Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zoek een ondiep 'vakkenkastje' voor aan de muur.

Ik word een beetje krankjorem van alle rondslingerende fietssleutelsd, huissleutels en mobieltjes hier in huis. Daarom had ik bedacht dat het wel handig was om in onze hal, boven het schoenenrek een soort simpele plek te creeren waar alle gezinsleden hun sleutels, mobieltjes en dat soort spullen kwijtkunnen. Dan lioggen ze niet meer continu op mijn aanrecht, of her en der door het huis.

Wat mij wel kandig leek was een soor niet al te diep open 'vakkenkastje'. Een soort letterbak (voor de bjaarden onder ons, hahaha!) maar dan wat dieper (een cm of 10, 15 max) en met wat minder vakken (misschien kunnen er in de winter ook wel handschoenen in of zo)

En dan het liefst een licht houten of metalen geval.

Weten jullie waar ik zoiets kan vinden? Bij Ikea zie ik het niet 9en da's natuurlijk een slecht teken).

of hebben jullie een andere slimme oplossing voor de sleutels en mobielen en andere losse zooi die 'men' bij de ingang kwijt wil??

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IngridT

IngridT

26-08-2009 om 10:13 Topicstarter

Met excuses

voor het slordige typen (als het forum ooit ge-update wordt zal ik blij zijn met een edit functie.)

Ingrid

jitske van dam

jitske van dam

26-08-2009 om 11:01

Cd rek

Kan je niet een ikea cd rek ervoor gebruiken (of 2 boven elkaar ofzo)? En dan bedoel ik zo'n lichthouten geval van 50/60 cm met vierkante vakken.

Iedereen een eigen vakje, klinkt inderdaad handig!

Of zo'n ondiepe schoenenkast, weet niet of die dicht zijn zodat je er andere rommel in kan kiepen. Vast niet zo overzichtelijk... vergeet die maar
(ben gewend te brainstormen op mijn werk, erg leuk, mag je alle onzin er zomaar uitgooien

IngridT

IngridT

26-08-2009 om 11:21 Topicstarter

Dank jullie wel!

Slecht gezocht idd. Die bjorken is niet onaardig, maar heeft eigenlijk te weinig vakken. We zijn met zijn 5-en in huis, en het zou ook wel leuk zijn als je er in de winter je handschoenen in kwijt kunt. Dus eigenlijk wil ik er eentje met minstens 10, maar misschien wel 16 vakken of zo. En dan vierkant. Dus 4 * 4 vakken. Eigenlijk dus 3 van die bjorkens op elkaar, en dan zonder glazen platen. (alleen maar lastig schoonmaken, breukrisico en irritant gerammel van al die sleutelbossen die er op worden gemikt. Hout is eigenlijk het best)

Die CD kastjes zijn ook wel leuk, maar eigenlijk vooral de staande, en ik wil iets hangends aan de muur...

ingrid (helemaal niet veeleisend, hahaha!)

Anonix

Anonix

26-08-2009 om 11:26

Sleutels

Sleutels hebben wij op een magneetstrip hangen. Zo een dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00110353

Ik moet zeggen dat het echt ideaal is! Ik ben nooit meer 'n sleutel of sleutelbos kwijt.

IngridT

IngridT

26-08-2009 om 15:33 Topicstarter

Zoiets....

https://www.basiclabel.nl/image_loader/sf_letterbak.jpg

zoiets wilde ik eigenlijk.

Maar 99.95 euro?

Afzetters!!

Misschien idd bij de Xenos. Of zelf aan de knutsel.

Dit vond ik ook wel leuk:

https://www.basiclabel.nl/image_loader/sf_letterbak.jpg

Volgens mij kan ik zoiets ook wel leuk zelf maken met wat leuke houten bakjes, wat montagekit een een paar kleurtjes verf.

Ingrid

Anonix

Anonix

26-08-2009 om 19:33

Uiteraard blijven ze hangen, anders zou het niet zo zinvol zijn

Alleen de autosleutels en van die gekleurde aluminiumsleutels plakken niet (aan 'n bos weer wel, de stip is behoorlijk magnetisch!), maar daarvoor hebben we er een klein plankje onder.

MaximeM

MaximeM

26-08-2009 om 22:01

Fira van ikea?

Hoi,

En het ladenkastje Fira van Ikea dan? Die kan je ook ophangen,eventueel 2 naast elkaar. Het zijn alleen geen open vakken maar laatjes, wellicht kan je er aan de onderkant of zijkant nog wat haakjes aan hangen zodat je de sleutels niet in een bakje stopt maar aan een haakje hangt.
De dichte laatjes lijken me wel handig voor dae handschoenen enzo, het lijkt me dat dat er erg rommelig uitzien in de gewone letterbak waarvan je een plaatje liet zien, en volgens mij vallen ze daar zelfs uit.

Maxime

Siena

Siena

26-08-2009 om 22:12

Een plank aan de muur hangen en daar van die kleine bakjes b.v. van riet opzetten. Iedereen zijn eigen bakje. Als het wat meer een kast-aanzicht moet hebben dan hang je 2 planken boven elkaar waar de bakjes precies tusen passen.

