Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka

Ivanka

20-11-2011 om 12:18

Zorgverzekering

hallo

kregen een nieuwe aanbieding van onze zorgverzekering.
altijd was de ziekenhuis extra verzekering gratis maar nu moet daar voor betaald worden

ik weet niet eens waar die verzekering nu goed voor is, ik lees over extra comfort maar heeft iemand zo'n extra verzekering ?
of is deze niet echt nodig ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

20-11-2011 om 12:23

Is dat voor klassen?

Ik ken de verzekering niet. Wel weet ik dat je vroeger extra kon bijverzekeren voor een andere klasse in geval van ziekenhuisopname. Dat was destijds al een wassen neus, want als er medische noodzaak is krijg je al een eigen kamer, en als er ruimtegebrek was kreeg je geen eigen kamer als iemand anders die meer nodig had. Een ziekenhuis is sowieso nooit comfortabel Ik zou kijken wat gedekt is onder je reguliere aanvullende dekking, en dan lijkt me die ziekenhuis extra dekking i.d.d. overbodig.

Extra comfort?

dat vind ik dan zo'n kul, als je ziek bent dan ben je ziek en moet je niet een extra comfort kamer krijgen terwijl het pleps die net zo ziek is niet dat extratje krijgt bestaande uit een eigen kamer oid.

klassen, nee ik vind dat iedereen zelf moet dokken als ze extra comfort in een regulier ziekenhuis willen.

ik zal er ook weer eens naar kijken, ik ben wel erg tevreden over de service van mijn zorgverzekering, ooit heb ik echt wat aan ze gehad dus in die zin ben ik ook wel erg trouw.

Independer

eens vergeleken met mijn huidige zorgverzekering en ik kom dan 16 euro per maand duurder uit, ik heb dus geen zin om over te stappen want vind het geen wereldschokkend verschil.

bedoel dat ik dus nu 16 euro meer kwijt ben (vgz) dan als ik overstap naar de goedkoopste die independer mij aanraadt (ditzo).

Vic

Vic

20-11-2011 om 13:26

Wat betalen jullie?

Ik heb van de week gekeken op Independer. Voor de basisverzekering, uitgebreide aanvulling en tandartsdekking, kwam ik nergens goedkoper uit dan bij mijn huidige (collectief) verzekering. Volgend jaar ga ik 134 euro betalen. Bij Anderzorg kwam ik wel iets lager uit, 126 euro, maar de dekking is ook minder. Ik vind het sowieso lastig vergelijken omdat alle verzekeraars iets anders bieden, en je aanvullingen niet los mag afsluiten (anders zou je mooi kunnen shoppen). Eigenlijk overweeg ik nu om mijn tandartsverzekering (204 euro per jaar) maar op te zeggen, maar dat is een lastige keus omdat ik dit jaar wel 100 euro kosten had en dat volgend jaar zomaar meer kan zijn. Als ik de afgelopen jaren bekijk had ik mooi een tandartsbuffer kunnen aanleggen van de premie, maar dat is achteraf makkelijk praten. De verwachting is dat ik in de komende jaren meer kosten ga krijgen (met intredend verval

ik heb nu voor 135 basis, beperkt aanvullend en tandverzekering (80% over elke rekening met max 500 per jaar geloof ik).

en ik heb dan dat ditzo advies op basis van: geen zwangerschap komende 2 jaar, elk jaar een gaatje bij de tandarts, geen fysio nodig. Als ik het dus zo in schat is het dan 16 euro goedkoper en zit ik volgens mij in een smaller pakket dan waar ik nu zit, bovendien ik ben wel blij met vgz (zit ik trouwens al mijn hele leven bij geloof ik, via werk van mijn vader een later er gebleven, zoiets was het).

Per maand

ik betaal 135 per maand, basis + beperkt aanvullend + tand.

Die beperkt aanvullend kan er wel af, maar dan kan je bij vgz geen tand erbij doen. Zo stom eigenlijk, ik wil eigenlijk alleen basis en tand.

Manda, bij ohra wel geloof ik

losse tand bij basis.

Ohra

en dan met tand tot 250 euro per jaar 100% gedekt (dat is wat ik per jaar ongeveer kwijt ben) dan kom ik ook zo'n 15 euro goedkoper per maand uit.

tja 180 euro per jaar zou ik dan besparen, ik denk er nog eens over na, ik ben echt al heel erg lang bij deze zorgverzekeraar, dus tja, geen idee ook of ohra dan net zo goed is qua service.

oregano

oregano

20-11-2011 om 18:48

Izz

Collectief verzekerd, kinderen zijn gratis meeverzekerd tot hun 30e (maar dan zijn toch allang uit huis denk ik .
Ik betaal vanaf 1 januari 163 euro, basis, basisaanvullende regelingen en pakket 2.
Tandartskosten (implantaten etc) tot 1500 euro vergoed, en dat zal gebeuren komend jaar.
Verder onbeperkt fysio, en tot 600 euro alternatieve bewegingstherapie (dus ook de haptotherapie wat ik nu doe).Tot nu toe tevreden maar vind het wel veel geld, zal ook eens neuzen op independer.
Groet oregano

Vic

Vic

20-11-2011 om 19:06

Gratis?

