf komt.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.