Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tessa

Tessa

29-02-2020 om 10:08

Zompig brood

Ik eet graag harde broodjes belegd met pesto, salami, plakjes zoete tomaatjes en mozzarella. Dat gaat dan op alufolie in de oven zodat de mozzarella een beetje smelt.
Maar elke keer is de onderkant van het broodje zo zompig door het vocht uit de tomaatjes en de mozzarella. Het enige wat daartegen helpt is het brood op een rooster te leggen maar dan schuift het beleg er af en alle vocht druipt de oven in. Nou heb ik geprobeerd om het beleg vast te zetten met cocktailprikkers maar dat werkt niet echt geweldig. Waarschijnlijk omdat ik die kleine tomaatjes gebruik, grote schijven blijven beter zitten. Maar ik vind die kleine tomaatjes veel lekkerder. Tegen het druipen leg ik alufolie er onder maar dan moet ik alsnog het rooster schoonmaken.
Vanwege de dikte kan het broodje niet in mijn tosti ijzer en dat moet je dan ook weer schoonmaken.
Iemand een idee hoe ik een zompige onderkant kan voorkomen met zo min mogelijk schoonmaakwerk?

rode krullenbol

rode krullenbol

29-02-2020 om 10:23

Tsja ...

Ik denk dat het een slok op een borrel scheelt, als je die kleine tomaatjes heel zou laten. Is nog minder werk ook!

Triva

Triva

29-02-2020 om 11:15

of neem

gedroogde tomaten?

Hier past het wel op het tostiding, het is dan ook meer een paninigeval met ribbeltjes

Turst

Turst

29-02-2020 om 11:53

Het is voldoende

De tomaatjes er pas de laatste 2 minuten van het vakproces op te leggen.

Anemone

Anemone

29-02-2020 om 12:14

Grill

Koop zo’n tostigrill, daar kunnen tosti’s in allerlei formaten in en geen zompig brood, ideaal!

Flavia

Flavia

29-02-2020 om 12:35

Anemone

Waarom moet de oplossing altijd liggen in het kopen van een ander apparaat?

Anemone

Anemone

29-02-2020 om 12:52

Flavia

Omdat dat in dit geval beter werkt

Lente

Lente

29-02-2020 om 14:37

Sap tomaat vooraf weghalen

Tomaatjes in de lengte door midden snijden, sap en zaadjes eruit drukken.
Dan pas gebruiken op
Broodje over de lengt door midden snijden. Eventueel rond stukje iets afsnijden zodat het platter wordt.

Volgorde beleg:
- salami
- pesto op salami smeren
- tomaatjes (zonder sap en zaadjes) erop.
- mozarella in stukjes tussen tomaatjes, niet te veel aan de rand.

Oven op grill stand zetten en broodje hoog in de oven zetten.
Grill op hoge stand.

Guppie

Guppie

01-03-2020 om 00:10

Bodempje

Bodempje maken. Paneermeel, allesbinder.
Wat zout bij de tomaten doen, laten uitlekken en dan verwerken kan ook helpen. Of gedroogde tomaat gebruiken.
https://www.foodiesmagazine.nl/inspiratie/keukenhacks/pompoentaart-zompig/
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/koken/vraag/219648/haal-overtollige-vocht-taartje-voorkom/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.