"Collectief verzekerd, kinderen zijn gratis meeverzekerd tot hun 30e"
Dat kan ik me niet voorstellen. Vanaf 18 jaar moet iedereen zelf verzekerd zijn en premie betalen (en heeft recht op zorgtoeslag).

oregano

oregano

20-11-2011 om 19:21

Even nagekeken vic

Ik dacht tot nu toe dat ze tot hun 30e waren meeverzkerd, maar dit lees ik nu, vanaf 18e jaar idd wel premie betalen voor basispakket...

Uw partner kan een ander(e) aanvullende verzekering kiezen dan u, en uw kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd. Voor studerende kinderen betaalt u tot hun dertigste jaar geen premie voor de aanvullende verzekeringen, met uitzondering van IZZ Bijzonder Bewust en IZZ Comfort. Deze kunnen uw kinderen niet afsluiten.
en dit:
Kinderen gratis meeverzekerd
Studerende kinderen met recht op studiefinanciering of kinderen voor wie de ouders belasting kunnen aftrekken omdat ze in hun levensonderhoud voorzien, zijn gratis aanvullend meeverzekerd. Zelfs tot 30 jaar! En tot 18 jaar betaalt u voor kinderen geen premie voor het IZZ Basispakket, dat is wettelijk zo geregeld.
Groet Oregano

P het is alleen

voor mezelf, mijn man betaald voor de kinderen, iets met wie het meeste verdiend.

(dus ik heb geen zorgen over beugels, sowieso niet want mijn oudste heeft keurig rechte tanden)

het gaat bij die tandver. om die 1 a 2 gaatjes die ik per jaar heb (vooral na de zwangerschappen had ik veel gaatjes...).

Manda

Dat betalen voor de kinderen is achterhaald met het nieuwe stelsel. Kinderen zijn gratis verzeker, sterker nog, bij OHRA hoeft maar 1 van de partners een aanvullende verzekering te hebben, en die dekking geldt dan voor alle kinderen.
Dus ik zou toch ff de boel voor het gezin op een rijtje zetten. Als jouw verzekering goedkoper dekt wat je kinderen nodig hebben is er geen reden om die aanvulling bij je man te nemen.
De basis hebben je kinderen sowieso al omdat ze tot hun 18de geen premie betalen voor het basispakket. Het gaat alleen maar om de aanvullingen (en ook niet de tandarts).

Ik snap het niet rodebeuk

man heeft een eigen zorgverzekering, hij heeft ook de kinderen daar verzekerd. Ik heb dus ook mijn eigen verzekering, ik heb nog nooit stil gestaan bij een gezamelijke verzekering.

Mijn man heeft alleen het basispakket en een calamiteitenverzekering (a 3 euro per maand) betaald iets van 100 euro per maand totaal.

ik zit voor mezelf op 135 nu met tand en beperkt aanvullend, was ook in mijn ogen nodig toen met de zwangerschappen, ivf en hele toestand terwijl ik nu dat niet meer heb, dus ik dacht ik kan wel wat minderen maar dat scheelt dan maar 15 euro oid per maand.

Bedoel je dat ik gewoon voor ons allemaal eens zou moeten kijken, een gezinspakket ?

Manda uitleg

Sinds de hervorming van het zorgstelsel zijn kinderen gratis verzekerd voor basiszorg. Sowieso. Dus ze zitten niet echt "bij je man"; dat was zo tot een paar jaar terug dat nieuwe stelsel in ging.

De basiszorg is voor kinderen ook uitgebreider dan voor volwassenen, bijvoorbeeld kwa tandarts.

Alleen de aanvullende zorg is iets wat je nog zelf voor je kinderen regelt. Je betaalt daar ook niets voor, althans niet direct, maar het werkt zo dat zij meelopen op jouw aanvullende polis.

Jouw afspraak met je man dateert dus wschl van rond de geboorte van oudste. Kwa regeling ....

Fiorucci

Fiorucci

21-11-2011 om 11:47

Maar rode beuk

Die kinderen hebben toch een eigen polisnummer en staan op de polis bij of een van de ouders of op de gezinspolis? Dat moet je toch wel regelen.

Fio

Dat is waar. De kinderen moeten wel ergens bij staan. Maar als ik de posting van Manda lees lijkt het erop dat ze de veranderingen met de wijziging van het zorgstelsel niet meegekregen hebben. Als haar man alleen basis heeft en zij toeters en bellen, dan kunnen grote zus en Mandarijntje toch beter bij Manda op de polis? Scheelt nul in de kosten en levert betere dekking op.

Hes@

Hes@

21-11-2011 om 14:47

Per verzekeraar anders?

volgens mij wisselt het per zorgverzekeraar welk aanvullend pakket voor de kids geldt.

wij zijn verzekerd bij zilveren kruis. Man 4 sterren aanvullend en ik 2 sterren. Kinderen vallen automatisch in hoogste aanvullende verzekering Op die manier wordt alle concerta vergoed én de beugeltjes

mijn zus is verzekerd bij een andere maatschappij en daar krijgen de kinderen het pakket van de laagst verzekerde ouder.

Fiorucci

Fiorucci

21-11-2011 om 18:46

Rode beuk

Klopt, dan is dit niet handig inderdaad. Bij Friesland vallen kinderen automatisch in de hoogst aanvullende verzekering van een der ouders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.