Ik weet niet of het nog bestaat

Wij hebben zo'n Moppe-kastje van Ikea, met 6 laatjes, in de hal (en op andere plaatsen in huis). Inderdaad voor allerlei troepjes, zonnebrillen, wanten etc. die rondslingeren.
Die dingen zijn van blank hout, je kunt ze dus helemaal naar eigen inzicht oppimpen.

Puck2

Puck2

27-08-2009 om 11:54

Xenos

Ingrid, niet helemaal wat jij op hetplaatje liet zien, maar bij Xenos zag ik gisteren blank houten CD-kastjes met 3x3 vakjes of een lange met iets van 6 vakjes naast elkaar. Is dat misschien iets, kun je ook nog pimpen zoals je zelf wilt.

Rieke

Rieke

27-08-2009 om 13:29

Nog iets

In de sauna heb je van die kastjes waar brillen in kunnen, is dat niet wat? Ondiepe vakjes kast, precies wat je wilt.

IngridT

IngridT

27-08-2009 om 14:39 Topicstarter

Ik ben een rare...

Ik wil geen bakjes of laatjes. Ik wil open vakjes. Ik ken ons. Als ik een laatjes-kastje koop dan ligt alle troep in no time OP het kastje ipv in de laatjes. handiger, sneller. Met die laatjes vergeet iedereen in welk laatje hij zijn mobiel had gelegd.

Ja, het zal wel rommelig staan, maar dat geeft niks. e hebben een grote achterom-hal waar al het informele bezoek (en wijzlef natuurlijk) altijd binnenkomen, en daar hebben we nog genoeg lege muur voor zo'n open dinges. We hebben geen Xenos in het dorp, maar ik zal als ik eens in een stad kom zeker even neuzen.

Zat ook al te denken om bij de Hema of Blokker of waar dan ook gewoon 16 vierkante kleine houten 'bakjes' te kopen. Of misschien zelfs ronde (soort reuzenkeukenrollen of zo, of a la stukken PVC buis maar dan appetijtelijker om te zien) en die zelf aan mekaar te lijmen tot een jolig wand ding.

Hee, ik ben helemaal geen knutselaar, maar ik krijg zowaar inspiratie. ik kan ook gewoon 5 beschuitblikken met de bodem aan de muur schroeven..hahaha! Da's eigenlijk misschien nog wel het leukste idee. LOL!!

Ingrid (en dank dames, jullie tips helpen me gek genoeg toch op weg!)

neteret mut

neteret mut

27-08-2009 om 21:21

1 of 2 planken aan de muur met bussen erop waarop je de namen geverfd hebt en heken eronder met daaraan tasjes ( ook weer met naam erop, bv gestempeld) Zijn er geen soort "openhangende" tasjes. Ik had vroeger aan een lange stang tasjes met naam waarin de kinderen hun handschoenen etc deden. Nu hangen er 2 schoenen tassen en 1 brede. Van die hoge smalle stoffen dingen met schappen. Daar gaan nu handschoenen ed in.

Don't shoot me

Koop een letterbak...
(als ik dat zou doen, riskeer ik een echtscheiding )

IngridT

IngridT

28-08-2009 om 13:41 Topicstarter

Hahaha genista...

ik heb er al op gegoogeld. Eigenlijk wel heel retro.

Maar een 'gewone' is echt te ondiep voor wat ik wil. En de enige 'XL' versie die ik heb gevonden is een design ding van VT wonen, voor 99 euro. Ja...mooi niet dus.

Het wordt vast een eigengemaakt geval. Ik zit nog steeds met die beschuitbussen in mijn hoofd. aluminium,. en dan 5 op een rij, met de bodem aan de muur geschroefd, en eventueel de deksels er aan een kettinkje onderaan bungelend. Krijg zo'n visioen van een rijtje amerikaanse brievenbussen. Hmm...

Ingrid

Wilma

Wilma

31-08-2009 om 16:45

Net bij kwantum gezien

Er zitten wel touwen handvaten aan, maar die kun je er makkelijk uit doen. Iets van negen vakjes had dat ding. Geen idee hoe diep, iets van zeven/acht centimeter schat ik en zo groot zijn de vakjes dan ook in breedte en hoogte. Ook niet duur trouwens.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

31-08-2009 om 16:47

Nog effe gemeten

En ik denk dat 't eerder iets van tien centimeter is, de breedte en hoogte van zo'n bakje. Leuk ding vond ik 't, was gewoon hout (oud steigerhout of hoe dat tegenwoordig ook mag heten, maar je zou 't altijd kunnen verven), ik vroeg me af waar je zoiets in hemelsnaam voor gebruikt.

Groetjes,
Wilma

Opbergzak?

Ik moet elke keer denken aan zo´n opbergzak, met allerlei vakjes (of een schoenenzak ??)

Bijv. zoiets http://www.atelier-magnolia.nl/home/9

er zijn allerlei soorten en maten..(wel wat anders dan een gesjeesde letterbak (hee, volgens mij heb ik die ook nog ergens!) maar ook wel handig, lijkt me)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.