Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mar

mar

09-02-2016 om 15:12

Zithoogte eetkamerstoel

Welke zithoogte hebben jullie eetkamerstoelen?
Wij hebben ons oog laten vallen op stoelen met een zithoogte van 43 cm. Dit lijkt laag als je het vergelijkt met bv stoelen van Ikea (welke we nu hebben). Onze eettafel is 75 cm hoog.
De stoelen die we mooi vinden zijn van een "merk", dus je zou denken dat de hoogte wel goed moet zijn, maar we twijfelen. Thuis passen is geen optie en helaas hebben wij niets in huis van 43 cm hoog.

Labello

Labello

09-02-2016 om 15:49

meten en maten

Hoe zitten de stoelen die je op het oog hebt?
Vind je de stoelen echte 'eet'stoelen of zijn het voor je gevoel meer lekkere luie stoelen?
Wij hebben ook Ikea stoelen aan de eettafel en dat zit goed het zijn wel 'rechte' stoelen.
Ikea stoelen hebben een korte zitting. Passen de beoogde stoelen goed onder de tafel of kun je ze niet goed aanschuiven, denk aan eventuele armleuningen.

Marjo

Marjo

09-02-2016 om 16:35

zithoogte

is natuurlijk afhankelijk van of je lange benen hebt. Je knieën moeten niet omhoog steken maar je dijbeen moet horizontaal staan als je je voeten op de grond hebt. Onze ikeastoelen zijn maar 2 cm hoger dus als jij of je partner of je kinderen niet enorm lang zijn zou je het kunnen doen.

angel3

angel3

09-02-2016 om 17:03

thuis passen?

Welk merk is het en google daar eens op. Ik heb laatst gewoon 4 soorten stoelen bij bol.com besteld en de hele mik weer teruggestuurd. Ideaal!
Anyway....onze tafel is 77 hoog bovenkant blad en onze stoelen 45 cm zithoogte en dat gaat net. Als ik zit te werken aan de tafel zit ik toch met iets opgetrokken schouders. Het is net een tikje te laag maar niet storend. Jullie tafel is iets lager en de stoelen ook dus in verhouding zou het passen. Maar ligt er ook echt aan hoe lang je bent. Wij zijn niet langer dan 183 en dat gaat goed.

Vogel

Vogel

09-02-2016 om 20:02

Hangt er van af

Niet alleen van je beenlengte, maar ook van je romplengte en de lengte van je armen.
Vooral als je ook wel eens aan de eetkamertafel zit te werken is het belangrijk dat je je onderarmen in een hoek van 90 graden op het tafelblad kunt leggen.

Elke

Elke

09-02-2016 om 20:08

Onze stoelen

Onze eetkamerstoelen zijn 47cm, tafel is 77cm. Liever zou ik de tafel 75cm hebben (dat kan natuurlijk, hij is van hout ;o)). Wij zijn allemaal niet zo heel groot.

mar

mar

10-02-2016 om 13:29

verschillen

De verschillen in lichaamslengte hier zijn groot: 35 cm tussen de volwassenen.
De stoelen die we op het oog hebben zijn "echte" eettafelstoelen, al is de rugleuning wel flexibel.

We werken niet standaard aan de eettafel, maar soms wel. Voor mij is het nu ook te laag, maar met een paar kussens op de stoel okee.

Enfin, we zijn er nog niet uit, maar in ieder geval bedankt voor alle maten .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.