Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

23-12-2010 om 10:19

Zo leuk, slechtvalk!

Ik hoorde vanochtend 'boink' tegen het raam en toen ik naar buiten keek zag ik een, naar mijn idee, naar lucht happende vogel liggen. Ik pak mijn verrekijker erbij en zie een roofvogel zitten bij zijn prooi. Zo gaaf! Ik heb hem met verrekijker ook nog eens goed kunnen zien, het was ongeveer 3.5 meter van mij af. Later is de hele merel genuttigd op ongeveer 10 meter afstand van mij.

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

23-12-2010 om 10:34

Schattig

Ach, wat zijn die roofdiertjes toch schattig!

Hier ook tijdje terug

Hoorden we een hels kabaal in de tuin, zagen we een kiekendief die een duif te pakken had. De hele tuin was een verendeken.

Ik spurt naar mijn fototoestel maar wop! Daar vloog het gevaarte met duif en al weg.

Dochter en ik stonden met open mond te kijken in de woonkamer naar het spectakel.

Tja, niet schattig misschien, maar zeker spectaculair.

Vera*

Vera*

23-12-2010 om 10:43

Guinevere

Normaal gesproken zit ik altijd met mijn neus op de beelden van www.beleefdelente.nl om op mijn scherm te zien wat ik in het echt niet voor elkaar krijg. Dat ik nu een roofvogel ECHT heb kunnen zien vind ik daarom heel gaaf. Jij hebt namelijk geen verrekijker nodig om op korte afstand een grote vogel goed te kunnen bekijken.

Vera

Guinevere

Guinevere

23-12-2010 om 10:55

Vera

Dat weet ik toch, Vera. Smiley niet gezien?

Vera*

Vera*

23-12-2010 om 11:02

Guinevere

haha, nu wel!
Meneer of mevrouw slechtvalk heeft ongeveer drie kwartier nodig gehad om de merel op te peuzelen. Heel 'leuk' om te zien hoe happen veren en happen ingewanden naar binnen gingen.
Alle roofvogels zullen ook wel honger hebben. Zover ik weet leven er bij ons in het dorp geen slechtvalken, wel in de grote stad vlakbij.

Guinevere

Guinevere

23-12-2010 om 11:49

Roofvogel

Het lijkt me wel interessant allemaal, maar het zit er hier niet in dergelijke taferelen. Het meest spannende roofdier in mijn buurt is tot nu toe de kat van de buren. Verder nog een kauw en een Vlaamse gaai, maar die zie ik ook nog niets spectaculairs doen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-12-2010 om 15:09

Geweldig!

Super Vera, dat is echte natuur zo in je tuin! Voorlopig is de bonte specht van vorige week het meest spectaculaire van deze winter. Maar de vele vinkjes en mezen zijn ook erg gezellig

Margriet*

Margriet*

23-12-2010 om 21:17

hier ervaringen met een Sperwer, maar die plukte eerst de duif. Sperwer zat wel wat verder weg bij de buren op het platte dak maar buurman had eerste rang.
Toen de boel te behappen was vloog hij met de resten weg, maar dat was in de zomer. En een duif vind ik minder zielig dan een Merel. Moet denken aan mijn vorig kat die ooit een merel scoorde en toen lag dat dingen met zijn pootjes omhoog in mijn keuken en vloog vader merel krijsend rond.

Tirza G.

Tirza G.

24-12-2010 om 15:08

Omdat

duiven gewoon een soort ongedierte zijn. Vliegende ratten.

Tirza (uit een duifonvriendelijke monumentenstad)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-12-2010 om 17:18

Hier vandaag een sperwer!

En hier was vandaag een sperwer op duivenjacht in de tuin! Ik heb 'm alleen niet zelf gezien
Manlief stond vanochtend opeens te roepen en te wijzen naar het raam, en ik zag nog net een heleboel veren van een duif neerdwarrelen. Ik dacht even dat er een kat in onze tuin zat voor een verlaat kerstdiner, maar manlief had toch echt een sperwer door de tuin zien vliegen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.