Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jeanne

Jeanne

14-09-2010 om 17:17

Zootjes/boumy's schoonmaken

Ik heb nog een paar Boumy slofjes van oudste dochter liggen, maar het roze van de bovenkant en de zool zijn nogal smoezelig geworden. Zou ik ze in de wasmachine kunnen wassen, zodat ze weer mooi worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Morgana Fata

Morgana Fata

14-09-2010 om 20:02

Leer?

De zootjes die ik had waren van leer. Die kunnen natuurlijk niet in de wasmachine. Oppoetsen met een billendoekje deed altijd wonderen trouwens.
Waar zijn ze van gemaakt?

Jeanne

Jeanne

14-09-2010 om 21:22

Leer

De Boumy's zijn van leer gemaakt, dus toch maar niet in de wasmachine. Ik zal de billendoekjes proberen.

Mayte*

Mayte*

14-09-2010 om 21:26

Ik heb ze wel in de wasmachine gewassen

Ik had zootjes op Marktplaats gekocht en die stonken zo verschrikkelijk naar sigarettenrook. Ze hebben de wasbeurt prima overleefd en waren erg fris en schoon.

Vera*

Vera*

14-09-2010 om 21:47

Vroeger

Vroeger heb ik paardrijbroeken gehad met leren kniestukken. Voor de broek de wasmachine in ging werd er groene/zachte zeep op gesmeerd en de broek kwam met schone soepele kniestukken weer uit de was. Je zootjes kun je er dan ook wel mee insmeren.

Hanne.

Hanne.

15-09-2010 om 11:11

Ook gewassen

ik heb ze ook gewassen. De suede variant (is ook een soort leer toch?). Daarna met kranten opgevuld en laten drogen. Waren iets wat stug geworden maar na een paar keer er in knijpen ging het weer prima.

Weet niet meer op welke temperatuur ik ze heb gewassen, maar mij kennende zal het 40 graden zijn geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.