Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

12-05-2009 om 14:32

Zo statisch

Ik ben zo statisch de laatste weken, durf geen (metalen) kast op mijn werk meer open te doen, ook de autodeuren geven me regelmatig een flinke (soms zelfs pijnlijke schok). Kan ik hier iets aan doen? Ik draag verschillende soorten schoenen, maar had het probleem zelfs gister op mijn crocs. Ik word er echt gek van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen tip

...maar zowel man als ik hebben hier de laatste tijd ook erge last van, vooral de auto deuren of als we elkaar aanraken. Ik hoor man zelf af en toe echt auwwwwwwww roepen, hij heeft er het meeste last van :o).

We hebben geen andere schoenen ofzo, ik weet het ook niet.

Groetjes, Pinkelot

Lading kan niet weg

De luchtvochtigheid is op het moment behoorlijk laag door het weer en als je thuis of op het werk de cv aan hebt zal het nog droger worden. Droge lucht geleidt slecht en als je dan ook nog schoenen met rubber zolen draagt kan de statische lading niet van je lichaam wegstromen. Oplossingen zijn dus:
- zorg voor een hogere luchtvochtigheid door bv waterbakjes op de radiatoren te zetten of door jezelf desnoods regelmatig met een plantenspuit te besproeien.
- draag schoenen met leren zolen of loop op blote voeten.

Rembrand

Rembrand

13-05-2009 om 08:55

Juist met de crocs.

Ik heb het juist alleen maar als ik mijn Crocs aan heb.
Ze lopen zalig, maar ik durf soms amper de kraan of de deurklink aan te raken
M.

Suzanne

Suzanne

13-05-2009 om 16:09

Superstatisch met crocs!

Net als Rembrand heb ik het ook hoofdzakelijk met Crocs. De stomste dingen krijg ik een schokje van! Geen tip, maar inderdaad, ander schoeisel misschien..?

Ik had het veel met mijn vorige auto

Wat ik dus deed was de auto altijd als eerste even aanraken met een plekje waar het minder zeer deed, dus mijn elleboog ipv mijn hand, of bv mijn knie/voet.
Heb er soms ook meer last van dan anders (soms een pijnlijk schokje tussen dochter en mij).

Groetjes,
Vonda

Muur aanraken

Voordat je met je handen ergens aan zit. Autodeur eerst vastpakken (op metale gedeelte) en dan pas uitstappen. Of de deur dichtduwen tegen de ruit.

Hier

Bij mij maakt schoeisel echt niet uit. Crocs of gympen of pumps nee krijg te pas en te onpas een optater.
De klinken in huis, aanraken van de kids, de auto is wel de ergste. Die pak ik dus ook meestal met de jas ertussen vast. Maar ja met lekker warm weer met een papieren zakdoek of zoiets. IJzer aanpakken is voor mij een straf. Knetter AUW.
Rymcke

ishtar

ishtar

16-05-2009 om 16:00

Ook last van

net weer een mep gekregen van de auto, zelfs met jas ertussen. Dichtdoen tegen het glas, of tikken doe ik ook vaak , net even niet. Gelijk gestraft.
Ik vraag me wel eens af of zo'n dingetej dat aan je auto hangt en over de grond sleept (heeft dat een naam?)helpt. Iemand ervaring mee?

Lynna

Lynna

16-05-2009 om 17:15

Vochtig weer

Nu is het veel vochtiger buiten en heb ik minder last. Is dat bij jullie ook zo? Iemand hier schreef al over bakjes water aan de verwarming, dat dat zou helpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.