Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Saila

Saila

12-10-2008 om 12:46

Zorgverzekering

Hallo
Wie weet welke verzekering sterilisatie bij de man vergoed? Onze verzekering doet het iig niet. Ook vraag ik me af of het kan om zomaar over te stappen naar een andere verzekering daar die sterilisatie te laten vergoeden en dan weer terug te gaan naar onze verzekering die we nu hebben, want daar zijn we wel tevreden over.
Zijn er sites die dit soort dingen vergelijken? Dat maakt het zoeken wat makkelijker..
Saila

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

12-10-2008 om 13:15

Overstappen

Salia, voor zover ik weet is 1-1 altijd de vervaldatum van een zorgverzekeringspolis. Je kunt dus niet tussentijds even opzeggen, een andere afsluiten, en na 2 maand weer terug.
Een vasectomie incl. zaadcontrole kost ca. € 450
Je zult dus moeten afwegen of overstappen naar een andere verzekeraar die dit dekt in een aanvullende verzekering, waarvoor je dus meer gaat betalen, zinvol is. €450 spreiden over een jaar maakt € 37,50 per maand. Dit betaal je niet voor je aanvullende polis. Het lijkt dus zinvol om over te stappen voor een jaar, lopende het jaar kun je je dan weer orienteren op het daarop volgende jaar en evt. weer terug naar de huidige verzekering. Misschien heeft je huidige verzekeraar de vasectomie wel in een aanvullende polis opgenomen? Dan hoef je ook niet over te stappen.
Groetjes, Minet

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2008 om 14:11

Precies

Wij zijn dit jaar ook van zorgverzekeraar gewisseld. Ik vind het niks, omdat we behalve de huisarts alles moeten declareren. Maar ik moet er vanwege de beugel van mijn jongste dochter nog wel een jaar blijven. Als die beugel klaar is ren ik weer terug naar mijn vorige verzekeraar. Mijn man kan al wel dit jaar terug. Mijn oudste dochter moet zich volgend jaar zelf verzekeren. Voor een speciaal doel voor een jaar overstappen is dus wel een idee. Korter kan niet en je hoeft ook niet allebei over te stappen. Als dat teveel gedoe is vind ik het wel het overwegen waard om het zelf te betalen. 450 euro is te overzien. Mijn aanvullende verzekering is bijvoorbeeld wel ongeveer zoveel dat het om het even is of je zelf voor een ingreep van 450 betaalt of er speciaal extra voor verzekerd bent. Door de dure tandheelkundige zorg die hier momenteel nodig is is zo'n aanvullend pakket beslist zinvol.

Yvonne

Yvonne

13-10-2008 om 09:30

Vgz

Toen het nieuwe zorgstelsel werd ingevoerd hebben wij al gekeken naar een verzekeraar die sterlisatie inhet aanvullende pakket had opgenomen. We zijn toen bij VGZ terecht gekomen. Welke verzekeraars het nog meer vergoeden durf ik niet te zeggen.

Saila

Saila

13-10-2008 om 14:07

Overstappen

Het is de bedoeling dat we of mijn man in dit geval overstapt naar een andere verzekering. Voor een jaar dan gewoon in januari. IN dat jaar een sterilisatie laat doen en dan evt weer terug gaat naar onze huidige verzekeraar. Maar dan moet het wel haalbaar zijn qua aanvullende verzekeringen. Nu betalen we 227 voor ons 2en (en kids) incl aanvullend en als we er erg veel meer voor moeten betalen kunnen we het beter sparen..
Ik zoek nog verder ik heb nog geen duidelijke site gevonden waar ik vind wat ik zoek.
groet Saila

-Wendy-

-Wendy-

13-10-2008 om 22:53

Ander pakket bij huidige verzekeraar?

Heeft je huidige verzekeraar geen ander (duurder) pakket waar sterilisatie inzit?

Op zich zijn er geen juridische bezwaren tegen je plan, maar je moet je wel realiseren dat er voor aanvullende verzekeringen geen acceptatieplicht geldt. Zijn jullie allemaal goed gezond?

En verder zou ik wel goed kijken of er voor dergelijke ingrepen geen wachttijd geldt. Ik kan me voorstellen dat verzekeraars rekening houden met dergelijke acties.

Wendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.