Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

14-02-2010 om 15:53

Zo'n ding voor bovenop je auto

jaja, lekker vaag weer, maar ik weet echt niet hoe het heet.

Wij gaan in juni een grote rondreis door Zweden/Denemarken maken met peuter en baby en met de kinderwagen alleen al zit de auto al goed vol.
Ik wil nu zo'n ding voor op je dag huren, een skibox of heet het anders?
Waar we de rest van de spullen enzo in kunnen doen.

Kan ik dat ergens huren, waar kan ik dat huren en kan het op iedere auto en is dat praktisch?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Skibox, dakkoffer

Je kunt ze overal huren, google even, dan heb je zo gevonden waar bij jou in de buurt die dingen te huur zijn.

Je hebt wel dakdragers nodig (maar ook die kun je huren) waar je de dakkoffer aan vast moet maken. En die dakdragers moeten op je auto passen.

Wij hebben destijds ook over huren nagedacht, maar hebben een leuke aankoop via Marktplaats gedaan. Hij wordt hier intensief gebruikt, het is ontzettend handig!

Je kunt er aardig wat in kwijt (afhankelijk van het formaat van je dakkoffer) en je merkt er weinig van tijdens het rijden. Superuitvinding

Waar wij wel erg goed op hebben gelet is dat ie afsluitbaar is, en dat het slot in de volle lengte goed afsluit.

Anonix

Anonix

14-02-2010 om 19:46

Huren

Wij konden een dakkoffer bij de autodealer huren, inclusief dakdragers. Dat bleek echter zo duur te zijn dat kopen nét niet goedkoper was. Maar dat hebben we dus wel gedaan.

De dakdragers zijn speciaal voor onze auto (je hebt ook universele!) en de dagdrager is een opvouwbare Thule. Het nadeel daarvan is dat hij niet zo heel groot is, maar het voordeel is dat hij opgerold kan worden opgeborgen, waardoor hij nagenoeg geen ruimte inneemt. En voor ons (kampeervakantie met een grote tent) was hij precies groot genoeg.

De dakdragers hebben we al een paar keer gebruikt, ook handig als je grote dingen moet vervoeren (Ikea ), de dakkoffer is één vakantie gebruikt, maar gaat volgende keer zeker weer mee.

Mee eens

hoi

ik ben het helemaal eens met bovenstaande berichten. Ik heb ook een 2e hands dakkoffer gekocht. Hij is wel erg groot maar jee wat ideaal op vakantie! Alle kleding van ons + 2 kinderen kan er in met daarbij nog de badlakens en beddegoed. Je hebt zo'n ding zo open, dus erg toegankelijk en ideaal voor een rondreis.

Ik vraag me ook af of huren wel opweegt tegen het kopen van een 2e hands op internet. Je moet idd ook dakdragers er bij hebben maar ook die zou je via marktplaats kunnen regelen.

Wij bergen hem meestal in de schuur op, vrienden van ons hangen 'm tegen het plafond in de schuur dan heb je er weinig last van. Elke vakantie gebruiken we hem weer: liever zo'n ding op het dak want dan zitten de kinderen in ieder geval lekker ruim, kunnen we achter in de kofferbak nog een koelbox met fris eten hebben voor onderweg, hoeven we daar niet te proppen, etc.

Gruffalo

Petr@

Petr@

14-02-2010 om 22:35

Hier ook

een dakkoffer gekocht (nieuw bij de ANW en wij gebruiken hem niet alleen voor de zomervakantie, maar ook voor weekendjes weg. En de dakdragers worden ook regelmatig gebruikt. De koffer hangt in de garage aan de muur. Let er trouwens wel op dat de koffer aan beide kanten open kan, dat kan niet bij alle koffers.

Als je nog dakdragers zoekt: wegens diefstal van onze auto hebben wij dakdragers voor een Volvo V40 liggen. Gekocht op Marktplaats en nooit gebruikt ((

Kiki

Kiki

15-02-2010 om 08:25

O petra passen die ook op een s60

Wij hebben ook een Volvo

En daar kunnen dus alle dakkoffers op?

Puck

Puck

15-02-2010 om 09:55

Kiki

Dakkoffers zijn in het algemeen universeel en die bevestig je op de dakdragers. De dakdrager is afhankelijk van het type auto dat je hebt.

Petr@

Petr@

15-02-2010 om 11:27

Kiki

nee, die passen niet op een S60.
Op deze Volvo site worden ze ook te koop aangeboden:
http://volvo.startpagina.nl/prikbord/list.php?3254,page=2

Ik vond deze site omdat ik voor jou nakeek of het mogelijk was en ik heb onze dragers er meteen opgezet!

Tirza G.

Tirza G.

15-02-2010 om 23:23

Dat ding heet hier een

omadoos. En vrijwel iedereen snapt het.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

15-02-2010 om 23:26

Tirza

nee hoor, het is de schoonmoederbox.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.